Citat:
Ursprungligen postat av
DirtyDiggerNick
Sjukt imponerande motstånd de gör då ”ingen” har förtroende för sin ledning???
Du kommer med ett påstående som inte går att hitta någonstans förutom på ngn extrem telegramkanal som tidigare spunnit det där med biolabb.
Det där är klassisk desinformation och Rysk propaganda när den är som värst. De gjorde likadant i Syrien när de hjälpte Assad att begå krigsbrott. Det var alltid tjat om "green screens" och att bomboffren var "skådespelare" samt att alla syriska motståndsgrupper egentligen bara var glorifierade Isis och islamistiska terrorister. Jag var djupt, djupt nere i det där kaninhålet och köpte massor av den där smörjan och det är inget jag idag är stolt över.
Däremot lärde jag mig mycket om hur framförallt Rysk propaganda och desinformation fungerar, och hur pass effektiv den är, eller iaf var, och fortfarande har kapacitet att vara. Det är helt otroliga summor som läggs på den här typen av virtuell krigsföring och list. Tänk om de kanske lagt åtminstone hälften så mycket på sin krigsmaskin istället. För att citera en nu rätt känd bild och översättning av ett citat myntat av en ukrainsk soldat vid fronten: "We're lucky that they are so fucking stupid"