2022-10-30, 22:22
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland kan tänka sig fortsätta korn-avtalet men först vill man att den fega attacken igår utreds

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/10/30/7374195/

Här måste jag nog hålla med Ryssland, en grundlig genomgång behövs

Här är en grundlig genomgång.

Ryssland försöker invadera Ukraina sedan februari 2022.
Ryska flottan i Svarta Havet är en del av invasionen, då den används för raketbeskjutning mot Ukraina och är därmed legitima militära mål.
Ukraina slog till mot legitima militära mål.

Det var inte så avancerat. Några frågor?
Citera
2022-10-30, 22:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det är Ryssland som vill utreda händelsen. Är det plötsligt fel med samtal bara för att Ukraina hittat lite momentum.

Ja det är fel, nu ska ryssen krossas utan pardon, ungefär som man krossade Ukraina i början, även om man fick motstånd. Karma is a bitch!
Citera
2022-10-30, 22:26
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ryssland kan tänka sig fortsätta korn-avtalet men först vill man att den fega attacken igår utreds

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/10/30/7374195/

Här måste jag nog hålla med Ryssland, en grundlig genomgång behövs
Haha, ryssarna kan utreda bäst dom vill. Det kommer mera attacker. Tills varje ryss förvandlats till gödsel på Ukrainas åkrar och varje ryskt skepp förvandlats till en ubåt. Vi ska KROSSA er ryssar så att ni aldrig aldrig reser er igen!
Citera
2022-10-30, 22:27
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Robotar och drönare är väldigt långt ifrån de ärliga dueller vi hade förr med svärd och värja. Vart är vi egentligen på väg?
Vad kallar du bombningar av civila och infrastruktur för, våldtäkter på kvinnor och barn, inte ens försvarslösa djur låter dom vara? Hur lågt kan människor sjunka. RuZzar är vidriga avkommor och jag hoppas dom alla får en plågsam död och det som sker idag har dom själva åstadkommit genom att öppet visa hela världen hur värdelösa och vidriga dom är.
Citera
2022-10-30, 22:28
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, det brukar låta så när fåren talar trots att amerikansk media inte sällan pratar om DP, samt att vår egen dåvarande försvarsminister nämnde Djupa staten i Aktuellts sändning. Men visst, du har ju koll på läget du så vi släpper det här.

Ha det.
Jo, Peter Hultqvist är såklart involverad i den djupa staten. 😀

Att du hänvisar dit gör bara allt komiskt.
Citera
2022-10-30, 22:29
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Nej, det går ganska fort att göra en korrekt bedömning hur mottaglig en person är och du är fortfarande på får-stadiet, dessvärre.

Det har inte du aning om den ukrainska militären är stålmän eller bara primitiva nazister eftersom du bara har MSM:s rapportering att göra den bedömningen genom. Dödslistorna på civila och barn lutar dock mer åt det nazistiska hållet.
Nej! Jag läser inte bara msm. Jag läser media från andra delar av världen också och de rapporterar ungefär samma sak även om de har en "god" relation till Ryssland, enligt dig. Kanske du skulle utvidga dina källor till resten av världen, utanför Ryssland och USA.
Vilket stadium är du på då, get-stadiet. Mottaglig för vilka lögner som helst. För du får väl inte informationen från sajter i t.ex. USA. Västmedia. Du vet väl att även deras alt-media styrs av USA:s deep-state. Du kan inte lita på någon.
Citera
2022-10-30, 22:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Kanske hälften av Ukrainas BNP är borta vilket från början bara var en tredjedel av vår och vi är bara 10 miljoner mot deras 40 miljoner invånare.

Styrräntan är ca 25 procent
Inflationen är ca 25 procent

Det är nu ett mycket fattigt land som lever med konstgjord andning i form av lån.

Tidigare har handel med Ryssland varit en viktig del av ekonomin.

Även vid fred i morgon ser 10-års utsikten inte särskilt god ut tänker jag.

Vi i väst ställer upp för våra Ukrainska bröder och systrar. Oroa dig inte för ekonomin du, vi fixar det.
Citera
2022-10-30, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du menar att Ryssland anföll Ukraina för att media i väst skapade ett hot som Ryssland måste svara på. Det var en ny förklaring jag inte hört förut, men helt ologisk.
Nej, det är inte det jag säger och det vet du. Du vill bara få in en billig poäng genom att spela dum, vilket betyder att det är dags att släppa det här.

Ha det.
Citera
2022-10-30, 22:34
Medlem
BenfriFalafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Kanske hälften av Ukrainas BNP är borta vilket från början bara var en tredjedel av vår och vi är bara 10 miljoner mot deras 40 miljoner invånare.

Det löser sig nog när de tagit tillbaks Donbas, ska du se.
Gasen kommer flöda till EU från fälten under Donbas, och Putte får sorgset stå vid sidan och se på.
Citera
2022-10-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Här är en grundlig genomgång.

Ryssland försöker invadera Ukraina sedan februari 2022.
Ryska flottan i Svarta Havet är en del av invasionen, då den används för raketbeskjutning mot Ukraina och är därmed legitima militära mål.
Ukraina slog till mot legitima militära mål.

Det var inte så avancerat. Några frågor?
Tack för genomgång, kan komma vissa till nytta verkar det som.
Citera
2022-10-30, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi i väst ställer upp för våra Ukrainska bröder och systrar. Oroa dig inte för ekonomin du, vi fixar det.

Deras industri är i spillror och vi inom eu var en väldigt liten del av deras ekonomi 2021. Kina och Ryssland var en stor del av deras ekonomi.

Vem ska köpa vad menar du?
Citera
2022-10-30, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BenfriFalafel
Det löser sig nog när de tagit tillbaks Donbas, ska du se.
Gasen kommer flöda till EU från fälten under Donbas, och Putte får sorgset stå vid sidan och se på.

Ukraina var inte självförsörjande på energi innan kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in