2022-11-01, 10:22
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Kan du inte bättre? Jag kan mer historia än dig och dom som kan ännu mer hänger inte i denna tråd. Jag är intresserad och följer geopolitik runt om i världen utan att för den skull vara expert som du verkar tycka att du är. Jag reser en hel del världen över och har varit i Ukraina många gånger. Har du varit i Ukraina eller i Ryssland? Jag hyr gärna bil där jag hamnar och åker ut bland folken, man lär sig mycket då, ett tips för dig istället för stranden och groggen.

Jag kan mer än de flesta om den här konflikten i Ukraina och har följt den länge. Jag är nyfiken och kan ta till mig av många olika sidors synsätt och något som du och andra verkar helt oförmögen att göra, för er duger propaganda som ni sedan slött sprider vidare.

Oavsett dina resor så är Ryssland i dag en diktatur och löftesbrytare som låser in folk som har en egen mening, som Iran och Nordkorea.
De har också angripit Ukraina under förevändningen att de är en risk för Ryssland, något som ytterst få utom du och Lavrov förstår.
Citera
2022-11-01, 10:23
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag kan inte förstå varför de inte landade direkt och räddade sina liv? Trodde de att ukrainarna skulle äta upp dem eller vad? De flög ju ändock en bra stund.

Verkar var många som spekulerar varför, kanske piloten blev dödad och den fortsatte flyga på egen hand. Kan tänka mig dom nu börjar få brist på piloter så många som flyger nu har väldigt dålig utbildning och saknar träning i nödsituationer.
Citera
2022-11-01, 10:24
Medlem
Afghanska specialstyrkor på ca 20 000 man, som tränades av USAs armé under USA:s ockupation av Afghanistan, och som flydde efter att talibanerna tagit över Afghanistan ska göra entré i Ukraina på Rysslands sida angående den pågående särskilda militära operationen.
Senast redigerad av suntsiezinak 2022-11-01 kl. 10:27.
Citera
2022-11-01, 10:26
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Afghanska specialstyrkor på 6 000 man, som tränades av USAs armé under USA:s ockupation av Afghanistan, och som flydde efter att talibanerna tagit över Afghanistan kan göra entré i Ukraina på Rysslands sida angående den pågående särskilda militära operationen.
Fingeravtryckn på kniven som sitter i ryggen på dig är överraskande ofta dina egna...
Citera
2022-11-01, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Fingeravtryckn på kniven som sitter i ryggen på dig är överraskande ofta dina egna...

Jag tror inte att de hade något val.

Men det ska bli intressant att följa dem eftersom de är utbildade av amerikanska och även av svenska soldater.
Citera
2022-11-01, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Tvärtomresonemang igen, lärt av Lavrov? Ukraina vinner över trashankarna och straffångarnas armé.

Moskoviten förstör bostäder och mördar gamlingar i sina lägenheter och det känns väl som en seger.

"Tvårtomresonemanget" (om nu ens detta är en term) är det ju media som kommer med, som sedan dag ett har basunerat ut att Ryssland förlorar. Jag konstaterar bara att detta måste vara en lögn eftersom det är Ukraina som förlorar mark, så klart, eftersom Ryssland är en militär stormakt till skillnad mot vad media vill låta påskina. Ukrainska armén är dessutom nedlusad med nazister så därför blir det svårt att ta parti för dessa orcher. Zelensky är å sin sida en komiker som gjort sig känd genom att spela piano med ballen, numera går han omkring i gröna militärkläder, posar för Vogue och ser allvarlig ut. Han är ju så korrupt att det finns inte. Tycka vad man vill om Ryssland men man måste ändå kräva att media håller sig till sanningen istället för att sprida propaganda.
Senast redigerad av RobRoys 2022-11-01 kl. 11:14.
Citera
2022-11-01, 10:35
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Jag tror inte att de hade något val.

Men det ska bli intressant att följa dem eftersom de är utbildade av amerikanska och även av svenska soldater.
Så kan det säkert vara men kanske ska vara försiktig att träna legosoldater som man inte följer upp och tar hand om.
Citera
2022-11-01, 10:35
Medlem
SVR General på Telegram skriver att det var ryssarna som sprängde Nord Stream.
Hittills har han haft mycket rätt om vad han skriver i sin telegramkanal.
https://t.me/s/generalsvr?before=1185
Citera
2022-11-01, 10:37
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Lämnar USA Ukraina och många andra länder i världen så blir det mycket lugnare.

Nej, då fortsätter bara Neo-Stalinisterna, Putin måste stoppas nu.
Citera
2022-11-01, 10:39
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
SVR General på Telegram skriver att det var ryssarna som sprängde Nord Stream.
Hittills har han haft mycket rätt om vad han skriver i sin telegramkanal.
https://t.me/s/generalsvr?before=1185

Ja, det är säkert sant.. fuck vrida av kranen am I right?

Låter lika drogpåverkat som att Ryssarna bombar sitt egna kärnkraftverk som de ägt sedan i Mars istället för att bara trycka på en knapp.

Är du verkligen såhär dum i huvudet eller låtsas du?

https://t.me/ukr_leaks_eng/1023

The Germans have admitted that there is no more money in Europe

This was stated by German Federal President Frank-Walter Steinmeier during a keynote speech at Bellevue Castle, stressing that "an era of headwinds is beginning for Germany - difficult, difficult years are coming for us. Germany is in the deepest crisis since reunification," Spigel reports.

Although on Tuesday, after visiting Kiev, he announced the transfer of two additional MARS multiple rocket launchers and four Panzerhaubitze 2000 howitzers to Ukraine, the president now claims that the world economy has weakened so much that the EU countries are no longer able to provide financial assistance to Ukraine without harming their population. It is because of this that Europe is on the verge of an energy crisis.

In his speech, Steinmeier called on citizens to prepare for further restrictions and deterioration of living standards.

https://www.spiegel.de/politik/deutschland/frank-walter-steinmeier-stimmt-deutschland-auf-raue-jahre-ein-a-64507933-fa4b-44ce-b1af-e1ab3154f1d4
Senast redigerad av pinnpelle88 2022-11-01 kl. 10:41.
Citera
2022-11-01, 10:41
Medlem
raskenss avatar
Smack rakt i planeten på pansarfordonet så några ryssråttor trillar döda ner

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1587356945580806144?s=20&t=pBK_utcpr9s4S9IRiL3wGg
Citera
2022-11-01, 10:41
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Afghanska specialstyrkor på ca 20 000 man, som tränades av USAs armé under USA:s ockupation av Afghanistan, och som flydde efter att talibanerna tagit över Afghanistan ska göra entré i Ukraina på Rysslands sida angående den pågående särskilda militära operationen.

Källa? Stod nått om 10 000 förra veckan.

Med tanke på att talibanerna tog över landet på några veckor med några Toyota pick ups med egna monterade maskingevär så har jag inte mycket tro till deras "USA tränade specialstyrkor" fega kräk som flydde 😄
Lär ju dö som flugor, men vänder sig förmodligen mot ryzzland.
2 fåglar med 1 sten blir de 😅😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in