2022-10-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men i ett hav eller ett sund såsom Kalmarsund kommer kroppen att flyta bort hela tiden så det är det mest troligaste att TT har blivit dumpad längst ut i hamnen i Oskarshamn.

Ok, låter som en lång resa med ett lik om de gjorde det själva?
Citera
2022-10-31, 23:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Finner det ej i sammanfattningen, men har ett minne av att grannen erbjöd JJ skjuts till McD, trots att (utsaga från honom eller någon annan) JJ redan väntade på att få skjuts till McD av mamman.

Om jag inte har drömt. Varför erbjöd han sig att skjutsa mitt i natten om mamman skulle skjutsa? Någon som minns och har input kring detta?

Om ovanstående stämmer, varför är grannen så angelägen att skjutsa JJ, när hon säger att hon väntar på skjuts från mamman?.
Kanske för att han är intresserad av JJ?
han kanske har en baktanke om att få fitta på köpet? t.ex
Citera
2022-10-31, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, och bil som är skriven på pappsen. Även MH har körkort sedan den 10 oktober....

Tack.

Då har nog både JJ och MH delat på körningen. Det är inte den närmsta vägen mellan Vetlanda och Oskarshamn.
Citera
2022-10-31, 23:32
Medlem
L.Salanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det senaste i media var att alla bilar på Donken i samröre med JJ den kvällen är avförda av polisen. Länk finns nog i sammanfattningarna på sid 1, troligen Del:3 eller efter. Med länkar.
Jag har letat, hittar ett gäng obekräftade uppgifter om bilar på McD, men inga länkar eller notering om avfärdade uppgifter. Länka gärna du isf. Jag tror som sagt jag läste det innan artikeln blev låst i AB fredag alt. lördag kväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Ok, låter som en lång resa med ett lik om de gjorde det själva?

Men TT har nog varit vid liv då de dumpade TT. Hon var nog aldrig i JJ:s lägenhet som det påstås.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag har inte beskrivit dem som sådana iaf. Däremot har vi spekulerat i teorier om vad som kan ha skett OM det nu har skett ett mord. Men frankly speaking så vet vi ju inte ens om ett mord ens har skett och vi vet inte om det ens är M eller J som isf har begått det. Allt är teorier.

Jag hoppas ju än att man finner T vid liv snart. Jag önskar verkligen det här får ett gott slut.

Håller med. Kan inte någon avslöja var hon finns snarast? Ge denna person amnesti så att hon får komma hem. Så sorgligt så att man tappar livslusten om någon tagit hennes liv. Lägg upp en belöning för den som kan bidra med bevis som leder vidare att hon hittas. Två veckor är en alldeles för lång tid att hålla på och leta någon som försvunnit på naturligt vis.
1. Låt en belöningssumma synas offentligt för uppgift som kan leda polisarbetet vidare i sökandet efter Tove.
2. SR till att ta in alla misstänkta på häktningsförhör och låt ingen få komma undan.
3. Ge amnesti till den som kan berätta var Tove befinner sig. Alltså inget straff.

Det viktigaste är att få hem henne levande. Hur otroligt vissa än tror att detta kan hända så stäng inte dörren för att en kidnappning kan ha skett där någon gömmer henne i en källare eller ödehus.
Citera
2022-10-31, 23:33
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Jag tror fortfarande att det är ytterligare en person, en man, inblandad. Han fanns i lägenheten när tjejerna kom dit, eller också kom han efter dom upp dit. Den personen kunde ha bil utanför. Det är han som sen överfaller T. Jag har svårt att tro att JJ snodde med sej Toves mobil när hon åkte till MD. Hon använde sin egen när hon beställde mat. Däremot vet man att Toves mobil funnits vid MD vid ungefär samma tidpunkt.
Men låt säga att Tove blivit utburen och inslängd i bagaget i killens bil efter att grannen skjutsade JJ och att mobilen fanns kvar i Toves ficka eller jacka. Därav signalerna från den. Killen följer alltså efter till MD för att plocka upp JJ. Hon kan ju ha gått in någon min i lägenheten innan hon åkte och berättat för killen att hon fått skjuts. Men när hon handlat mat väljer hon att åka med grannen tillbaka.

Det är därför det är högintressant att veta om personen i den röda Audin verkligen blivit avförd från utredningen!
Men som sagt;
Motivet???
Ja, en tredje person bör vara inblandad, dvs den som tillhandahöll transportbilen.
Det som förvillar är vittnesmålet att MH o JJ satt i JJ:s pappas bil på morgonen.
Verkar dock var ett ganska luddigt vittnesmål. Som mkt här när det blir att koka soppa på en spik.
Citera
2022-10-31, 23:34
Medlem
[quote=Marie-Antoinette|82245241]Nja, jag har ju förlorat en nära anhörig till sådan där skit, och ser hur denne alieneras från majoritetssamhället och sin riktiga familj. Det ljugs mycket friskt om oss, hur farliga och värdelösa vi är, så att hen inte vill veta av oss.

Så sant, så sant pingstkyrkan består av hycklare och ingenting annat.
Citera
2022-10-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Ska bli intressant att lyssna på andra avsnittet av den där podden. Hoppas vi får höra av grannen som knackade och körde.

Antagligen har JJ och MH kokt ihop en historia för att dölja sanningen.
Citera
2022-10-31, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Jag skulle tippa på att oljuden från lägenheten, dunsarna etc, är från en drogad eller grovt alkoholpåverkad person. I så fall talar det för att det antingen rör sig om MH eller TT, och eftersom att den senare är spårlöst borta skulle jag gissa på att det rör sig om henne. Det eventuella mordet har inte skett i lägenheten. Gärningen är semi-planerad men utan vidare eftertanke om konsekvenser. TT tar sig ut från lägenheten på egna ben och förs bort någonstans, antagligen till ett vattendrag. Vad som sker där kan man räkna ut. Hjälp har de haft i alla fall, och jag skulle inte bli förvånad om någon av de MGMen redan börjat prata eller åtminstone gjort några medgivanden till skuld.

Alltså jag vet inte. Om jag får tala 100% subjektivt utifrån min egna personliga uppfattning (utan att försöka resonera objektivt alls) så tycker jag liksom att det känns så himla avancerat på något vis att två unga kvinnor skulle begå ett så utstuderat mord tillsammans på en person där de drogar denne till syfte att döda henne senare. Det känns bara liksom för utstuderat och kyligt att två personer ska kunna göra det i samförstånd.

Hade det gällt enbart en MGM hade jag haft mycket lättare att köpa tanken på det resonemanget, men nu gäller det två MGM, och båda är unga kvinnor. Det måste till en helt otroligt speciell dynamik mellan J och M om de nu skulle ha begått ett så utstuderat och kallsinnigt dåd. Bilden man får av M via sociala medier är inte direkt att hon är så pass kallsinnig.

Om man nu skulle tänka sig att de ändå har varit så pass utstuderade så känns det ändå som att de har lämnat för mycket indicier som riktar misstankarna mot dem och trots att de nu då skulle ha gjort det så har de ändå sedan lyckats göra sig av med T på något vis (utan tillgång till bil enligt GW) så pass bra att man ännu inte har hittat T.

Det känns ändå som att något inte stämmer här. Det saknas någon form av variabel.

Man brukar tala om att våldsverkares planerade brott eskalerar över tid. Dvs att man börjar med något litet och sedan blir det grövre och gröve. J kanske möjligen passar in i den mallen om hon faktiskt begick försöket till mordbrand förra året, men M verkar inte ha några sådana erfarenheter i bagaget. Att då båda två (särskilt M) ska kunna planera och utföra ett sådant här dåd känns verkligen osannolikt. Det vore mycket mera sannolikt att man impulsdödade T i så fall utan större planering eller betänksamhet före. I ett sådant scenario vore det lättare att placera både M och J. Men att istället droga en person för att föra bort henne och döda henne på annan plats - det krävs ett mycket större och mer kontrollerat psyke. Oddsen att två unga kvinnor ska ha det kontrollerade psyket och kunna utföra det dådet i samförstånd är så minimal så jag kan inte ens hitta någon forskning eller statistik på det (ja, jag har googlat).
Citera
2022-10-31, 23:35
Medlem
Nu har jag inte läst de sista sidorna ikväll. Så detta kanske någon redan skrivit , ber om ursäkt isf.
Enligt hyresgästerna på bottenvåningen med rum i källaren, så blev dom väckta natten mellan söndag och måndag av att någon ryckte i deras dörr i källan. Och dom hörde då två män som pratade och bland annat sagt " det är fel dörr". För mig känns det som att tjejerna som är häktade gömt något i källan som sen några ska hämta den andra natten.
Citera
2022-10-31, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Antagligen har JJ och MH kokt ihop en historia för att dölja sanningen.

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in