2022-10-31, 22:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Har aldrig sett någon begära ett skit. Slå gärna upp ordet.
Många betydelser, några här; be om; be att få; efterfråga; fråga efter. Sara har nämnt att man gärna får skicka pengar.
Citera
2022-10-31, 22:32
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag tror du projicerar ditt sätt att tänka och din drivkraft bakom handlingar, vilken uppenbart är pengar, kombinerat med okunnighet och naivitet, på Sara. Tror inte Dumpen ens går med vinst faktiskt.

Det har varit väldigt mycket prat om dessa pengar.
Missunnsamhet är en egenskap jag avskyr.
Vad spelar det för roll om dom skulle få in några miljoner.
Citera
2022-10-31, 22:32
Medlem
Någon som känner till de vidare turerna med "Migrän-Martin"? Fick en tydlig känsla (från de bandade samtalen där hon ringer upp Dumpen) av att journalistfrun beslöt att fortsätta suga pedofilsnorre och att han fick fortsätta träffa de tre barnen. Frun lät väldigt förstående mot ett kräk som de facto försökte ordna en våldtäktsträff med vad han trodde var en mamma och hennes sexåriga dotter.
Senast redigerad av Charvet 2022-10-31 kl. 22:35.
Citera
2022-10-31, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men vad ska göras då?
Ingenting?
Ska man vänta och se om pedofilerna söker hjälp? Vad finns det för hjälp?
Vad händer med alla som inte söker hjälp?
Finns det någon i tråden som har sökt hjälp för detta så kanske ni kan berätta vad det är för typ av hjälp ni har fått och resultatet av hjälpen?

Du tror att Dumpen är barnens vita riddare. ECPAT, Childhood mfl jobbar stenhårt för barns rätt till en uppväxt utan sexuella övergrepp. Tidöavtalet innefattar många straffskärpningar som möjliggör ett större handlingsutrymme.

Men jag förstår att för dom som vill se gäddor i närmaste gatlykta är det inte tillräckligt, och dom visuellt tilltalande uthängningarna försvinner ju också om man skulle låta kompetent folk sköta detta.

Och nej, det är inte Dumpen och co som drivit fram lagändringarna och lagskärpningarna inom detta utan just EPCAT mm.

Jag personligen har inga problem med att avhålla mig från att kontakta minderåriga i sexuellt syfte. Det har varit en del fjortisar som visat intresse förut, men jag respekterar lagen.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-10-31 kl. 22:38.
Citera
2022-10-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sara behöver inte stoppas från att söka efter sexuella kontakter med barn. Hennes sysselsättning är dessutom mer än känd. Hon är ansvarig utgivare för Dumpen och en av de som hanterar kontakterna med gäddorna.
Det finns inte så mycket att spekulera om när det gäller hennes sysselsättning.
Finns ju de som anser att hon behöver stoppas från att förstöra oskyldiga barns liv också?
Ingen av oss får troligen någonsin veta hur det ligger till med swishpengar och annat. Sara har gjort det tydligt att där är det locket på 100%. Ingen som donerat pengar får se minsta form av redovisning.
Sedan kan jag tycka att det är en förtroendefråga. Sara har ett ganska omfattande brottsregister bakom sig. Borde det inte ligga i både hennes och övriga föreningens intresse att verkligen visa att hon gör rätt för sig?
Citera
2022-10-31, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Många betydelser, några här; be om; be att få; efterfråga; fråga efter. Sara har nämnt att man gärna får skicka pengar.

Har du redan glömt bort det här med att du skulle redovisa för hur mycket swish föreningar får ta emot och deras skattskyldighet?

Så fort det gick för dig att glömma bort sådant du a) inte har en aning om b) inte kan belägga.
Citera
2022-10-31, 22:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Du tror att Dumpen är barnens vita riddare. ECPAT, Childhood mfl jobbar stenhårt för barns rätt till en uppväxt utan sexuella övergrepp. Tidöavtalet innefattar många straffskärpningar som möjliggör ett större handlingsutrymme.

Men jag förstår att för dom som vill se gäddor i närmaste gatlykta är det inte tillräckligt, och dom visuellt tilltalande uthängningarna försvinner ju också om man skulle låta kompetent folk sköta detta.

Och nej, det är inte Dumpen och co som drivit fram lagändringarna och lagskärpningarna inom detta utan just EPCAT mm.
Men vad är det för typ av hjälp pedofiler får och hur brukar resultatet se ut?
Hur ska man få pedofiler att söka denna hjälp?
Citera
2022-10-31, 22:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Har väl gått sådär för er p-er att gräva fram det. P-erna sitter ju bara och gissar. Vet inget om hobby och föreningar, vet inget om summor, skattskyldighet, vet inte vad någon jobbar med eller inte jobbar med osv.

Sedan kan man ju också undra varför ni p-er är så ivriga att ge sig på personer som hänger ut pedofiler?

Några mumlar om rättssäkerhet - om någon enda hade varit intresserad av detta så hade säkerligen denna person kunnat komma ut med sitt namn. Och öppet företrätt alla dessa gäddor. Men ingen gör det.
Eftersom ni anser oss vara pedofiler vore det dumt av oss, vi har IQ så det räcker.
Citera
2022-10-31, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det vet inte jag. Jag vet inte ens om hon har sjukersättning --- och hur som helst så angår det vare sig dig eller mig.
Tråden förstörs dock av att du och somliga andra sitter och fantiserar och spekulerar kring Sara istället för att hålla er till ämnet.
Troligen inte sjukersättning utan isf förtidspension (steglös avräkning) då hon kanske haft den sedan före 2008.
Givet att hon anmält till Försäkringskassan så kommer den aldrig omprövas om hon inte uttryckligen och skriftligen begär det och det även om dumpen skulle kunna ses som näringsverksamhet eller ett sätt att försörja sig.
Det oavsett vad försäkringskassans läkare och jurister anser. Endast Förvaltningsrätten i Malmö eller Högsta Förvaltningsdomstolen och isf bara på grunder att hon fuskat och visat sig arbetsförmögen utan att först meddela detta.
Den slutar utbetalas efter två månader om hon tex hamnar i fängelse eller om hon kan anses livnära sig på inkomsterna men grunderna för den tas inte bort.
Är den dessutom inkomstrelaterad kan hon bosätta sig var hon vill i världen så länge hon skickar in ett levnadsintyg en gång om året.
När det gäller den biten kommer dumpens motståndare förmodligen inte långt.
Citera
2022-10-31, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Eftersom ni anser oss vara pedofiler vore det dumt av oss, vi har IQ så det räcker.

Okej. Fast det märks inte direkt.
Citera
2022-10-31, 22:43
Medlem
Blir lite klurigt nu för pedofilerna - dels gnälla om att det är lågbegåvade pedofiler som tas av dumpen - och sedan så vill de högbegåvade pedofilerna inte ställa upp för dem.

Kan det vara så att det är nåt knasigt med att vara pedofil?
Citera
2022-10-31, 22:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Finns ju de som anser att hon behöver stoppas från att förstöra oskyldiga barns liv också?
Ingen av oss får troligen någonsin veta hur det ligger till med swishpengar och annat. Sara har gjort det tydligt att där är det locket på 100%. Ingen som donerat pengar får se minsta form av redovisning.
Sedan kan jag tycka att det är en förtroendefråga. Sara har ett ganska omfattande brottsregister bakom sig. Borde det inte ligga i både hennes och övriga föreningens intresse att verkligen visa att hon gör rätt för sig?
Jag har aldrig fått se någon form av redovisning någon gång när jag Swishat till välgörande ändamål eller annat .. så nej det sannolikt något som de endast redovisar till Skattemyndigheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikk13509
Troligen inte sjukersättning utan isf förtidspension (steglös avräkning) då hon kanske haft den sedan före 2008.
Givet att hon anmält till Försäkringskassan så kommer den aldrig omprövas om hon inte uttryckligen och skriftligen begär det och det även om dumpen skulle kunna ses som näringsverksamhet eller ett sätt att försörja sig.
Det oavsett vad försäkringskassans läkare och jurister anser. Endast Förvaltningsrätten i Malmö eller Högsta Förvaltningsdomstolen och isf bara på grunder att hon fuskat och visat sig arbetsförmögen utan att först meddela detta.
Den slutar utbetalas efter två månader om hon tex hamnar i fängelse eller om hon kan anses livnära sig på inkomsterna men grunderna för den tas inte bort.
Är den dessutom inkomstrelaterad kan hon bosätta sig var hon vill i världen så länge hon skickar in ett levnadsintyg en gång om året.
När det gäller den biten kommer dumpens motståndare förmodligen inte långt.
Ja så den här jakten på henne är så larvig och urbota dum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in