Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Precis. Tingrätten kom fram till att det troligaste var att Alex låg bakom skottet. En brist var att man inte visste huruvida det var avsiktligt dödande eller en olycka. Dessutom menade tingsrätten att I:s initiala utpekande inte var mycket värt, eftersom han själv var tilltalad och hade anledning att skylla ifrån sig. Men klart var i varje fall att det var I:s kompis som gick bort den där dagen, och att det var Alex folk som åkte och hjälpte till att forsla bort kroppen. Vidare hade en av tjejerna i huset hört att I var arg på Alex efter skottet. Det här menade rätten talade för att det var Alex som skjutit mannen. Men det räckte inte upp till det höga beviskravet, ställt bortom rimligt tvivel.
I hade garanterat kunnat fått Alex fälld för det här om han hade velat. Genom att ge en utförlig berättelse om allt fram till skotten och efter. Istället tog han tillbaka sitt utpekande, och Alex gick loss. Ändå målade Alex ut honom som en golare när han blev utsläppt.
Varför åklagaren inte överklagade kan man fråga sig. Men antagligen såg man inga utsikter att få en annan utgång i Hovrätten.
Ingen av oss var på plats vid händelsen så man kan ju inte döma vem det var .
Varför I vart arg kan bero på vad som i det läget, svårt för tjejen veta också om hon inte vart med i rummet .
Varför I tog tillbaka sin berättelse vet bara han och dom som var med i rummet!
Som sagt ingen mer än A&I vet vem som sköt skottet , så om A tyckte I golade sanning vet bara dom låter konstigt att I helt plötsligt ändrar sig.
Jag hade aldrig själv erkänt det brottet heller om jag vart inblandad i det tunga sjuka brottet eller olycks händelse eller vad det nu var som hände, hade du ?
Jag försvarar inte A men tycker fortfarande det inte är schysst att hålla på som Blackghost
gör offentligt, jag vet inte om dom knarkat ihop tidigare men av egen erfarenhet så har man ju provat en del ggr själv med gamla kompisar! Umgås man med knarkare så knarkar man garanterat själv också .
lider med dom som inte klarat av att lägga ner skiten utan förstört jävligt mycket för sig själva och familj, och tjejer/killar och familje anhöriga som blivit medberoende brutalt nerbrutande, även eventuella brottoffer/familjer/barn som blr lidande av olika händelser.
Sjuk att leva sådant skit liv bara hoppas A nykter missbrukare/alkolist och satsar på musiken som han är duktig på även fast många haters vill se att det verkligen går åt helvete, personligen tycker jag det är riktigt äckligt tänk, det livet är inget man önskar sig sin värsta ovän ,gör man det eller något man bara läser om på ex flaschback och skapar en uppfattning av vad folk skriver säger ju mycket vad som är skevt.
Ha d 👍