Citat:
Ursprungligen postat av
-Villfarelse-
Det här kan jag skriva under på. Jag har själv varit i ett sånt kompisgäng. Det var som en sekt. Det var fan fruktansvärt, gamla vänner o familj undrade vad som hänt med mig och tog avstånd. När jag väl insåg hur sjukt allt var så tog det ett par år att detoxa. Jag var rädd för den här tjejen.
Intressant att du "från samma sida" som motsvarar JJ:s vänner kan berätta din version.
Att det liknar en sekt, tror jag är en bra beskrivning. Det blir väl lite som en slags hjärntvätt; vilket skulle isf kunna förklara hur
två tjejer mördar en tredje (om det nu är så det har gått till). Det är möjligt att MH kanske "bara" är delaktig i någon mer underordnad roll, typ beordrats att göra visa saker också.
Det är väl ändå ganska ovanligt och märkligt att två personer är delaktiga i ett mord, om de inte är yrkeskriminella, det handlar om hedersmord eller att det är något exeptionellt som har föregått mordet, typ att det handlar om hämnd. Visst finns det, men väldigt ovanligt.
Här ska det ju handlar om något typ "fjortis"bråk, vad vännerna nu lägger i det. Men på det viset känns det ju ändå så att det inte kan handla om något mycket allvarligt som inte är så lätt att lösa på annat sätt.
Vi får väl se vad som ligger bakom det här.
Mycket märkligt allt.
Men vrickade unga finns det ju, som kan gå till ytterligheter för inte så allvarliga saker.
Minns inte tjejens namn, men som indoktrinerade sin fd pojkvän till att mörda en tjej som han typ kysst. Hon ville väl inte ens ha honom,utan ville bara se hur långt han kunde gå för henne.