2022-10-28, 22:01
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Så ska polisen avskriva misstänkta innan de fått en obduktionsrapport menar du? Det är väl självklart att de är misstänkta när situationen var som den var och självklart granskas och utreds alla inblandade.
Jag menar ingenting, men vad menar du kan man fråga sig.

Jag tror dessutom att man fått en preliminärt obduktionsrapport vid det här laget.
Citera
2022-10-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag menar ingenting, men vad menar du kan man fråga sig.

Jag tror dessutom att man fått en preliminärt obduktionsrapport vid det här laget.

Att ingen här vet något och borde inte göra antaganden om vare sig det ena eller det andra innan utredningen haft sin gång?
Citera
2022-10-29, 00:58
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Att ingen här vet något och borde inte göra antaganden om vare sig det ena eller det andra innan utredningen haft sin gång?
Ursäkta men du gör ju antagandet att de är totalt oskyldiga och att M råkar dö i en överdos precis utanför porten.

Allt jag gör är att försöka förstå vad som fick M att ringa på C dörr med en batong klockan 4 på natten.

Jag har aldrig skrivet att jag tror att C & Z dödade M. Men det är intressant att du tolkar det så, vad vore så farligt om det kom fram tänker du?
Citera
2022-10-29, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Vad har en undran om vad M gjorde där med konspiration att göra? Passa dig för att försvara för aggressivt det väcker misstanke.

Jag tror M hade fått känslor för Z, dem ska ha sätts tillsammans i en bil.

Han får kanske för sig att klappa på C för att få han att ta avstånd från Z så att M får henne för sig själv.
Tyvärr var det bara M som vet vad han skulle göra där och det kommer vi aldrig få reda på
Citera
2022-10-29, 13:19
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekul1231

Han får kanske för sig att klappa på C för att få han att ta avstånd från Z så att M får henne för sig själv.
Tyvärr var det bara M som vet vad han skulle göra där och det kommer vi aldrig få reda på
Du har inte stor tilltro till polisen. Om åtal väcks i detta så är jag övertygad om att polisen tagit reda på det. Antingen via vittnen. Men oxå vis tömningar av de inblandades mobiler. Tanken att M talat med någon på kvällen är väl oxå ganska stor. Han hade varit på fest läste jag. Om han var uppretad på C talade han troligtvis om det.
Citera
2022-10-29, 20:43
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekul1231

Fast de flesta säger ju att M och Z kom tillsammans. Och i de som hävdar att att Z redan var i lägenheten säger att hon tog första smällen.

Var M typen gav sig på X flickvänners nuvarande partners? Efter vad jag läst här har jag inte uppfattat honom på det sättet. Verkar som hans fokus var att komma upp och få respekt bland kriminella.
Citera
2022-10-30, 12:51
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Misstänkt våldsbrott har inträffat i Boxholm. (2022-10-23)

Ny rubrik: Misstänkt mord i bostad i Boxholm. (2022-10-23)

/Mod
Citera
2022-10-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Utgången rubrik: Misstänkt våldsbrott har inträffat i Boxholm. (2022-10-23)

Ny rubrik: Misstänkt mord i bostad i Boxholm. (2022-10-23)

/Mod

”Misstänkt mord i bostad i Boxholm”
Han hittades ute av polis och inte i en bostad
Citera
2022-10-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejhej234
”Misstänkt mord i bostad i Boxholm”
Han hittades ute av polis och inte i en bostad

Japp han hittades som sagt utanför lägenhetshuset ….
Citera
2022-10-31, 04:56
Medlem
BassMonkeyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prussiluskan85
Japp han hittades som sagt utanför lägenhetshuset ….
Kan inte kroppen ha flyttats då?
Citera
2022-10-31, 05:29
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

I stort sett alla trådar innehåller en liten dos fakta kryddat med spekulationer,hörsägen och till en viss grad lögner och/eller felaktiga påståenden.

Det som har fått denna tråden att köra i diket lite är en mängd påståenden som framställts som fakta vilka sen har bestridits av andra som anser sig lika insatta.

Summan är att det råder förtroendekris runt gällande fakta och med det kommer inte tråden framåt.
Finns det någon som kan komma med en sammanfattning av vilka påstådda sanningar som faktiskt gäller?
Citera
2022-10-31, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
I stort sett alla trådar innehåller en liten dos fakta kryddat med spekulationer,hörsägen och till en viss grad lögner och/eller felaktiga påståenden.

Det som har fått denna tråden att köra i diket lite är en mängd påståenden som framställts som fakta vilka sen har bestridits av andra som anser sig lika insatta.

Summan är att det råder förtroendekris runt gällande fakta och med det kommer inte tråden framåt.
Finns det någon som kan komma med en sammanfattning av vilka påstådda sanningar som faktiskt gäller?

Word !

Och ! Finns det någon som kan komma med någon fakta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in