2022-11-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag tror att de har gjort vissa medgivanden. Inte erkänt brott men sagt något i stil med att hon var där i lägenheten, avsvimmad, vi släppte av henne blabla

Det är väl ganska vanligt att polis och åklagare fortsätter att uttrycka sig på ett visst sätt, och till och med ljuga, för att inte avslöja något? Av olika skäl.
De har ingen skyldighet att berätta för pressen.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det framkom nu att han som skjutsade JJ hade hört 10 slag till vänster om ytterdörren, utöver de tre dunsarna som fick hela taket att skaka. Har man dragit in TT på Wc, hon var avsvimmad, vaknar till och börjar banka i väggen kanske...
Lite svårt att banka i vägg så det hörs om man inte har något starkt att banka med. Men man kan banka på ett element det ger ekande metallisk ljud
Citera
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag tror att de har gjort vissa medgivanden. Inte erkänt brott men sagt något i stil med att hon var där i lägenheten, avsvimmad, vi släppte av henne blabla

Inget nytt har ju framkommit i media och förundersökningsledaren sa inte så mycket om hur de kommit fram till sin slutsats.

Har dom kommit fram till en slutsats idag?

Edit- ok, såg nu AF
Senast redigerad av C.P 2022-11-01 kl. 14:12. Anledning: Såg svaret på min fråga
Citera
2022-11-01, 14:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Det blev inga konsekvenser av eld-incidenten. Fanns inga bevis och hon va 17 då. Verkligen ingen skulle ha av intresse att föra bort Tove, hon va en jättesnäll tjej.

Ok, kan du berätta mer om hur JJ blev konstig efter brytningen med JJs ex?

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Finns det bevis för påsens existens eller är det ett villospår?

Polisen har efterfrågat den i media, men jag hittar tyvärr ingen länk. Länk finns säkerligen i Grevens eminenta sammanfattningar.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det hade varit intressant vad detta innebar.
På vilket sätt JJ blev helt knäpp och konstig och på vilket sätt man märkte att det var just brytningen som var osaken.

Precis!

Citat:
Ursprungligen postat av Adnil11
Ok. Rättelse... T Samtal 01.49,
Vittnesuppg. om grannen 02.30

Nej, TT ska har ringt sin pojkvän kl 02.30 enligt polis/åklagare.

Samtal 01.49- pojkvän ringer TT.

02.30, TT ringer pojkvän , men eventuellt bara lämnar röstmeddelande.
Citera
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Varför säger åklagaren att förhoppningen är att hitta Tove vid liv? Det är klart att man hoppas, men använder man termer i en pågående utredning utifrån vad man hoppas på? Alltså jag undrar, menar åklagaren att det kan finnas en chans till att Tove lever?

Om de tror att T lever så vore det väl bättre att släppa de misstänkta kidnapparna? Så att de hade kunnat ge henne mat och dryck? Och leda polisen till henne.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror M har erkänt med inte J.
Smma. Deras skildring av vad som hänt stämde inte överens. häktning av båda var väldigt snabb. MH har nog svårt att ljuga om vad som hänt, iallafall i så här länge. Då borde hon berätta var man kan hitta T också.
Citera
2022-11-01, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Lite svårt att banka i vägg så det hörs om man inte har något starkt att banka med. Men man kan banka på ett element det ger ekande metallisk ljud
Man kan sparka också, och om man var på väg ut och har skorna på sig så kan let nog låta ganska högt.
Citera
2022-11-01, 14:13
Medlem
Gahhhh ok åklagarens kommentar gör ju en superförvirrad.

Kanske då att de tagit droger och TT fått en snedtripp och MH och JJ får panik, typ att hon blir medvetslös-ish, och sen tar de med henne i bilen på något sätt för att de är rädda att åka dit själva och typ dumpar henne någonstans?

Vore ju dock helt osannolikt då att TT inte skulle ha 'vaknat' efter det och kontaktat anhöriga så det här är SÅ konstigt..

2 häktade, en teori om vad som hänt, men ändå förhoppning att hitta henne levande. HUR ÄR DET MÖJLIGT?
Citera
2022-11-01, 14:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcbaby
Tror inte detta är JJ’s bil utan bör istället vara den Micran (?) som syns på Google Street View från juli 2018.

Ja, jag har för mig att JJ flyttade in för inte så länge sedan? Tror iaf inte att hon bodde där 2018.
Citera
2022-11-01, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.dn.se/sverige/de-misstankta-i-vetlanda-begars-omhaktade/

Hur dom kan tro att TT fortfarande är vid liv är jäkligt mysko.
Citera
2022-11-01, 14:15
Medlem
Det har kanske börjat viskas i förhörsrummen.
Citera
2022-11-01, 14:16
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Vet inte hur du kommit fram till det, stämmer bra med masten biltema. En sak är jag ganska säker på, att JJ och MH, om det stämmer, suttit i bilen vid Illhargen under lång tid, så var det för att dom avsiktligt ville bli upptäckta där av folk som någon sjuk form av alibi. Därför bör man enligt min mening koncentrerar sökandet till andra änden av staden.
Jag tror dom satt i den immiga bilen och försökte vara "smarta" och gå igenom vad dom skulle säga i polisförhören. Maskopi helt enkelt.
Detta kan ha tagit timmar därför valde dom en halvt avlägsen plats.
Imma pga typiskt höstväder, anfådda och blöta skoroch byxor efter att ha dumpat kroppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in