2022-10-31, 11:33
Medlem
Nu skriver även allmänmedia om väskbajsaren - trodde detta var fake men tydligen inte - vad gör
Putin med bajset - analyserar att det inte är förgiftat o äter en gång till?
Citera
2022-10-31, 11:34
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Ni skriver att Ryssland attackerar civila mål för att döda civila med flit, det jag försöker säga är att anledningen till att man inte jämnar Kiev med marken är på grund av att civila kommer att drabbas.
De har inte kapacitet att jämna Kyiv med marken med konventionella vapen. Det har varit konstaterat sedan inledningen av kriget. Visste du inte det?
Citera
2022-10-31, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Varför ska vi åka ner när det itne behövs. Ukrainska armen klarar sig utmärkt mot dina ryska vänner. Det snarare rysstrollen som bör åka ner och hjälpa då det går åt helvete för ryssarna.
80% av Kievs vattenförsörjning slogs ut i morse. Elen stängs av sakta men säkert över hela landet.
Städer jämnade med marken.
Om Ukraina går bra nu vill jag inte veta hur det ser ut när det går dåligt.
Citera
2022-10-31, 11:42
Medlem
qwerty-66s avatar
ryZZen skjuter kryssningsmissiler mot civila mål igen. Hur många har de kvar?

44 cruise missiles were shot down this morning.
Citera
2022-10-31, 11:44
Medlem
Citat:
Är du dum i huvudet eller?

Ni skriver att Ryssland attackerar civila mål för att döda civila med flit, det jag försöker säga är att anledningen till att man inte jämnar Kiev med marken är på grund av att civila kommer att drabbas.

Ukrainska soldater gömmer sig bland civila därav händer det då och då att civila mål attackeras för att attackera Ukrainska armen.

Ryssarna attacker civila mål med avsikt.
Citera
2022-10-31, 11:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Varför klumpar orcherna ihop sig till ett saftigt mål när de förflyttar sig? Här strök 4-5 med av en träff!

https://twitter.com/Tendar/status/1586976943429271559?s=20&t=biUD-ayi-8xSwBNyku2C9Q
Citera
2022-10-31, 11:46
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Jag gissar på att man kommer att försöka avancera där vid gränsen mellan Polen och Ukraina för att skära av försörjningen av vapen och massa annat till Ukraina.

Om Ryssarna lyckas med det så skulle jag nog gissa på att kriget skulle vara över på några månader då Ukraina är beroende av väst för att klara av att stå emot Ryssland.

Det skulle de ha gjort för länge sen om de hade haft den möjligheten. Nu har de så dålig kvalitet på både trupper och utrustning att det inte finns några såna möjligheter. Tveksamt om möjligheten någonsin fanns. Det var de bästa trupperna ryssarna hade, bla fallskärmsjägare och elitdivisioner som ryckte fram mot Kiev i februari och det gick bokstavligt talat åt helvete! Menar du att medelålders inkallade med dåliga vapen, låg moral och kasst understöd skulle lyckas med det som elitdivisoner misslyckades med i februari innan Ukraina ens mobiliserat eller fått en massa västvapen? Skulle inte tro det...
Senast redigerad av fernebo 2022-10-31 kl. 11:52.
Citera
2022-10-31, 11:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Gick åt en hel del orcher o materiell igår också. Ett flyg o en helikopter till
The total combat losses of the enemy from 24.02 to 31.10 were approximately:
personnel / about 71,820 (+620) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 2686 (+14) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 5485 (+32) units,
artillery systems – 1728 (+4) units,
RSZV / MLRS – 383 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 197 (+0) units,
aircraft – 275 (+1) units,
helicopters – 253 (+1) units,
UAV operational-tactical level – 1413 (+1),
cruise missiles ‒ 352 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 16 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 4128 (+8) units,
special equipment ‒ 154 (+0).
Data are being updated
The occupiers suffered the greatest losses in the Avdiiv and Lyman directions
#stoprussia #BELIEVE inZSU

Ryska armén blöder stort nu, även om de har många nymobiliserade som de verkar offra så tär det ju på reserverna av materiel att förlora så mycket stridsvagnar och annat.
Citera
2022-10-31, 11:50
Medlem
Citat:
ryZZen skjuter kryssningsmissiler mot civila mål igen. Hur många har de kvar?

44 cruise missiles were shot down this morning.

Såvitt jag förstått tömmer man andra områden på missilförsvar och kastar desperat in i Ukrainakriget. Gäller bl.a Leninggradområdet och gränsen mot Finland.

Dags att kraftsamla för Finland och Sveriges och hacka av lite rysk mark och expandera Finland lite?
Citera
2022-10-31, 11:52
Medlem
Citat:
Varför klumpar orcherna ihop sig till ett saftigt mål när de förflyttar sig? Här strök 4-5 med av en träff!

https://twitter.com/Tendar/status/1586976943429271559?s=20&t=biUD-ayi-8xSwBNyku2C9Q

För kort utbildningstid med dåliga lärare tror jag.
Citera
2022-10-31, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, jag tror absolut att det kan ha gått till så.

EDIT: Min koppling till "dödsolyckorna" är alltså att Putin upptäckt att dessa ja-svar visat sig vara lögn och vips halkar några potentater på tvålen i duschen så illa att de råkar omkomma . . . .

Å andra sidan hade de nog halkat även om de sagt nej, den gången; Diktatur ger ofta lose-lose-situationer.

Ja, det är svårt att agera rätt i vissa situationer. Säger man sanningen straffas man, men upptäcks med att ha ljugit så straffas man också. Ibland har lite mer demokratiska inställningar och respekt för avvikande åsikter vissa fördelar.
Citera
2022-10-31, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Nu skriver även allmänmedia om väskbajsaren - trodde detta var fake men tydligen inte - vad gör
Putin med bajset - analyserar att det inte är förgiftat o äter en gång till?

Handlar nog mest om att ingen annan ska få tag i det. Skulle t ex en västlig underrättelsetjänst komma över hans avföring skulle man kunna analysera den och då få veta om han är sjuk, t ex. Avföring är oerhört avslöjande när det gäller vilka sjukdomar man kan ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in