2022-10-31, 15:35
Medlem
borjeBandits avatar
Någon som har SmT och kan sammanfatta. Polisen ska ha spärrat av ett större område kring ett hus utanför Eksjö idag, initialt ska det handlat om suicidärende men tydligen är det något annat då de valt att spärra av, kan det ha med Tove att göra? Kanske hennes kropp?

https://www.smalandsdagblad.se/2022-10-31/extra-padrag-utanfor-eksjo--polisen-har-sparrat-av-hus
Citera
2022-10-31, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
När jag var yngre 89-92 var det heller inte konstigt att krogen hade efterfest med sina "vipare". Där bjöds det på mat o dryck till morgonen.
JJ verkar ju tillhöra innefolket i vetlanda.

Innefolket? Det tror jag inte. Typ 6-10 likes på sina bilder och dom kommer från hennes familj. snarare verkar hon ha ganska få vänner
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Alltså du förlorade mig redan i första stycket. Dels så har T sökt efter en tjej på Navet och dels så hade barchefen vetat om om det varit A som T sökt efter. Det hade framkommit. Så nej, dina teorier stämmer inte.

MEN. Däremot undrar jag, stämmer det som du påstår att A har förlorat en tidigare flickvän i en trafikolycka? Och även JJ vänner i samma? När skedde den händelsen?

Detta är nytt för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Ursäkta en newbie:

Någon som känner till vad nästa steg för polisen kan tänkas bli? Anta att JJ och MH inte ger någonting, måste de inte släppas snart då?

Vad jag förstår ger polisen ut en FUP när en person blir åtalad. Är det först då vi kan tänkas få mer info? Så om ingen blir åtalad får vi aldrig mer info? (Vill inte vara pessimistisk, men…).

Tror som så många andra här att dom INTE kommer bli släppta ännu! Polisen väntar troligtvis på teknisk bevisning från NFC dessutom tror och hoppas jag att polisen har mer att gå på än det lilla vi andra vet om
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Någon som har SmT och kan sammanfatta. Polisen ska ha spärrat av ett större område kring ett hus utanför Eksjö idag, initialt ska det handlat om suicidärende men tydligen är det något annat då de valt att spärra av, kan det ha med Tove att göra? Kanske hennes kropp?

https://www.smalandsdagblad.se/2022-10-31/extra-padrag-utanfor-eksjo--polisen-har-sparrat-av-hus
De spärrar för suicid
Citera
2022-10-31, 15:37
Medlem
Citat:

De är en pågående insats nu? Hoppas hon hittats
Citera
2022-10-31, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har också börjat att tänka i de banorna, men att MGMs får TT att använda källaringången. Är det lyhört i huset även där? Vad finns det där? Tvättstuga, torkrum??

Finns nån ritning i någon av sammanfattningarna. Där jag minns ett flertal lägenhetsförråd och troligtvis tvättstuga.
Citera
2022-10-31, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811

Ingen indikation på att det har med TT att göra.
Citera
2022-10-31, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811

Tror inte den nyheten hade hamnat som en låst artikel i Smålands dagblad.
Citera
2022-10-31, 15:42
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
De spärrar för suicid

Enligt artikeln eller enl dig? Det är inte praxis att spärra vid suicid, i ingressen låter det som de spärrat pga annat men att det initialt var ett suicidärende, alltså att det visat sig vara något annat, ett citat på fb är ”allvarliga saker vi är där för att reda ut”
Citera
2022-10-31, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Tror inte den nyheten hade hamnat som en låst artikel i Smålands dagblad.

Sant
Citera
2022-10-31, 15:45
Medlem
Citat:
Enligt artikeln eller enl dig? Det är inte praxis att spärra vid suicid, i ingressen låter det som de spärrat pga annat men att det initialt var ett suicidärende, alltså att det visat sig vara något annat, ett citat på fb är ”allvarliga saker vi är där för att reda ut”

Hur mycket får man citera ?? Jag brukar inte skriva så mkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in