2022-10-31, 17:36
Bannlyst
Denna äldste broder, som är utbildad inom bygg, har han varit med och renoverat badrummen i fastigheten, haft en skåpbil utanför? Tänkte på lådan som är borta...
Citera
2022-10-31, 17:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Bil har JJ ju och både JJ och MH har körkort. Så var fanns JJs bil ?

Så vitt jag vet är det okänt var bilen befann sig. Men enligt GW, om jag förstod det rätt, inte i "närområdet".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Skyddar du ditt barn genom medbrottslighet?
Eller genom att anmäla själva tillsammans och reda ut allt??

Om ditt barn kan få livstid så hjälper de flesta sitt barn!
Sen finns ju dessa vänsteröppnaditthjärta som alltid gör rätt även om det blir fel och ens barn drabbas.

En lojal förälder skyddar sitt barn genom allt och gör ALLT för sitt barn ...

Sen finns det ju dem som tror att man ska göra allt och samtala även om ens barn får livstid.

Vi är alla olika här tror jag.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Bil har JJ ju och både JJ och MH har körkort. Så var fanns JJs bil ?

Kan ju ha parkerat den på något strategist undanskymt ställe, där överfallet skulle ske......

Bara min spekulation.
Citera
2022-10-31, 17:41
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, det kanske sa. Alltså kanske mellan 1-2 och kanske efter 2. Extremt luddig angivelse

Lyssnade på den delen av podden igen och försöker mig på en transkribering:

"Alltså, det var ju efter 1 eller 2, alltså nånstans där, (sluddrigt), så väldigt sent in på natten."

För mig låter det ganska uppenbart att han är osäker på tiden.
Citera
2022-10-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jag tror inte att T:s pojkvän är inblandad längre efter ny intressant info som jag har fått.
Däremot tror jag att JJ:s pappa är inblandad och att han är nästa person som blir anhållen.
Det grundar jag på att det verkar som att han förbereder sig på att vara borta ett längre tag.
Kan inte gå in närmare på hur jag fått reda på det men det är så.

Att JJ:S pappa förbereder sig på att vara borta ett tag. Kanske beror på vad dottern ev ställt till med och vill därför lämna Vetlanda tills allt har lagt sig ?
Med det sagt så tror inte jag att pappan är inblandad. Vilket absolut inte betyder att det är så
Citera
Medlem
Amiliashorborstes avatar
Beklagar ifall jag irriterar någon.

Men denna nyhet om två skadade personer i Eksjö, nu läste jag artikeln igen och det som stod att det inte fanns kopplingar till Tove är nu borta? Är det så för er andra?
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det är bekräftat sedan några dagar att pojkvännen är grön

Det låter ju rimligt att det är så, men i hederlig flashback-anda: Hur vet du det?
Citera
2022-10-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiliashorborste
Beklagar ifall jag irriterar någon.

Men denna nyhet om två skadade personer i Eksjö, nu läste jag artikeln igen och det som stod att det inte fanns kopplingar till Tove är nu borta? Är det så för er andra?

Nej det står fortfarande kvar i slutet av artikeln för mig.
Citera
2022-10-31, 17:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är nog inte så jag skulle beskriva det själv, men en del idéer som slängs fram är verkligen usla och uppenbart så. Ett exempel på teori som jag inte tror på är att JJs pappa gömt kroppen på Vetlanda kommuns förråd.

Nej, du är ju en klippa, givit mycket bra info i tråden. Jag tror inte att JJs pappa är inblandad! Jag tycker synd om honom som hamnat i den här soppan!

Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Om ditt barn kan få livstid så hjälper de flesta sitt barn!
Sen finns ju dessa vänsteröppnaditthjärta som alltid gör rätt även om det blir fel och ens barn drabbas.

En lojal förälder skyddar sitt barn genom allt och gör ALLT för sitt barn ...

Sen finns det ju dem som tror att man ska göra allt och samtala även om ens barn får livstid.

Vi är alla olika här tror jag.

Men mord, det ska ungarna banne mig veta att man inte ska begå!

If you can t do the time, don t do the crime!
Citera
2022-10-31, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är nog inte så jag skulle beskriva det själv, men en del idéer som slängs fram är verkligen usla och uppenbart så. Ett exempel på teori som jag inte tror på är att JJs pappa gömt kroppen på Vetlanda kommuns förråd.

Okej! Tack för förklaringen 👍🏻
Citera
2022-10-31, 17:47
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
En fråga,
Har det skrivits i tråden att man misstänker att denna Anna som intervjuades i AB är en av tjejerna som intervjuas av P4 Jönköping?

En användare (minns absolut inte vem) skrev något i stil med att "'Sanna' i intervjun är samma som 'Anna' i klippet från AB". Jag hade inte möjlighet att ställa följdfrågor i det läget och jag har inte sett att någon annan gjort det heller (kan självklart ha missat det). Det var formulerat som ett påstående i alla fall, men det kan ju lika gärna vara en teori/spekulation med tanke på hur folk brukar formulera sig här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in