Citat:
Ursprungligen postat av
SkrivSuddan
Jag tänker som så att vård för alla sexualförbrytare skulle innebära någon lösning för dem, jag vet inte göra dem normala. Jag tror att många sexualförbrytare är vanliga människor och eftersom de börjar som tonåringar så tänker jag att det borde finnas möjlighet att hjälpa dem. Jag blev våldtagen som tonåring av en tonåring och antagligen har det färgat mycket. Jag tänker att vi båda skulle ha fått hjälp. På varsitt håll. Jag mot traumat och han för det trauma han orsakade sig själv. Jag ser inte något mönster i honom trots att jag mer än någon annan vet vad han gjort. Ärligt talat älskar jag honom djupt, platoniskt ännu. Tjugofem år senare. Jag vill dock inte ha mer med honom att göra trots att han i många efteråt aldrig mer gjorde något och var min bästa vän.
En hel uppsats att läsa skrev du, så fick korta ner inläggsreferensen.
Själv är jag en fredlig person, och tycker att vi behöver ett rättssamhälle och att man inte bara kan skjuta och hänga folk såsom vissa skriver i kommentarsfält.
Håller med dig angående vård, och att söka hjälp är vad varenda peddo borde göra istället för att förgripa sig på barn. Det är fortfarande olagligt att bränna saker och ting även om man är pyroman-psyksjuk, men man kan söka hjälp, som förhoppningsvis finns tillgängligt.