2022-10-31, 10:55
Medlem
L.Salanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jätteskumt att diskutera försäljning av en grep dock, 2-3 på natten, då är det ju bättre att säga man ville meddela att man kommit hem ok.

Oavsett tidpunkt för första samtalet, kan ju försäljningen av grepen förklara flera samtal dem emellan under dagen, som kanske är lite utöver det vanliga och sticker ut...
Citera
2022-10-31, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Det är en familj mor far två söner 18 och 23 år. Var 23 åringen som körde. Sedan finns ytterligare en bror 25 år som bor i Vetlanda han är med i brottsregister men jag kan inte kolla vad? Har ställt frågan förut om någon kan kolla upp som har lexbase men ingen reaktion
Vet du vilken tingsrätt han är dömd i så är det bara att ringa dit o fråga ju.
Citera
2022-10-31, 10:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Stämmer, läste fel på 23 och 25!

Utbildning: Livets hårda skola:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100005021116078&comment_id=Y29tbWVu dDoyMzM3NjQ0NTU2MzIxMDkzXzIzMzg5NTQ2OTk1MjM0MTI%3D
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Du har förmodligen redan fått uppgift om JJ:s pappas bil, han har en BMW 116i, vit, 2012.

”Grannpappan” äger tre bilar.
Honda ackord, Skoda Fabia, Audi A4 (svart).
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om det var JJ som hittade mobilen, satt den i sin ficka, kan man ju undra varför hon inte ber grannen att skjutsa henne till T*ove istället, eller innan McD?

Om T*ove glömde mobilen i lgh, då är väl det troligaste att hon skulle återvända dit för att hämta den, så varför ta med den?

Det är för många underligheter här som inte går ihop.

För enskilda händeler kan det gå att hitta alternativa händelser, men när det blir underlighet efter underlighet...

Vi får väl se om tjejerna har samma ungefärliga förklaringar till händelserna. Om de är skyldiga, är det omöjligt att tänka på allt, särskilt som det efterhand kommer upp bevisning.

Då kommer deras historier att skilja sig mer och mer från varandra.
På något vis är de inblandade i något kanske de var med på att hon skulle kidnappas utanför huset.
Citera
2022-10-31, 11:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vet du vilken tingsrätt han är dömd i så är det bara att ringa dit o fråga ju.

Han blev dömd för att sexuellt ha ofredat en tjej, samt misshandlat henne

Brott som den tilltalade döms för
1. Sexuellt ofredande, 6 kap 10 § 2 st brottsbalken 2016-06-11
2. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken 2016-06-11
Påföljd m.m.
meddelad i Kalmar
Villkorlig dom med samhällstjänst 50 timmar. Om fängelse i stället hade valts som påföljd skulle fängelse 1 månad ha dömts ut.
Citera
2022-10-31, 11:02
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Samtligt säger JJ till vänner att hon och Tove blivit sams. Stor man en mobil av någon man blivit sams med?

Jaja att de blivit "sams" är ju en tolkningsfråga.
Är det att den ene inte tycker att det är värt att tjafsa och träta mer?
Är det att den ene tänker att den andre fortsatt är vrickad men för lägger ner stridsyxan verbalt, för att få lugnt för stunden?
Är det att den ene upptäcker att denne aldrig kommer att få rätt och sken av vänskap för att ruva på en gruvlig hämnd?
Blev de verkligen vänner med stort V eller var de så trötta av allt bråk och timmen var sen så de enades om att den andre kunde behålla sina åsikter för sig själv?

Jag tror att flickor i denna åldern har en mer hämndlysten attityd innerst inne oavsett om de sedan delar selfies med påklistrade leenden och en massa hjärtan och skit
Citera
2022-10-31, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
En pojkvän dyker upp, som jag ser det menar han i utredningen och då är BO.s pojkvän den som han syftar på.

Säger absolut inte att du har fel, man uppfattar ju uttalanden på olika sätt, men jag fick den uppfattningen att Leif GW syftade på att det var en eventuell pojkvän till JJ som kunde dyka upp i utredningen.
Time will tell.
Citera
2022-10-31, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Det är här jag tror försäljningen av grepen kommer in. JJ ringde sin pappa och berättade vad som hänt (tror nog hon är duktig på att manipulera papsen). Men som kamouflage/anledning till varför man ringer varandra en tidigt söndag morgon efter en festkväll lägger de båda upp annonser på grepen. HAN först vid 9-tiden på morgonen.

Om det nu är så att de ville maskera den verkliga anledningen till ett nattligt samtal de emellan känns det väl ändå som att de borde ha valt att sälja något helt annat än ett redskap som direkt kan kopplas till att gräva ner en kropp? Det logiska vore ju att lägga upp en annons på något helt annat random, klädesplagg, en termos eller whatever liksom. Varför skulle de dra blickarna åt sig genom att lägga ut ett grävverktyg (eller vad vi nu ska se grepen som) om syftet var att just försöka dölja anledningen bakom ett sådant samtal? Känns liiiiite för långsökt och ologiskt eller?
Citera
2022-10-31, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Säger absolut inte att du har fel, man uppfattar ju uttalanden på olika sätt, men jag fick den uppfattningen att Leif GW syftade på att det var en eventuell pojkvän till JJ som kunde dyka upp i utredningen.
Time will tell.
Ja, det känns mer sannolikt att mgm skulle kontakta sin/en kille för hjälp efter vållande/dråp, än att offret ska kontakta sin kille för att hjälpa mgm.
Citera
2022-10-31, 11:09
Medlem
Det hade varit av betydelse om uppgiften att TT fick ett samtal från A under tiden de gick till JJ, eller om det är när de redan har kommit hem till JJ kunde bli bekräftad av polisen.
Då blir tidslinjen lite annorlunda.
Citera
2022-10-31, 11:09
Medlem
Kan det vara så att grannen och JJ har en relation? Jag hade inte skjutsat min granne kl 3 på natten till donken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in