2022-10-31, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
De skrev att de är en _familj utan blodsband_. Inte att den ena inte har blodsband.
De skriver också att yngsta dotterns biologiska mamma kontaktade dem när hon hörde i en podd att de funderade på ett barn till och kontaktade dem ang. att adoptera flickan som alltså redan fanns. Hon kom alltså inte till via heminsemination med den ena pappan.

Dock handlar denna tråd om Linn, inte om dessa pappor, så jag avslutar här.
Citera
2022-10-31, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrook
Är hon en sådan tjej som tycker om att knulla mycket? Och som också gör det mycket? Knullar alltså?
Glid in i hennes DM o fråga! Kom tillbaka med svar
Citera
2022-10-31, 15:20
Medlem
XtraXs avatar
Kommentarer från hennes reklam för Vinted.

"Kanske du skulle skänka bort kläderna istället till de som inte har det så gott ställt eftersom du i din tur fått det mesta som reklam, bara en tanke."

"kläder betalar inte mina räkningar. Bor i hus och kan räkna med en elräkning på 20 k"

"kan även tilläggas att jag mer eller mindre försörjer HELA hushållet. Ibland ska man tänka till innan man skriver"

Haha Simon verkar inte tillföra så mycket.
Citera
2022-10-31, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

"Kanske du skulle skänka bort kläderna istället till de som inte har det så gott ställt eftersom du i din tur fått det mesta som reklam, bara en tanke."

"kläder betalar inte mina räkningar. Bor i hus och kan räkna med en elräkning på 20 k"

"kan även tilläggas att jag mer eller mindre försörjer HELA hushållet. Ibland ska man tänka till innan man skriver"

Ja hon kunde ju helt klart svarat trevligare. Även om jag håller med i att hon inte har några som helst ”skyldigheter” att skänka bort saker som hon många gånger säkerligen får hemskickat utan att ens ha blivit tillfrågad och sedan blir tvungen att betala för pga skatteregler.
Citera
2022-10-31, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Men vadå elräkning på 20 000? Bor också i liknande radhus med tre barn och elräkningen kommer inte ligga på 20 000....
Citera
2022-10-31, 16:43
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semlan3
Men vadå elräkning på 20 000? Bor också i liknande radhus med tre barn och elräkningen kommer inte ligga på 20 000....

Hehe nä det låter väl saftigt.
Citera
2022-10-31, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semlan3

Nej Linn lär knappast ha elräkningar på 20.000 med tanke på att hon bor i en bostadsrätt där uppvärmning ingår i avgiften (det måste det göra då radhus i samma förening ligger på hemnet med driftkostnad på 1000 kronor i månaden.
Så ja. Det är klart att hon kan hårtorka och bada (om kostnad för uppvärmning av varmvatten inte ingår i avgiften) sig till en elräkning på några tusen
Citera
2022-10-31, 18:16
Medlem
Hon kan välja att retunera eller inte hämta ut saker som företag vill ge henne (då behöver hon ju inte betala skatt för det). Alltså om hon finner sakerna helt ointressanta.

Såklart att hon inte har någon skyldighet att skänka kläderna.

Undra vad Simme tycker att hon återigen nämner att hon nästan står för allt. För lite pengar bör han väl ändå få in från hockey, csn samt influencerjobb.
Citera
2022-10-31, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Hon kan välja att retunera eller inte hämta ut saker som företag vill ge henne (då behöver hon ju inte betala skatt för det). Alltså om hon finner sakerna helt ointressanta.

Undra vad Simme tycker att hon återigen nämner att hon nästan står för allt. För lite pengar bör han väl ändå få in från hockey, csn samt influencerjobb.

Absolut att hon kan returnera dem. Men tycker det är skevt att påstå att hon får allt gratis (dessutom tidigare här ifrån med en inställning om att hon bör ha tacksamhetsskuld till företaget som skickar ut grejerna).

Ja alltså oavsett om Simon betalar någonting hemma så uttrycker ju sig Linn på ett ganska förminskande sätt mot honom när det kommer till deras ekonomi.
Citera
2022-10-31, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arline

Kan det kanske vara så att han försökt studera tidigare och inte klarat det och därför inte får studiemedel just nu? Jag har inte koll på dagens CSN-regler.
Citera
2022-10-31, 19:45
Medlem
Citat:
De skriver också att yngsta dotterns biologiska mamma kontaktade dem när hon hörde i en podd att de funderade på ett barn till och kontaktade dem ang. att adoptera flickan som alltså redan fanns. Hon kom alltså inte till via heminsemination med den ena pappan.

Dock handlar denna tråd om Linn, inte om dessa pappor, så jag avslutar här.

Scrollat tillbaks till 25 september. Står ingenstans att de är en ”familj utan blodsband”. Men det va ju där diskussionen började - OM det är en lögn eller inte.
Citera
2022-10-31, 19:52
Medlem
Citat:
Kan det kanske vara så att han försökt studera tidigare och inte klarat det och därför inte får studiemedel just nu? Jag har inte koll på dagens CSN-regler.

Jo så kan det vara. Men samtidigt är han så pass ung att jag inte riktigt tror att det skulle vara så att han försökt studera tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in