2022-10-31, 11:13
Medlem
HejaFinlands avatar
EU skall göra energi-affärer med Centralasien. Putin lyckades få hela det gamla Sovjet att vända sig bort från Ryssland. https://www.youtube.com/watch?v=_6GN4x2fF54
Citera
2022-10-31, 11:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Jag vill inte att mina barn växer upp i ett samhälle där det man normaliserar folk som byter kön och hetsar 8 åringar att kunna identifiera sig motsatt kön.

Vårt samhälle gör inte det, det är vissa personer som gör det. Vi har dock möjlighet att påverka det i vårt samhälle, till skillnad från i Ryssland där det bara är att acceptera vad makten säger.
Citera
Medlem
Citat:
Det stämmer inte, om det skulle stämma hade dom jämnat kiev med marken likt dom gjorde med Mariupol och kriget skulle vara över.

Ryssarna har inte förmåga att jämna Kyiv med marken utan att använda kärnvapen.
De kan inte komma tillräckligt nära med artilleri och de kan inte bomba med flyg som skulle skjutas ner.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag vill inte att mina barn växer upp i ett samhälle där det man normaliserar folk som byter kön och hetsar 8 åringar att kunna identifiera sig motsatt kön.

Bara i dagens dagis så uppmuntrar man pojkar att leka med dockor och tjejer med bilar.
Din jävla sopa. Vad tror du händer om en pojke leker med en docka och en flicka med bilar? Det händer givetvis inte ett jävla skit.

Låt människor som vill byta kön göra det. Varför ska du lägga dig i det? Hur vet du vad de känner? Ingen hetsar 8-åringar till att byta kön. Om du har läst om detta 1 gång så händer det inte i hela Sverige samtidigt.

Hela din jävla raljerande är så jävla verklighetsfrånvänt så man undrar vilken grotta du lever i.

Du har heller inga barn och har aldrig i hela ditt liv besökt en förskola. Med din inställning hoppas jag att du aldrig får några.

För att hålla mig on-topic så har detta inget med Rysslands invasion att göra. Ryssland ska förgöras i Ukraina. Fortsätta hata väst och ditt liv kan du göra någon annanstans.
Senast redigerad av Conception 2022-10-31 kl. 11:20.
Citera
2022-10-31, 11:18
Medlem
Citat:
Det stämmer inte, de har inte försökt jämna Kiev med marken, det fixar vem som helst ifall de vill då Kiev inte har förmågan att skjuta ner allt Ryssarna skjuter mot kiev.

Hur kan man vara så blåst?
De försökte på samma sätt som med Mariupol, det var din egen jämförelse. Det verkar inte kunna gå att föra en dialog med dig, så jag avstår.
Citera
2022-10-31, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Absolut att "ja-sägar"-kulturen har del i det hela. Om man själv vet bäst och "sätter dit" alla som käftar emot så tenderar man ju att få sina åsikter och uppfattningar bekräftade. Personligen tror jag att det är lite av kombination mellan att framföra direkta osanningar till Putin och att man "bara" sagt ja och bekräftat Putins egna uppfattningar.

Putin: "Vår starka armé krossar Ukrainas på en vecka, eller hur?"
Medarbetare: "Javisst, Ers Höghet. Självklart. Vår armé är i topptrim!"
Ja, jag tror absolut att det kan ha gått till så.

EDIT: Min koppling till "dödsolyckorna" är alltså att Putin upptäckt att dessa ja-svar visat sig vara lögn och vips halkar några potentater på tvålen i duschen så illa att de råkar omkomma . . . .

Å andra sidan hade de nog halkat även om de sagt nej, den gången; Diktatur ger ofta lose-lose-situationer.
Senast redigerad av NurseRatched 2022-10-31 kl. 11:30. Anledning: Skrivfel
Citera
2022-10-31, 11:21
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Det stämmer inte, om det skulle stämma hade dom jämnat kiev med marken likt dom gjorde med Mariupol och kriget skulle vara över.

Vänta du säger att Ryssland inte attackerar civila mål, när du i nästa andetag beskriver hur Ryssland jämnade Mariupol med marken.

Du är ju helt slut i huvudet, din pissryssråtta.
Citera
2022-10-31, 11:27
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Precis, väst måste förgöras, sen om det är Ryssland som fixar det eller inte det kvittar för mig.

Bara i dagens dagis så uppmuntrar man pojkar att leka med dockor och tjejer med bilar.

Det är sjukt och galet hur prideparader hyllas som om det på något sätt är något bra för världen, för mig kvittar det vem man ligger med men när dessa saker och ting ska hyllas och skrivas om i media det tycker jag är galet.
När man tror att man läst det mest korkade från andra nät-orcher kommer du in och skriver den här smörjan.

Jag tror ditt inlägg summerar ganska väl varför Ryssland inte är mogna för några samtal då ni bekämpar satanister, globohomo, väderkvarnar och hjärnspöken. Det går helt enkelt inte att resonera med er.

Det enda som återstår är att krossa Ryssland för det är det enda språk Putin förstår.
Citera
2022-10-31, 11:29
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Vänta du säger att Ryssland inte attackerar civila mål, när du i nästa andetag beskriver hur Ryssland jämnade Mariupol med marken.

Du är ju helt slut i huvudet, din pissryssråtta.

Är du dum i huvudet eller?

Ni skriver att Ryssland attackerar civila mål för att döda civila med flit, det jag försöker säga är att anledningen till att man inte jämnar Kiev med marken är på grund av att civila kommer att drabbas.

Ukrainska soldater gömmer sig bland civila därav händer det då och då att civila mål attackeras för att attackera Ukrainska armen.
Citera
2022-10-31, 11:30
Medlem
tenebriss avatar
Tut, tut, fjorton skepp kommer lastade med spannmål från Ukraina. Vad ryssen tycker om det skiter uppenbarligen resten av världen i.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Gick åt en hel del orcher o materiell igår också. Ett flyg o en helikopter till

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 31.10 were approximately:
personnel / about 71,820 (+620) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 2686 (+14) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 5485 (+32) units,
artillery systems – 1728 (+4) units,
RSZV / MLRS – 383 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 197 (+0) units,
aircraft – 275 (+1) units,
helicopters – 253 (+1) units,
UAV operational-tactical level – 1413 (+1),
cruise missiles ‒ 352 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 16 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 4128 (+8) units,
special equipment ‒ 154 (+0).

Data are being updated

The occupiers suffered the greatest losses in the Avdiiv and Lyman directions

#stoprussia #BELIEVE inZSU
Citera
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
När man tror att man läst det mest korkade från andra nät-orcher kommer du in och skriver den här smörjan.

Jag tror ditt inlägg summerar ganska väl varför Ryssland inte är mogna för några samtal då ni bekämpar satanister, globohomo, väderkvarnar och hjärnspöken. Det går helt enkelt inte att resonera med er.

Det enda som återstår är att krossa Ryssland för det är det enda språk Putin förstår.

Jag talar inte för Ryssland, jag bryr mig inte om Ryssland jag bor I Sverige och vill Sverige det bästa, om Ryssland vinner mot USA är det ett steg i rätt riktning för ett bättre Sverige, ett allierad Europa hade tjänat mer en att vara en knähund åt USA som Sverige är just nu.

Sluta svara på mina inlägg om du anser mig vara korkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in