2022-11-01, 18:54
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det verkar som att ryssen håller på att utrymma Hola Prystan också. Ja det är redan konstaterat tidigare att den staden drabbas extremt hårt av översvämning om dammen sprängs ju.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1587497870017675265
Citera
2022-11-01, 18:56
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Vad anser du om förslaget?
Jag anser det verklighetsfrämmande.
Citera
2022-11-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jag anser det verklighetsfrämmande.
Håller med!
Det där med kokosnöten blir knappast av.

Men i övrigt så känns det som ett rimligt slut på kriget,
Citera
2022-11-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Här har ni er idol i högklackat:

https://www.youtube.com/watch?v=PKHGp1XPv48

Enligt de ukrainare jag pratat med så anses Zelensky vara styrd till 100% av USA och extremisterna i Kiev. Ingen tar han på allvar i Ukraina och alla vet att han fortfarande spelar rollen som Ukrainas president.

Först gjorde han det i en serie och nu i verkligheten. Många av de videosnuttar som läggs upp med han när han är vid fronten är filmade inne i en studio med en green screen i bakgrunden.

Allt är ett skådespel för att övertyga massorna i Väst. I Ukraina övertygas ingen av vad jag hört.

Fetade lite vad du hade för argument och källor, 0 såklart. Varför ens orka? Jag har hört att Putin bajsar på sig ofta och att han sen äter av det. Alla vet att det är så, ingen ifrågasätter sanningshalten i det.
Citera
2022-11-01, 19:03
Medlem
leachs avatar
Getknullarna skall skicka mer till pissryssen. Om det finns fler sanktioner att sätta in hoppas jag det kommer snart.

Iran prepares to send about 1,000 additional weapons to Russia, including short-range surface-to-surface ballistic missiles and attack drones
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1587504951718191107
Citera
2022-11-01, 19:08
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
De har redan förlorat stora delar av vad som en gång var ukrainskt territorium till Ryssland och är nu på god väg att förlora än mer. Odessa och Dnepropetrovsk står på tur och förlorade territorier kommer inte tillbaka.
Japp, det är hårda fakta att Ryssland ockuperat Ukrainas land.

Hoppas Ukraina kan slänga ut ryssen.
Citera
2022-11-01, 19:11
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Getknullarna skall skicka mer till pissryssen. Om det finns fler sanktioner att sätta in hoppas jag det kommer snart.

Iran prepares to send about 1,000 additional weapons to Russia, including short-range surface-to-surface ballistic missiles and attack drones
Deras drönare var riktigt usla så jag antar samma sak gäller om deras missiler. Låt dom gräva sin egen grav om dom vill.
Citera
2022-11-01, 19:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Åter till ritbordet: försök komma fram till en kompromiss som alla parter kan acceptera. Ge ryssarna något mindre landområde mot att Ryssland betalar skadestånd och hjälper till att bygga upp Ukraina igen. Putin går säkert att resonera med, kriget har inte riktigt gått som han tänkt sig.

Jag har en bättre idé.

Ryssland ger Ukraina de fyra ryska oblasten Belgorod, Kursk, Rostov och Voronezh. Detta som en del av ett krigsskadestånd. Dessa fyra oblast gränsar mot Ukraina, så det är naturligt för Ukraina att utöka sitt territorium till att innefatta dessa fyra oblast.

Genom att gå med på detta, så behöver Ryssland betala något mindre i krigsskadestånd.
Citera
2022-11-01, 19:15
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför skall alltid Ryssland ha landområden? Finland? Polen? hur många landområden har man tagit?
Kan det bero på efterblivenhet?

Innan industrialiseringen var mark och jordbruk viktigt som ekonomisk faktor.

I väst vet vi att land inte är viktigt. Utan kunskap

Ryssland ligger dock några hundra år efter. Så de förstår inte detta.

Ryssland är så efterblivet att de tror land ger respekt och välstånd.

Ryssland ligger 2-300 år efter väst mentalt. Därför blir det sånt gap mellan vi och dem
Citera
2022-11-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
RyZZapa flydde till Kazakstan, för att slippa mobilisering, men glömde ta bort Z-märken fr bilen!

https://twitter.com/nicholexchr/status/1586762613437890560
Stod i kommentarerna att den skulle vara från Georgien 2021 och att själva klippet var hämtat från telegram av någon som klagade på khazakers bemötande av ryssar, det som hamnade åå twitter alltså
Citera
2022-11-01, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leach

Lyckligtvis så fullständigt dränker vi nu UAF med nya fräscha luftvärn så mullornas grejer ska inte vara något större problem. Iran ska vi nog också få bukt med, inga problem det heller. Israelerna håller sig uppdaterade dygnet runt.
Citera
2022-11-01, 19:19
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag har en bättre idé.

Ryssland ger Ukraina de fyra ryska oblasten Belgorod, Kursk, Rostov och Voronezh. Detta som en del av ett krigsskadestånd. Dessa fyra oblast gränsar mot Ukraina, så det är naturligt för Ukraina att utöka sitt territorium till att innefatta dessa fyra oblast.

Genom att gå med på detta, så behöver Ryssland betala något mindre i krigsskadestånd.
Fast den idén var ju inte så bra, eller hur? För att nå fram till en lösning måste det var något som båda parter kan acceptera och känna sig nöjda med. Sannolikheten för att Putin ska gå med på ditt förslag är så nära noll som man kan komma. Men försök igen med nya idéer, det kan bara bli bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in