2022-11-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vilken damm är det de har tömt? Är den synlig för allmänheten?

Föredadammen, den ligger vid en rastplats utmed vägen precis norr om Vetlanda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
I den ålder som mgm och bo är, så kan denna splittring vara lika bagatellartat tack vare den personlighet som jj verkar ha. Det är kanske också så att t som verkar vara snäppet mognare än jj och mh, helt enkel valde att inte ta splittringen lika allvarligt som jj, och därför valde att försöka bli sams igen när det förslaget kom. frågan är för mig, om jj menade allvar med att bli sams igen eller om det var en ny manipulation?
Bara mina funderingar.

Håller med och tänker att det kan så vara, men ytterligare ett steg i manipulering.
Om JJ har ”tappat i status” så kan det vara av intresse att bli ”sams” med Tove igen bara för den sakens skull att ”det ser bra ut utåt”

Sen vad som gått fel isåfall har jag inte mer svar på än övriga[/quote]

Nu blev det fel - första delen skulle vara citat från annan skrivare
Nedre är mitt tillägg
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Här kommer några handlingar från tingsrätten.

Sammanfattningsvis:
*Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid eftersom det återstår åtgärder i form av förhör och tekniska undersökningar. Förlängning begärs därför till 17 november
2022..
*Rubriceringen är fortsatt människorov i framställan.
*Jag noterar att i framställan anges endast datum för brottet, inte något klockslag. Har dock ingen aning om hur det brukar se ut med det.
*Via sina advokater meddelar båda MGM att de motsätter sig omhäktning och därför påkallar förhandling.
*Frivården har begärt och beviljats längre tid för personutredningarna (jag tolkar det som en ren arbetsbelastningsfråga).
*Tidpunkt för förhandling framgår inte av dokumenten, borde förstås ha bett om kallelserna också.

Framställan om förlängning av åtalstid MH
Framställan om förlängning av åtalstid JJ

Meddelande från MHs advokat
Meddelande från JJs advokat

Frivården-anstånd för personutredning (Begäran på s.2, besked s.1)

Dagboksblad 221101

Bra jobbat, tack!
Citera
2022-11-01, 17:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Kanske för att Smålands gårdar faktiskt har brunnar? Jag har snöat in mig på någon sorts sopbränning, men jag känner tyvärr inte till om det ens finns möjlighet till det i Vetlanda trakten.
Ja eller de. hade hon dumpats i närheten eller i någon skog/skogsdunge hade hon hittats. dom har som sagt haft hela söndagen på sig, fast sannolikt har de löst de redan under natten.
Citera
2022-11-01, 17:46
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Vems mamma/familj pratar ni om? Kan det inte avse mamman till JJ och handla om skjutsen till McD?

Toves mamma.
Citera
2022-11-01, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hoppas att Podden dyker upp snart:

https://pod.space/forsvunnenfallettove/vad-har-hant-med-tove

https://pod.space/forsvunnenfallettove/teaser-avsnitt-2
Jävligt besviken på att den inte är uppe än. väntat väldigt länge på att just höra
Citera
2022-11-01, 17:48
Medlem
lindblomsgröns avatar
Kollade med folkbokföringen om JJ har varit skriven på Stationsgatan 4 c med H*ampus K*armetun men det hade hon inte. Hon bodde på Myrisbodavägen 9 i Nye fram till 2009 då hon flyttade till adressen hennes far har idag.

Det området kan ju också vara känt av henne då.
Citera
2022-11-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det finns lite om detta, här:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Och tjejen E*len, som fick sin bil sprayad var vän med JJ iaf 2018. E*len är dansledare vilket också JJ ex’s flickvän och sambo är. ( exet som sägs fått sin lght dörr bränd) Jag tror att E*lens vänskap med JJ ex flickvän blev droppen för JJ. Men det är min teori
Citera
2022-11-01, 17:50
Medlem
Lodbrooks avatar
Är det många här i tråden som bor i Vetlanda? Ni vet säkert vilka de här personerna är åt minstone på omvägar. Bara 14 000 invånare.
Citera
2022-11-01, 17:51
Medlem
En tanke som kan förklara eventuell avsaknad av liklukt i lägenheten (om likhund sökt utan att markera):

Anta att TT blivit strypt, som flera av oss varit inne på. Den som håller strypgrepp kan ha släppt för tidigt, med följd att TT inte dog utan endast blev medvetslös. I tron att hon är död bestämmer de sig för att göra sig av med kroppen. Antingen vaknar TT senare och blir då ihjälslagen på annan plats, eller så är hon fortfarande medvetslös när hon begravs eller sänks i en sjö. Detta skulle innebära att likhund inte markerar varken i lägenhet eller bil.
Citera
2022-11-01, 17:52
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogulen70
Avsnittet har inte dykt upp på Naudio än, står bara att det släpps idag på eftermiddagen.
Kan ju fundera på vad eftermiddag innebär? Är ju kväll nu
Citera
2022-11-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polarice
Tror inte det var spontant. Jag tror det var planerat och därför "blev de vänner och skulle prata ut" för att antingen överlämna T till någon annan i något syfte eller ta hand om henne själva. Något måste till för att få med sig T det är jag övertygad om. Frågan är bara om det finns någon annan som har intresse av T.

Precis vad jag också tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in