2022-10-30, 23:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Dumpens metoder har inte stöd i lag (eftersom brottsprovokationer inte är tillåtet).

Vem ska fånga upp dessa oftast lågbegåvade individer om inte Dumpen gör det?

De som hängs ut på sidan har medvetet (sex)chattat med individer som klart och tydligt har berättat att de är underåriga. Låt vara att det är vuxna människor som egentligen är motparten.

Vilka argument har Dumpen-motståndare för att ogilla deras metoder? Är det för att deras metoder inte har stöd i svensk lag? De outar människor som har en patologisk sexuell drift. Vi lever i en civiliserad tidsålder, men det enda rätta är att låsa in pedofiler på obestämd tid. Pedofiler kan inte botas. Bara behandlas och begränsas. Har pedofili en roll att spela i darwinismen? Kanske.

Som jag ser det är Dumpens arbete viktigt och inte minst banbrytande. Där lagen inte räcker till träder samhällets oskrivna regler i kraft.
Hur vida de förstått det olagliga är otydligt, att de skulle gått till sexuell aktivitet är inte klarlagt, då många verkar oerfarna och kanske inte vet hur sex går till. Inga andra fall exponeras offentligt innan dom. Just denna fråga är så stigmatiserande och är extra illa att hänga ut någon som inte säkert tänkt igenom och bestämt sig. Om du undrar vad jag menar så läs loggarna.

Banbrytande, snarare gammeltid, så de gjorde för, nu är nytid, lev lite i den moderna världen.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2022-10-30 kl. 23:50.
Citera
2022-10-30, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Dagarna är räknade för Dumpen i denna konstellation och dess form.
Men helt klart så skulle en rätt organiserad Dumpen, men friska utbildade människor i ledning vara en bra grej, men då i samarbete med socialtjänst, polis, vårdcentraler och domstolar.

Att två halft eller helt söndermissbrukade människor ska driva en så här oerhört allvarlig sak är inget annat än patetiskt, som grädde på moset är dessutom hämnd och Swishintäkter huvudsakliga drivkraften för dem.

Sagt det tidigare, säger det igen, gör om, gör rätt.

Nyktra ord.
Citera
2022-10-31, 02:32
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-Smurfen
Tack och hej? Den är fortfarande aktiv. Var inne alldeles nyss och såg hans bilder.

Aha. Länken fungerade inte för mig isåfall.
Citera
2022-10-31, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Men åhh, buhuhu stackars dig då.

Nu var det ju kanske inte någon värdering av hur synd det var om inläggsförfattaren denna var ute efter, utan mer ett klargörande att samhället har ett ganska omfattande arbete mot just övergrepp mot barn.

Ett arbete som faktiskt letar reda på förbrytare och får dessa dömda. Vilket i sin tur ger vård och stöd, till offer och förövare. Ett arbete som också kan minska på sexuella övergrepp mot barn, då man inte kan beställa, eller sälja barnporr. I varje fall inte lika enkelt, vilket gör att marknaden minskar.

Så två bevisade fördelar, mot Dumpens?
Citera
2022-10-31, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Om det så går ett dussin självmord på ett räddat barn så är det värt det. Barnet har i så fall räddats från en annan människas aktiva val att våldta det för sin egen njutnings skull. Det är skäl nog att värdera ett barns välmående högre än tio potentiella förgripares. Faktum är att det enda barnets livsglädje är ovärderligt i förhållande till alla förövares samlade frihet. Rätten till friheten har de nämligen avsagt sig i det ögonblick de inleder övertalningen av barnet. Det är ett viktigt moraliskt ställningstagande varpå all önskvärd civilisation vilar.

Med det sagt önskar jag inte livet av någon människa. Men jag väljer att värdera barnets liv högre än alla förövares tillsammans. Det är ett symboliskt viktigt val att göra för den enskilda människa som vill betrakta sig som civiliserad. Därmed håller jag också med den medlem som önskade anarkister livstids utvisning och fråntaget medborgarskap. Ett brott mot ett barn som sker för egen njutnings skull är nämligen det ultimata beviset på en anarkist - någon som förespråkar laglöshet och frihet att göda sina lustar på bekostnad av andra. Den absolut värsta sortens människa.

Älskar att läsa sånt!! Om de dog 100 pedofiler på 1 räddat barn så är de fortfarande värt de!!

Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Dumpens metoder har inte stöd i lag (eftersom brottsprovokationer inte är tillåtet).

Vem ska fånga upp dessa oftast lågbegåvade individer om inte Dumpen gör det?

De som hängs ut på sidan har medvetet (sex)chattat med individer som klart och tydligt har berättat att de är underåriga. Låt vara att det är vuxna människor som egentligen är motparten.

Vilka argument har Dumpen-motståndare för att ogilla deras metoder? Är det för att deras metoder inte har stöd i svensk lag? De outar människor som har en patologisk sexuell drift. Vi lever i en civiliserad tidsålder, men det enda rätta är att låsa in pedofiler på obestämd tid. Pedofiler kan inte botas. Bara behandlas och begränsas. Har pedofili en roll att spela i darwinismen? Kanske.

Som jag ser det är Dumpens arbete viktigt och inte minst banbrytande. Där lagen inte räcker till träder samhällets oskrivna regler i kraft.

Exakt! Dumpen gör ett kanon jobb, dom gör bara de som polisen inte klarar av
Citera
2022-10-31, 06:22
Medlem
Vilka är gubbarna som tagit sitt liv ?
Citera
2022-10-31, 07:26
Medlem
sunessensommars avatar
Verkar som att Kanelkakans brev inte finns kvar på Dumpen. Har de satt munkavle på bakverket eller vad är det fråga om? Nu tog den här dagen en olustig vändning. Jag som bara skulle ner till köket och äta frukost...

Nåja, det ordnar sig. Acceptans, wisemind!
Citera
2022-10-31, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Nä, jag tror att livet blir satt på paus fram tills dess att Dumpen försvinner.

Bilderna ligger ju kvar och Dumpens anhängare letar ju upp och förföljer deltagarna.
Har ju en av gäddorna i min yttre bekantskapskrets. Den beskrivningen passar rätt bra. Mycket fokus på vård för att dels förstå handlingarna, men också hindra självmord. Mycket energi på att hantera personligt skydd för sig och närstående...
Citera
2022-10-31, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Hämtat från Expressen.

Detta säger lite. Läs fetade meningen. Hur många anmäler till polisen efter att man själv fått det bekräftat? Vi kan prata om ett rån. Letar man då upp personen för att få det bekräftat? Inbrott? Gör man arbetet själv först eller anmäler man om _misstanke_?

Sen "hann" de inte anmäla!

De har inget intresse av anmälningar eller liknande. Deras intresse är att tjäna pengar genom att hänga ut människor till höger och vänster.

Skulle Sara välja mellan att först få material till sidan och hänga ut någon (medan det kan ske övergrepp under tiden) eller att så fort hon misstänker något göra en anmälan och låta polisen ta hand om det kommer hon välja pengarna först!
Problemet är väl att det egentligen inte finns något brott innan hon "bekräftat" vem hon pratat med - kan ju vara en 12-åring som trollar på nätet, men det där är ändå polisen uppgift att hålla på med!

https://dumpen.se/2022/10/30/min-pappa-krop-ner-hos-mig-under-tacket/

Har du läst de här berättelserna de skriver ut på sin hemsida? Märker du hur detaljrikt, svepande och skönlitterärt det låter? Noll säkerställt för den delen VAR texterna faktiskt kommer ifrån. Med tanke på utgivarens misstänksamma bakgrund finns fog för att ana att texterna kryddas hejvilt. Hur kan läsare överhuvudtaget lita på någonting som framkommer från Dumpen.se? När noll transparens råder och det hela ger sken av hög misstänksamhet?
Citera
2022-10-31, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Thea är en kvacksalvare, a wannabe, ej kvalificerad, sorry Gipsy-tears. Hon har nada utbildning är hon också ex-hora och pundare?

"Det finns också flera titlar som inte är legitimt skyddade, som “livscoach” eller “socialpsykolog” och liknande titlar. Dessa titlar kan användas av vem som helst oavsett vilken utbildning personen har. De som i denna kontext kallar sig terapeuter har ibland en utbildning, men det kan vara svårt att veta något om kvaliteten på utbildningen. Personer som arbetar under denna typ av titlar har inte blivit godkända av Socialstyrelsen och får inte arbeta inom hälso- och sjukvården."

The lunatics are running the asylum

Är det inte farligt när man inte har utbildning, noll insyn i vetenskapen och har fria tyglar med att kalla sig precis vad som helst och driva en sån här hemsida?
Citera
2022-10-31, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldeus
Är det inte farligt när man inte har utbildning, noll insyn i vetenskapen och har fria tyglar med att kalla sig precis vad som helst och driva en sån här hemsida?
Livsfarligt
Citera
2022-10-31, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Har Dumpen provocerat fram självmord nummer två nu? Undrar om de är stolta nu?

Tror inte två räcker, det är stort, närmast omättligt hämndbegär som råder. Två liv ser de absolut inte som tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in