2022-10-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland kan tänka sig fortsätta korn-avtalet men först vill man att den fega attacken igår utreds

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/10/30/7374195/

Här måste jag nog hålla med Ryssland, en grundlig genomgång behövs

Vad är det som behöver utredas menar du?
Citera
2022-10-30, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Vad är det som behöver utredas menar du?

Det är Ryssland som vill utreda händelsen. Är det plötsligt fel med samtal bara för att Ukraina hittat lite momentum.
Citera
2022-10-30, 22:08
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Kan du förklara på vilket sätt attacken var "feg"?

Det han menar är att Ukraina borde ha slagit till mot energiförsörjningsbygnader och sjukhuset istället som ryssarna gör.
Citera
2022-10-30, 22:10
Medlem
Citat:
Det är Ryssland som vill utreda händelsen. Är det plötsligt fel med samtal bara för att Ukraina hittat lite momentum.

Okey jag får formulera om mig. Vad vill Ryssland utreda? Du håller ju med så du måste också ha en åsikt varför det ska utredas. Att samtala är inte att utreda.
Citera
2022-10-30, 22:10
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Robotar och drönare är väldigt långt ifrån de ärliga dueller vi hade förr med svärd och värja. Vart är vi egentligen på väg?
Ställ den frågan till Kreml. Det är de som låter robotar och iranska kamikazedrönare regna ner över civilbefolkningen i UA.
Citera
2022-10-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ryssland kan tänka sig fortsätta korn-avtalet men först vill man att den fega attacken igår utreds

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/10/30/7374195/

Här måste jag nog hålla med Ryssland, en grundlig genomgång behövs
Varför lägger du till ordet feg? Det var ju en ganska väl genomförd militär operation mot inkräktaren. Tycker du inte det? Modig rent av.

Jag tycker det var formidabelt genomfört. Så stor verkan mot fienden med så små medel. Riktigt snyggt!
Citera
2022-10-30, 22:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Du är inte mottaglig för svaret så jag kommer inte ens försöka men desto snabbare du accepterar att världen är en konspiration, desto snabbare slutar du vara ett får som söker svaret i köttet och det världsliga. Tills dess kommer du köpa medias förenklade svartvita narrativ (eftersom detta är lätt för fåren att ta till sig) där Ryssland är den dumma skurken och NATO är Stålmannen som ska rädda världen.

Nej min lilla gosse, kan du inte svara på det har du helt enkelt inte torrt på fötterna.
Att du redan före du säger att jag inte kommer att vara mottaglig, betyder bara att du inte har något vettigt svar.

Att Putin är skurken är klart, men när dyker stålmannen upp. Just nu är det Ukrainarna som är, om inte stålmän, så i alla fall hjältarna.
Citera
2022-10-30, 22:15
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Robotar och drönare är väldigt långt ifrån de ärliga dueller vi hade förr med svärd och värja. Vart är vi egentligen på väg?
Du har missat 200 år av krig. Dags för en uppdatering.
Citera
2022-10-30, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej min lilla gosse, kan du inte svara på det har du helt enkelt inte torrt på fötterna.
Att du redan före du säger att jag inte kommer att vara mottaglig, betyder bara att du inte har något vettigt svar.

Att Putin är skurken är klart, men när dyker stålmannen upp. Just nu är det Ukrainarna som är, om inte stålmän, så i alla fall hjältarna.

Nej, det går ganska fort att göra en korrekt bedömning hur mottaglig en person är och du är fortfarande på får-stadiet, dessvärre.

Det har inte du aning om den ukrainska militären är stålmän eller bara primitiva nazister eftersom du bara har MSM:s rapportering att göra den bedömningen genom. Dödslistorna på civila och barn lutar dock mer åt det nazistiska hållet.
Citera
2022-10-30, 22:20
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Klart att det inte gör. Hotet är skapat av media. Resten av världen har en bra relation till Ryssland, och om de kan så är det möjligt här också.
Du menar att Ryssland anföll Ukraina för att media i väst skapade ett hot som Ryssland måste svara på. Det var en ny förklaring jag inte hört förut, men helt ologisk.
Citera
2022-10-30, 22:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Så Shaed 136 är ärlig krigsföring?
Citera
2022-10-30, 22:22
Avslutad
Kanske hälften av Ukrainas BNP är borta vilket från början bara var en tredjedel av vår och vi är bara 10 miljoner mot deras 40 miljoner invånare.

Styrräntan är ca 25 procent
Inflationen är ca 25 procent

Det är nu ett mycket fattigt land som lever med konstgjord andning i form av lån.

Tidigare har handel med Ryssland varit en viktig del av ekonomin.

Även vid fred i morgon ser 10-års utsikten inte särskilt god ut tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in