2022-11-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Lite längre ner innan resten blir Premium;
Jag visste det! Fick också känslan att det vinklade till att hon misstänktes för det alltså försvunnit frivilligt
Citera
2022-11-01, 19:17
Medlem
[quote=myday1997|82255261]Ja, att tänka sig att T blir överfallen utanför lägenheten känns rimligare, kanske på väg hem precis efter 02.30.

Kanske pojkvännen här folk som skriker efter henne i meddelandet? Typ fula ord, eller hennes namn? sen kommer dom ikapp henne?[/QUOTE

Ja jag blir snart tokig.. försöker sätta mig in i olika situationer.. men sanningen är som många säger; vi vet fan inte om hon varit i lägenheten eller inte.. mobilen kan ha varit där men har TT varit det?
Citera
2022-11-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Bara jag som får rookie-känsla av åklagaren? Hans tidigare uttalande idag att man tror att TT fortfarande är vid liv är fullständigt barockt. Finns absolut ingenting som talar för det.

Nån som har insyn i hans track record? Vilka andra brottsfall har han lett? Tänker alltid att åklagare på svensk landsbygd är de som inte hade betygen att ta sig fram i mer konkurrensutsatt bransch i storstäder, så kanske inte dom mest kompetenta människorna.

Är Jönköping landsbygd? I vilket fall som helst var han assistentåklagare för 10 år sedan. Men jag ser över huvud taget inte problemet med att de skulle arbeta efter antagandet att hon är vid liv om det inte finns några faktiska bevis för motsatsen, allt därefter handlar om sannolikheter.
Citera
2022-11-01, 19:20
Medlem
Pythia_88s avatar
Är det ett sammanträffande att T:s pappas cykel parkerades på samma adress, Gränsgatan 16, där en person med samma efternamn som JJ bor? Har de kollat källarutrymmen på Gränsgatan 16?
Citera
2022-11-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Åklagaren måste därmed ha en hypotes att någon 3:e gärningsman förser henne med mat också, rimligen, jävligt märklig hypotes ...

Ja den är märklig.. men då undrar man varför någon skulle göra det.. Är ganska säker på att hon inte finns i livet längre.. men undrar varför åklagaren har detta tankesätt..
Kanske är det en vanlig jargong de har då de inte kan säga att ” vi misstänker att TT är avliden”.. vet inte hur de brukar formulera sig vid sådana här fall?
Citera
2022-11-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom åklagaren fortfarande har hopp om att finna T levande torde alternativ tre ligga närmast till hands, dvs att de stängt in T med tanke på att återvända. Förhoppningsvis har hon tillgång till vatten och kan överleva.
Sen tar vi bråket som skulle startat ja jag kommer inte ihåg när, men det delade gänget på 2 och för några månader sedan eskalerade bråket.
Att alla 3 gick till Lägenheten för att J och T skulle reda ut ett eskalerande bråk på ca 30 -60 min tror jag inte på.
Anledning är något helt annat om varför man gick dit.

Om man inte har gjort det redan så dags att syna alla dessa vänner som har tagit J's parti och ställde sig på hennes sida då bråket startade från början.
Har J haft hjälp med T's försvinnande så tror jag mer på någon som valde henne då bråket delade gänget, eller någon kille som trånade efter henne, eller en pojkvän som skulle göra allt för henne.

Sen är det betydligt lättare att få någon som hjälper till om den försvunne lever.
Har mycket svårt att se någon offra sitt eget liv och framtid för medhjälp till mord, undanröjande etc.
Då får man vara riktigt tajta som en far, bror, morbror/farbror etc
Har även där svårt att tro att anhöriga hjälper till att dölja ett mord/dråp.
Citera
2022-11-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag får fullständig hjärnblödning av den här tråden!! Hur många korkade människor utan begåvning finns här??!

Beredd att hålla med dig. Har aldrig sett så mycket jävla dumheter tidigare. Har följt tråden slaviskt fram tills typ i torsdags/fredags. Tappade tråden pga mycket bajskommentarer men också pga tidsbrist.

Det skrämmer skiten ur mig

Som mamma kan jag bara föreställa mig vad anhöriga går igenom. Jag hade fan inte fixat det.

MEN, nån vet vart hon är! Träd fram ditt avskräde!
Citera
2022-11-01, 19:28
Medlem
Någon som lyssnat på podden?

Det verkar som att JJ bil står ute hos sin pappa för när reporten var där när dom spärrade av den 21 så såg han en röd lite Suzuki där. Så den bilen är ju inte beslagtagen (längre)
Citera
2022-11-01, 19:30
Medlem
LeeVans avatar
Om grannen inte gått upp och hade knackat på dörren, så kanske det inte slutat illa som kan befaras?

Dunsarna var nog resultatet av handgemäng som gjorde att JJ och TT hamnade på golvet – när grannen knackade igen – lät det som någon sparkade mot väggen – det kan ha varit TT som inte fick luft, eftersom JJ då tog struptag för att tysta TT. Sen blev tyst ..
Citera
2022-11-01, 19:32
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det där är ju bullshit och det vet vi ju allihopa, så länge man inte har en digital dispenser på sjukhusavdelningen så är det svinn.

Det finns väldokumenterat att allt från USK till Läkare underhåller sitt tablettmissbruk genom tabletter man stjäl på sitt jobb.

Jag vet med 100% säkerhet att legitimerad personal stjäl narkotikaklassade preparat på sjukhus.

Så att det är sån där koll som du påstår är ju inte alls sant.

Däremot att en läkarstudent skulle stjäla har jag svårt att se, det är mer ordinarie personal eller stafetter och liknande, elever stjäl nog inte så mycket..

Håller med om att det absolut förekommer svinn och kan lista många tillfällen då även TT rent teoretiskt skulle kunnat komma över lite narkotikaklassade läkemedel. Men att som student och under en kort praktik på några veckor kunna få tag i ens i närheten av en mängd narkorikaklassat att det skulle gå att sälja vidare eller skaffa sig ett missbruk på vågar vi nog med bestämdhet avskriva i tråden Delar förövrigt tidigare skribentens bild av att TT känns reko vilket gör det hela ännu mindre troligt.
Senast redigerad av FruEd 2022-11-01 kl. 19:34.
Citera
2022-11-01, 19:32
Bannlyst
Hittade första podden del 1 gratis, någon som hittat del 2 gratis? "Grannen på våningen under" ska den heta, denna sjukt värdelösa NAUDIO appen kommer jag inte betala för!
Citera
2022-11-01, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Beredd att hålla med dig. Har aldrig sett så mycket jävla dumheter tidigare. Har följt tråden slaviskt fram tills typ i torsdags/fredags. Tappade tråden pga mycket bajskommentarer men också pga tidsbrist.

Det skrämmer skiten ur mig

Som mamma kan jag bara föreställa mig vad anhöriga går igenom. Jag hade fan inte fixat det.

MEN, nån vet vart hon är! Träd fram ditt avskräde!

Tack, jag är också förälder och det känns helt sjukt alltihop, dessutom med underbegåvade kommentarer. Känner SÅ med Toves familj 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in