2022-10-31, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Berätta för mig.. varför skulle ett inbrott i en cykelaffär ha en koppling till Toves försvinnande??
Vad är det jag har missat?
Tänk brett...kanskr inte att det är just en cykelaffär....men
Citera
2022-10-31, 10:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
25 åringen bor väl där? Väldigt intressant att få veta vad han är dömd för!

Han bor inte där. Jag tror inte 25-åringen ens hör till samma familj trots det gemensamma efternamnet.
Anledningen är att den yngre har lagt upp ett släktträd på en släktforskningssajt och där är det bara föräldrar och två barn.

Boende hos föräldrarna är:
Delshir 23
Shirhat 18

Med stor sannolikhet är efternamnet anpassat till svensk stavning. Originalet är nog tvådelat.
Senast redigerad av PeterNoster 2022-10-31 kl. 10:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det var familjen under, dom har hela det våningsplanet, far, mor och två söner. Även grannen mittemot JJ har hört 3 dunsar, intervjuas i podden försvunnen. Kolla sammanfattning sid 1.
Dock vet inte grannen exakt vilja människor som befunnit sig i lägenheten.. TT kan ha blivit lurad dit för att möta någon annan…
Senast redigerad av missy123 2022-10-31 kl. 11:02.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Det finns ingen info kring att TT skulle brukar droger dock.
Jag tror inte hon tagit något frivilligt, men det kan bli knepigt att bevisa. Min tanke gick till landskronakvinnan som hittades på ett udda ställe, troligen ihjälfrusen, där slutsatsen drogs att hon frivilligt tagit sig dit trots många obesvarade frågor.
Citera
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Det är här jag tror försäljningen av grepen kommer in. JJ ringde sin pappa och berättade vad som hänt (tror nog hon är duktig på att manipulera papsen). Men som kamouflage/anledning till varför man ringer varandra en tidigt söndag morgon efter en festkväll lägger de båda upp annonser på grepen. HAN först vid 9-tiden på morgonen.
En pappa och en dotter behöver förstås inte någon ursäkt eller förklaring för varför man samtalar med varandra.
Citera
2022-10-31, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
En pappa och en dotter behöver förstås inte någon ursäkt eller förklaring för varför man samtalar med varandra.

Jo om det sker typ 2-3 på natten får man nog förklara varför
Citera
2022-10-31, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jo, han var vag, men om jag inte minns fel så sa han: -Jag blir inte förvånad om en pojkvän dyker upp.

En pojkvän dyker upp, som jag ser det menar han i utredningen och då är BO.s pojkvän den som han syftar på.
Citera
2022-10-31, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han bor inte där. Jag tror inte 25-åringen ens hör till samma familj trots det gemensamma efternamnet.
Anledningen är att den yngre har lagt upp ett släktträd på en släktforskningssajt och där är det bara föräldrar och två barn.

Boende hos föräldrarna är:
Delshir 23
shirhat 18

Med stor sannolikhet är efternamnet anpassat till svensk stavning. Originalet är nog tvådelat.

Stämmer, läste fel på 23 och 25!
Citera
2022-10-31, 10:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Lisa fallet hon blev iväglurad just när hon skulle starta moped eller vad det var, tror att väskan var kvar vid mopeden. Har hintat om det förut att kanske TT blev överfallen vid cykeln o hon lagt sina saker i korgen. Mobiltelefonen glömde hon i lägenheten. Kanske därför det är så mycket konstigt kring denna som kvinnliga kusinen till TT som sagt till sin kompis som bor dörr i dörr till JJ att telefonen blev hittad i lägenheten. Kanske hon menade att den blev hittad av JJ och inte av polisen.

Om det var JJ som hittade mobilen, satt den i sin ficka, kan man ju undra varför hon inte ber grannen att skjutsa henne till T*ove istället, eller innan McD?

Om T*ove glömde mobilen i lgh, då är väl det troligaste att hon skulle återvända dit för att hämta den, så varför ta med den?

Det är för många underligheter här som inte går ihop.

För enskilda händeler kan det gå att hitta alternativa händelser, men när det blir underlighet efter underlighet...

Vi får väl se om tjejerna har samma ungefärliga förklaringar till händelserna. Om de är skyldiga, är det omöjligt att tänka på allt, särskilt som det efterhand kommer upp bevisning.

Då kommer deras historier att skilja sig mer och mer från varandra.
Citera
2022-10-31, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Försöka sammanfatta bilarna lite :

- Grå/ljus BMW med JJ i McDriven - är detta bekräftat grannens bil som erbjöd skjuts efter att denne träffat JJ i trappan efter dunsarna ?
- Röda Aydin - Är denna identifierad - denna träffade JJ på vägen tillbaka från McD på vägen ? Hitta bilen och ägaren!!
- JJ förfogar över en röd Alto … var fanns denna på lördagskvällen ? Var stod den parkerad …. Uppgifterna om att JJ MH satt i denna vid katthemmet någon gång mellan 07-09 på söndagsmorgonen … förfogar JJ bror över denna ?
- Vilken bil åker JJ far i ? Troligen leasing bil från arbetet ? Kan någon bekräfta modell ?

Fyll på mer frågor om bilarna ….

Du har förmodligen redan fått uppgift om JJ:s pappas bil, han har en BMW 116i, vit, 2012.
Citera
2022-10-31, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Jo om det sker typ 2-3 på natten får man nog förklara varför

Jätteskumt att diskutera försäljning av en grep dock, 2-3 på natten, då är det ju bättre att säga man ville meddela att man kommit hem ok.
Citera
2022-10-31, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jätteskumt att diskutera försäljning av en grep dock, 2-3 på natten, då är det ju bättre att säga man ville meddela att man kommit hem ok.

Ja verkligen. Det diskuterades med högsta sannolikhet inte.
Men vi vet ju inte ens om JJ kontaktat sin pappa mitt i natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in