2022-10-31, 15:59
Medlem
leachs avatar
Video på den pissryska helikoptern som blev nedskjuten idag.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1587095906813464576
Citera
2022-10-31, 15:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Finns det någon pålitlig info om hur många missiler man brukar kunna skjuta ner? I procent
De äldre Kh-robotorna kanske är lättare att skjuta ner än de nyare Ryssland har, osv osv

Tror det finns väldigt många variabler. Typ av robot, typ av luftvärn, skicklighet, hur många robotar som kommer samtidigt. Detta krig kommer nog ge sådan statistik.
Citera
2022-10-31, 16:00
Medlem
annica, sthlms avatar
Jag kollade runt lite på det stora www i sökande efter uppgifter om ukrainska förluster under kriget och fann verkligt skrämmande siffror -->
Citera
2022-10-31, 16:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag kollade runt lite på det stora www i sökande efter uppgifter om ukrainska förluster under kriget och fann verkligt skrämmande siffror -->

Oj, ja där ser man ryssarnas prioriteringar i kriget.
Citera
2022-10-31, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
2 helikoptrar totalförstörda och två skadade på rysk flygbas. Skulle gissa det är ryska sabotörer i farten:

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/10/31/7374285/

Ja, eller också har de slarvat med cigarettfimparna. Voyne, voyne..
Citera
2022-10-31, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Stämmer bra! 950 på 1 dygn! Nytt rekord...

Jäklar, varför i hela friden ger inte patrasket bara upp? Terrorstaten ryssland har inte en chans mot ukrainas hjältar.
Citera
2022-10-31, 16:09
Medlem
leachs avatar
VARNING:
Rykande pissryss ligger och sprattlar till vänster.

Units of the 59th OMBr of the ZSU in the Kherson region destroyed the artillery battery of the occupiers, which had been shelling Ukrainian villages for a long time, maiming and killing civilians in the region
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1587098597090365443
Citera
2022-10-31, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
80% av Kievs vattenförsörjning slogs ut i morse. Elen stängs av sakta men säkert över hela landet.
Städer jämnade med marken.
Om Ukraina går bra nu vill jag inte veta hur det ser ut när det går dåligt.

Sluta spela korkad, eller är du det?
Ukrainska militären slår ju tillbaka er konstant .
Ni ryssar har försökt ta över hela Ukraina sen februari. Hur tycker du att det går?
Citera
2022-10-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Yttrandefriheten gäller. Eller hur var det med den saken i EU nu när RT är censurerat i strid med grundlagen? Är EU:s folk så pass dumma enligt deras makthavare att de inte förmår skilja sanning från lögn? Är EU demokratiskt? Inte konstigt då att makthavarna vill byta ut sitt folk. Eller borde folket byta ut sina makthavare? Fundera över det du lilla sjuksystern.
Jag skummar igenom RT varje gång jag är på mitt svenska kontor. Idag antyddes det att Putin förlorat ytterligare en vän, Erdogan visade finger åt Putins avtalsbrott beträffande spannmålsleveranserna.

Om jag räknar rätt har Putin två kompisar kvar och ingen av dem har förmåga att hjälpa Putin att vinna sitt anfallskrig mot Ukraina. Stackars Putin, nu står han där med nerdragna brallor och undrar över hur det kunnat bli så här.
Citera
2022-10-31, 16:36
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag skummar igenom RT varje gång jag är på mitt svenska kontor. Idag antyddes det att Putin förlorat ytterligare en vän, Erdogan visade finger åt Putins avtalsbrott beträffande spannmålsleveranserna.

Om jag räknar rätt har Putin två kompisar kvar och ingen av dem har förmåga att hjälpa Putin att vinna sitt anfallskrig mot Ukraina. Stackars Putin, nu står han där med nerdragna brallor och undrar över hur det kunnat bli så här.

Ja hans mood swings kostar honom de få vänner han har, Spannmåls dealen var ju Turkiet och framförallt Erdogans seger och nu pissar Putain på honom och Turkiet.

Verkar som om gräddfilen in i Nato är vidöppen nu...
Citera
2022-10-31, 16:43
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
https://www.washingtonpost.com/world/2022/10/31/russia-ukraine-war-strikes-kyiv-live-updates/

Flertalet lyckade attacker mot nazisternas huvudstads infrastruktur under måndagen samt mot andra mål.

Det ser inte ut som det går så bra för er förnekare just nu och snart måste ni inse att verkligheten är den att Ryssland krossar Ukraina.

Skadar civilbefolkningen i avsaknande av militära framgångar är mer rätt. Inget mördande av civila har påverkat militären negativt någonsin, snarare tvärtom.
Citera
2022-10-31, 16:50
Medlem
Usa har sagt att dom inte kommer låta Ryssland vinna, och det måste ju Putin ha vetat om. Ändå invaderade han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in