Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det vet inte jag. Jag vet inte ens om hon har sjukersättning --- och hur som helst så angår det vare sig dig eller mig.
Tråden förstörs dock av att du och somliga andra sitter och fantiserar och spekulerar kring Sara istället för att hålla er till ämnet.
Troligen inte sjukersättning utan isf förtidspension (steglös avräkning) då hon kanske haft den sedan före 2008.
Givet att hon anmält till Försäkringskassan så kommer den aldrig omprövas om hon inte uttryckligen och skriftligen begär det och det även om dumpen skulle kunna ses som näringsverksamhet eller ett sätt att försörja sig.
Det oavsett vad försäkringskassans läkare och jurister anser. Endast Förvaltningsrätten i Malmö eller Högsta Förvaltningsdomstolen och isf bara på grunder att hon fuskat och visat sig arbetsförmögen utan att först meddela detta.
Den slutar utbetalas efter två månader om hon tex hamnar i fängelse eller om hon kan anses livnära sig på inkomsterna men grunderna för den tas inte bort.
Är den dessutom inkomstrelaterad kan hon bosätta sig var hon vill i världen så länge hon skickar in ett levnadsintyg en gång om året.
När det gäller den biten kommer dumpens motståndare förmodligen inte långt.