2022-11-01, 16:09
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Är du inblandad kanske ? Eftersom du är så säker på att hon dog inne i lägenheten? 😂
Finns inget som säger att hon inte gick levandes ut ur den

Intressant, du kanske är inblandad.
Eftersom du konstant håller fast vid att hon själv ”gått” därifrån.
Jag har inte den största tilliten till Aftonbladet men i det här fallet tror jag mer på dem än ditt dravel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det känns som att polisen inte har några konkreta bevis - tyvärr.

Vi får väl se imorgon om det blir en ny häktning.

Man ska ju trots allt göra en personutredning av MH och två P7 på bägge.

Hoppas att tar lite tid så att polisen får två veckor till att utreda ärendet.

Det där med P7 och personutredning tror jag är ett trick av polisen för att kunna får extra tid på sig.

Time Will Tell...

Dessutom ser jag med oro på P7an då de begärt ”utan särskild utskrivningsprövning” vilket innebär att man om rätt förutsättningar bedöms finnas, kan dömas till RPV, men bedömas frisk och färdigbehandlad efter nån månad och blir släppt. Därför borde det ALLTID finnas ett fängelsestraff i grunden så att personen som bedöms frisk kan avtjäna på anstalt resterande år.
Citera
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Blir den lättare bära då som stel?
Det är väl möjligt tänker jag eftersom vikten inte omfördelas lika lätt medan man bär, men har ingen erfarenhet av det. Kanske finns det någon här som har erfarenhet och kan svara.
Citera
2022-11-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
Hela grejen med potatisgrepen kan om inte annat vara del av en historia om varför de haft kontakt, och gjort när de setts.
Ja, precis. Det där scenariot känns en smula märkligt.....
Citera
2022-11-01, 16:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Borde det inte finnas blodspår i lägenheten
Nej inte om hon strypts/kvävts då blire inget blod
Citera
2022-11-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Att elda pojkvännen ytterdörr säger allt om denna människa. Farlig, farlig, farlig.

Har du länk till denna händelsen?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Har suttit och funderat lite visst hon kan vara vid liv om detta handlar om en drogskuld så är hon mer värd levandes än död för annars få inte personen det hon kan vara skyldig, Likväl som hon kan vara tagen av daga pga samma sak för ngt random gräl handlar inte detta om utan det har alvarligare botten än vad vi tror gissar jag!

Handlar det om att hon är vid liv kan hon vara var som gisslan dvs någonstans där dessa har fått drogerna från, Är hon tagen av daga då måste man finna vart var dessa personer mest utanför lägenheten tex problemet mobilen hittar man den då hittar man den försvunna!

De två häktade vet vart hon finns till 100% men dem är rädda att säga som det är i förhör pga rädsla, Hade det varit normala tjejer hade dem inte kunnat hålla tyst för någon av dessa hade sagt som det är i förhör men nu är dem rädda för sina egna liv.....
Citera
Medlem
Inte hängt med i tråden men försöker resonera kring varför TT frivilligt gått hem till JJ.
Kan det varit så att JJ tagit TTs telefon/betalkort osv och dragit därifrån varpå TT varit tvungen att söka upp tjejerna för att få tillbaka sina grejer?
Citera
Medlem
dondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja han är räddningen i det hela, för jag tror att om inte grannen kom så hade JJ dumpa mobil o cykel, sen senare hade de dumpat kroppen.
alltså i efterhand så måste han ju va det eftersom han bör veta att hon ljög om att både hon o MH åkte med, sen så sa ju faktiskt JJ att hennes kompis (MH) ramlade och hon eskorterades till sängs.
Vart framgår det att JJ har sagt att MH åkte med i bilen till mc?
Citera
2022-11-01, 16:13
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzysizzy
Kan någon uppdatera för en som inte varit aktiv i tråder de senaste 5-600 sidorna.

Har det kommit fram varför tjejerna är skäligen misstänkta? Vad har polisen på dom?

Vi vet inte. Det enda de har gått ut med är att T telefon var kvar i lägenheten efter att de sagt hon cyklade hem. Senare har det framkommit att Ts telefon åkte tur och retur Mc Donalds med JJ och grannen. Det är bara det som är officiellt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Badkar... fick just en otrevlig sinnebild, dom tre dunsarna så taket skakade kommer från överfallet på TT i någon form, hon svimmar, vaknar sedan till när man dränker henne i ev badkar, därav 10 sparkar i väggen när hon kämpar emot... fy fan 😔

Är det konstaterat att det finns badkar i hennes lägenhet?
Citera
Medlem
ying-CreUyangs avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

En sammanfattning om försvinnandet på svt nyheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in