2022-10-31, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Vad är det för låda som är borta. Jag måste missat det bland alla inlägg.

Varför kan man inte använda sökfunktionen, är väldigt enkelt.
https://www.flashback.org/sok/L%C3%A5da?t=3481231
Citera
2022-10-31, 19:04
Avstängd
Med tanke på att de tömmer en damm antar jag att de har skäl att anta att det bör finnas något med anknytning till försvinnandet i dammen. Jag har följt polisens arbete i många grova brottsutredningar men aldrig tidigare läst om en liknande åtgärd. Antar att det är en relativt avancerad övning…
Citera
2022-10-31, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Undrar hur det gick med att försöka bekräfta uppgifterna idag om att JJ MH satt i bilen vid Illharjen på söndagen och vilken tid ………. :/ :/ ….
∞ToveSkaHem!

Ytterst relevant!!!!!

JJ och TTs pojkvän... Hade de en affär?
Citera
2022-10-31, 19:05
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
När går häktningstiden ut? Dvs, när bör en sådan framställas inkomma till tingsrätten?

Så här står det i häktningsprotokollen för MH/JJ:

Citat:
Åtal ska väckas senast den 3 november kl. 11.00.

Så innan dess helt enkelt, och jag gissar på att den kommer in 2 november.

Wattweke: Vi kan nog konstatera att klockslaget är en faktisk deadline för åklagaren. Varför den är satt till 11:00 på båda MGM, trots att de inte häktades exakt samtidigt vet jag inte (kanske är brukligt).
Citera
2022-10-31, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Nu har jag skrivit till Vetlanda posten och frågat varför de inte talar om vad den hemliga konflikten handlar om. Något svar antar jag att jag får. Som vi vet inte är väl det sämsta men då vet jag att de ljuger

Om konflikten handlar om något som bedöms som irrelevant för T och fallet samt riskerar att skada annan person om det kommer ut (eller rentav vore förtal) så är det ganska logiskt att de inte publicerar den uppgiften, även om de har kännedom om den.

Jag tycker du, och flera har fel utgångspunkt när det gäller journalistiken. Journalisternas syfte och arbetsuppgift är inte att gräva fram ALLA uppgifter och publicera dessa till allmän läsning på bekostnad av ett fåtal individers hälsa och privatliv. Deras syfte är att rapportera med god sed/etik som grund.

Säg att bråket handlade om att någon låg med någon, vilket inte vore helt osannolikt givet de inblandade personligheter, ålder och allt sammantaget. Är det då helt irrelevant för fallet så finns det ju ingen anledning att publicera det eftersom privatpersoner som inte är föremål i utredningens kärleksliv ändå skall respekteras.

Polisen får sedan annars avgöra om uppgifterna har någon relevans.

Som ett exempel:
Om vi säger tex att något av dina ex försvinner och ni har haft något specifikt udda pinsamt sex som det har bråkats om. Du är helt oskyldig och inte ens aktuell för utredningen av ditt exs försvinnande. Vill du då att hela stan ska få veta om din eventuellt udda pinsamma böjelse?
Citera
2022-10-31, 19:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Av nyfikenhet. Är ni båda överens om att det är uteslutet/osannolikt med pappa överhuvudtaget eller bara kombinationen med Vetlanda kommuns förråd?

Det senare må vara en sak. Men eventuell inblandning i bortforsling/undanröjning av kropp och bevis utesluter jag verkligen inte.

Jag tror inte att JJs pappa är inblandad alls, utom möjligen omedveten manupilation, men det forslas inte en kropp bort med.

Men, jag tänker ha dörren lite på glänt då jag tycker mig ha sett en del inlägg (visserligen få inlägg) där jag eventuellt kan se två familjer i en fejd, AWs och JJs familjer.

Men bara min spekulation.
Citera
2022-10-31, 19:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Tror mer o mer på att hon inte kommer hittas.
Hon kommer att hittas inom 1 vecka. tidsfråga innan negern sjunger
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hon till höger om bilen liknar tove iaf
T har en tvillingsyster också
Citera
Medlem
Har man letat där vid badplatsen och nån ruin som ligger vid en sjö nära stan och runt den sjön (vad heter den)?
Citera
2022-10-31, 19:09
Avstängd
Jag funderade på om det kan vara så att anledningen till att ingen pratar är för att en annan person än de häktade hanterat kroppen (tex JJ:s pappa)? Jag hade aldrig hjälpt mitt barn att hantera en avliden kropp men ponera att man hade gjort det så hade det varit mindre risk för upptäckt om ingen annan än den som gömt undan kroppen vet var den är belägen. Ju fler som vet desto större risk för att någon pratar. JJ vill såklart inte avslöja sin pappas eventuella inblandning och hennes pappa lär vara lika tyst men av anledningen till att han skyddar sitt barn. Dessutom har man ju ingen skyldighet att vittna mot närstående. Jag tror att tjejerna har begått det sannolika mordet men att en annan person, som står någon av dem eller båda nära, har hanterat kroppen. Därefter har de haft ett dygn på sig att prata ihop sig innan polisen grep tjejerna.
Citera
2022-10-31, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Så här står det i häktningsprotokollen för MH/JJ:

Så innan dess helt enkelt, och jag gissar på att den kommer in 2 november.

Wattweke: Vi kan nog konstatera att klockslaget är en faktisk deadline för åklagaren. Varför den är satt till 11:00 på båda MGM, trots att de inte häktades exakt samtidigt vet jag inte (kanske är brukligt).

Ja jag hade den tiden att förhålla mig till men visste inte om begäran måste skickas in tidigare men efter din förklaring så är det ju rätt logiskt att det måste göras så. Så vi bör höra på onsdag om åklagaren skickar in begäran.
Citera
2022-10-31, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag håller inte med. Jag tycker hen är vettig. Det märks att hen är från Vetlanda Jag tror flera av oss som varit med från början, börja tröttna på spekulationer och teorier ( som är nästintill omjöliga) som inte är - att vi alla är lite frustrerade just nu.

Verkligen! Denna tråden har spårat de senaste dagarna. Orkar inte läsa allt dravel.
Saknar Greven!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in