2022-10-31, 18:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Vad hände med detta klippet? Har man kommit fram till att det bara var några andra eller hur har man resonerat kring det?

TV4 Play: Polisens spår efter 21-åriga Tove: Övervakningsfilm från parkering http://www.tv4play.se/program/nyheterna/13797423
Hon till höger om bilen liknar tove iaf
Citera
2022-10-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Såna här anmärkningar tycker jag dyker upp i varje tråd, oavsett nivå på mediebevakning. Dock är jag böjd att hålla med i det här fallet. Visst, det är oftast någon artikel per dag i riks/lokalmedia, men de hamnar snabbt långt ner i flödet. Kanske beror det delvis på att Wilma (så även Lisa H) bara var 17. Sen verkar ju lokalpressen vara helt oförmögna att bedriva kriminaljournalistik och det kan nog påverka (P4 Jönköping har dock kommit med ett och annat vettigt).

Mediabevakningen har varit ovanligt låg sett till att två unga tjejer är häktade på sannolika skäl för människorov på en tjej i liknande ålder som fortfarande är försvunnen efter två veckor. Vi har aldrig tidigare i Sverige haft ett sånt fall med liknande gärningsmän.

Man ser att engagemanget från allmänheten är högt i detta fall, och denna tråd har på 10 dagar nått över 1000 sidor som är något slags rekord på FB. Men ändå rätt så tyst från media.

Jag får inte riktigt ihop det. Har vi blivit immuna mot fall där unga kvinnor försvinner? Hade detta fall fått enormt med uppmärksamhet för 5-10 år sen? Har det tillkommit nån ändrad praxis för media sen dess?
Citera
2022-10-31, 18:33
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Kan du tydliggöra vad du menar med dina två sista meningar. Som de är skrivna nu är de omöjliga att förstå.
Ursäkta slarvigt av mig menar så här. Att de borde svara med något, det sämsta vore att de svarade med ”vi vet inget” . Om man får det svarat vi vet inget då ljuger de antagligen för tidningen måste veta…eller?
Citera
2022-10-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ursäkta slarvigt av mig menar så här. Att de borde svara med något, det sämsta vore att de svarade med ”vi vet inget” . Om man får det svarat vi vet inget då ljuger de antagligen för tidningen måste veta…eller?

Varför måste VP veta när det är AB samt p4jönköping som gjort reportagen med kompisarna om konflikten/”fjortisbråket”
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-31 kl. 18:38.
Citera
2022-10-31, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är nog inte så jag skulle beskriva det själv, men en del idéer som slängs fram är verkligen usla och uppenbart så. Ett exempel på teori som jag inte tror på är att JJs pappa gömt kroppen på Vetlanda kommuns förråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, du är ju en klippa, givit mycket bra info i tråden. Jag tror inte att JJs pappa är inblandad! Jag tycker synd om honom som hamnat i den här soppan!

Av nyfikenhet. Är ni båda överens om att det är uteslutet/osannolikt med pappa överhuvudtaget eller bara kombinationen med Vetlanda kommuns förråd?

Det senare må vara en sak. Men eventuell inblandning i bortforsling/undanröjning av kropp och bevis utesluter jag verkligen inte.
Citera
Avstängd
Lägg ner tjaffset om att grannen skulle vara inblandad, han har förfan alibi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

När vet de om det är Tove? Och vem är det då hon pratar med.. detta fallet blir mer och mer konstigt för varje dag som går.. 🤯
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Nu har jag skrivit till Vetlanda posten och frågat varför de inte talar om vad den hemliga konflikten handlar om. Något svar antar jag att jag får. Som vi vet inte är väl det sämsta men då vet jag att de ljuger
Hur kan du vara säker på att Vetlanda posten vet vad konflikten handlar om?

Kan ju va så att ingen har upplyst tidningen om vad konflikten rör sig om.
Citera
2022-10-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Handlar inte om att fortsätta utan hjälpa ditt barn NÄR/OM denna gjort bort sig .... En jävla skillnad.

Jo fast då hjälper man barnet med att göra rätt för sig, att ta sitt ansvar och att få hjälp därigenom. Du hjälper inte ditt barn genom att fly rättvisan, tvärtom så förstör man bara.
Citera
2022-10-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Mediabevakningen har varit ovanligt låg sett till att två unga tjejer är häktade på sannolika skäl för människorov på en tjej i liknande ålder som fortfarande är försvunnen efter två veckor. Vi har aldrig tidigare i Sverige haft ett sånt fall med liknande gärningsmän.

Man ser att engagemanget från allmänheten är högt i detta fall, och denna tråd har på 10 dagar nått över 1000 sidor som är något slags rekord på FB. Men ändå rätt så tyst från media.

Jag får inte riktigt ihop det. Har vi blivit immuna mot fall där unga kvinnor försvinner? Hade detta fall fått enormt med uppmärksamhet för 5-10 år sen? Har det tillkommit nån ändrad praxis för media sen dess?

Jag tycker om hur du tänker och jag har liknande frågeställningar, men helt klart är nog att vi blivit lite ”skadade” av allt som står i media skjutningar nästan dagligen, bomber osv osv men ändå detta fallet är unikt och bör således vara jäkligt intressant att nysta och gräva i för media
Citera
2022-10-31, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Den videon är avfärdad, det är inte T. Och har inget med nåt att göra, helt avfärdat från polisen.
Citera
2022-10-31, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Ingen förändrad praxis, bara en förändring i att det händer så ofta nu och att det inte framkommit så mycket nytt att rapportera de senaste dagarna. Du måste betänka att detta konkurrerar med Sveriges NATO-inträde, energifrågan, kriget i Ukraina, mellanårsvalet i USA + alla allmänna grejer som får jättemycket uppmärksamhet när en ny regering tillträtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in