2022-10-31, 02:42
Medlem
In princip alla skjutningar som sker i Sverige är gängrelaterat.
Största inkomst källor är knark i alla dessa former.

Tar man bort den inkomstkällan så kommer skjutningar och mord drastisk minska. Tar man inte bort den så kommer gängen fortsätta kunna rekrytera barn till gängen.

Så hur tänker ni som röstar höger och samtidigt klagar på det som händer i vårt samhälle?

Känns väldigt dubbelmoral av er att vara en del av problemet som ni vill bli av med.

Anledningen till att jag inte attackera vänstern är för att dom har inga problem med det som händer i vårt samhälle och anarki är deras livsmotto.
Citera
2022-10-31, 02:47
Medlem
LeCastles avatar
Högern vill införa hårdare straff.
Hur kan det vara ett problem för dig?
Vad ska vi annars göra, bjuda kriminella på fika?
Citera
2022-10-31, 02:47
Avslutad
Det som händer i samhället är den rättvisa följden av folkets dumhet så hur skulle man kunna vara motståndare till "rättskipningen"? Lite moral och rättvisa får man ju har ryggrad att ha...
Citera
2022-10-31, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
In princip alla skjutningar som sker i Sverige är gängrelaterat.
Största inkomst källor är knark i alla dessa former.

Tar man bort den inkomstkällan så kommer skjutningar och mord drastisk minska. Tar man inte bort den så kommer gängen fortsätta kunna rekrytera barn till gängen.

Så hur tänker ni som röstar höger och samtidigt klagar på det som händer i vårt samhälle?

Känns väldigt dubbelmoral av er att vara en del av problemet som ni vill bli av med.

Anledningen till att jag inte attackera vänstern är för att dom har inga problem med det som händer i vårt samhälle och anarki är deras livsmotto.

Hur vanligt är det att högermänniskor använder droger idag? På min tid var det endast bratungar som gjorde det, och då var det kokain som gällde. Det var vänstern som stod för alla andra droger, främst cannabis.
Citera
2022-10-31, 03:01
Medlem
Största inkomstkällan är bidrag.
Antingen bidrag för att de ska ha råd att sälja knark hela nätterna eller bidragspengar från deras kunder.

Det andra problemet är en politisk ovilja att straffa dessa människor eller bekämpa denna typen av våldsamma brottslighet eftersom det inte ingår i den politiska agendan.

Att det är vilda västern tjänar de rika på eftersom vita människor flyr kriget i förorterna och det leder till mer baklån och att folks bostäder ökar i värde.

Lösningen på problemet är att hålla sig långt borta från problemet sossarna och moderaterna tillsammans under många år skapat.
Citera
2022-10-31, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Högern vill införa hårdare straff.
Hur kan det vara ett problem för dig?
Vad ska vi annars göra, bjuda kriminella på fika?

Vad har det med saken att göra?
Så bara för dom vill ha hårdare straff, det minskar ju inte alla skjutningar som sker varje dag på grund av knarkgängen.
Citera
2022-10-31, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rdanatdedicat84
Det som händer i samhället är den rättvisa följden av folkets dumhet så hur skulle man kunna vara motståndare till "rättskipningen"? Lite moral och rättvisa får man ju har ryggrad att ha...

Folks dumhet av att knarka. Om folk inte knarkar så kommer gängen minska drastiskt när det inte finns några inkomstkällor.
Citera
2022-10-31, 03:13
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra?
Så bara för dom vill ha hårdare straff, det minskar ju inte alla skjutningar som sker varje dag på grund av knarkgängen.
De kan inte begå brott när de sitter i fängelse. Straffrabatt ska tas bort. Visitationszoner kommer införas.
Finns inte så mycket mer vi kan göra.

Ändring: Jaha, knarkare som röstar på högern.
Knarkare ska bort från våra gator. De är medskyldiga. Vi måste höja straffen för dem också.
Citera
2022-10-31, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Hur vanligt är det att högermänniskor använder droger idag? På min tid var det endast bratungar som gjorde det, och då var det kokain som gällde. Det var vänstern som stod för alla andra droger, främst cannabis.

Är inte rika människor höger?

Vänstern har ju som sagt inga problem med droger. Det är därför jag rikta in mig på högern som gnäller över att det finns kriminella som skjuter varandra till höger och vänster om droger.
Citera
2022-10-31, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Största inkomstkällan är bidrag.
Antingen bidrag för att de ska ha råd att sälja knark hela nätterna eller bidragspengar från deras kunder.

Det andra problemet är en politisk ovilja att straffa dessa människor eller bekämpa denna typen av våldsamma brottslighet eftersom det inte ingår i den politiska agendan.

Att det är vilda västern tjänar de rika på eftersom vita människor flyr kriget i förorterna och det leder till mer baklån och att folks bostäder ökar i värde.

Lösningen på problemet är att hålla sig långt borta från problemet sossarna och moderaterna tillsammans under många år skapat.

99% av kriminella lever på socialen men det är inte dom jag sikta in mig på. 1 % av kriminella tjänar stora summor, tack vare knarket. Det är dom som skickar ungdomar till döden för att dom i toppen är giriga och vill tjäna ännu mer pengar.

Om högern slutar knarka så kommer gängen har svårt att rekrytera och gäng kommer försvinna.

Att leva på personrån, utpressningar och smash and grab kan inte alla göra.
Citera
2022-10-31, 03:21
Avslutad
Citat:
Folks dumhet av att knarka. Om folk inte knarkar så kommer gängen minska drastiskt när det inte finns några inkomstkällor.
En vilja eller åsikt kan inte vara fel. Folk vill uppenbarligen knarka. Det är osannolikt att någon knarkar mot sin egen vilja. Vem är då du med din åsikt att vilja förbjuda det... Förutom att du inte har fel utifrån vad du tycker är viktigt.
Dumheten ligger i att staten inte sköter folks bruk på ett riskminerat sätt. Det är en av många idiotier vi nog får vänja oss vid att leva med.
Citera
2022-10-31, 03:23
Medlem
Citat:
Är inte rika människor höger?

Vänstern har ju som sagt inga problem med droger. Det är därför jag rikta in mig på högern som gnäller över att det finns kriminella som skjuter varandra till höger och vänster om droger.

Vänstern har problem med att utnyttja människor som befinner sig i en utsatt position, och det är just vad de gör i detta fall, De är alltså hycklare även denna gång.
Nej, men behöver inte vara rik för att vara höger och det är jag ett exempel på. Lite sunt förnuft räcker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in