2022-10-30, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Knarkväskor? Du är medveten om att varenda ungdom har sådan va? Det är modernt..

Har inte skojar bort någonting, har frågasatt ditt dumma resonemang att ”Göteborg levererar” skulle betyda levererar droger, då du uppenbarligen inte förstår var levererar i sammanhanget betyder.

Jag förstår mer och mer att du är av äldre generationen (eller bara helt verklighetsfrånvänd)
Du måste även börja läsa ordentligt innan du kommenterar, blir bara så otroligt dumt (och jobbigt med detta dravel).

Dem har på Ed Sheeran-konsert i Göteborg btw, det var det som ”levererade”.

Jag närmar mig 60 bast, förstår mycket väl vad som menas med "levererar", men med tanke på hur dom poserar vid bussen, hur MH är klädd etc, så tolkar jag Göteborg levererar som ett meddelande till kunder på insta att detta är riktat till dessa och det handlar om droger. Sedan bekräftar du själv att drogerna levereras från Göteborg, det blir skrattretande hur du håller på. Till skillnad från dig har den här gubben varit med ett tag, jag har också mina referensramar från min ungdom med allt vad det innebär. Kan garantera dig att min erfarenhet vida överstiger din i saken.
Citera
2022-10-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja då tror jag mer på det här med fjortisbråk som eskalerat.
Om nu inte hela Vetlanda är uppdelat i två läger för att någon inte lajkat nån på Insta.

Men då borde ju fler känna till det och inte ha något emot att nämna det här.
Citera
2022-10-30, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Som jag skrev brukar polisen gå ut med att han är avförd.

Ja, det är väl det dom har gjort? Så varför påstår du att han inte hört av sig till polis?
Citera
2022-10-30, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Men fotot där det är en böjd brandstege? är det på andra hållet då?

Det är baksidan av samma hus, högra på bild längst upp är JJ's bostad.
Citera
2022-10-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Nej.

Helt enkelt eftersom man:
1. Inte kan utesluta att T inte förolyckats på annat vis.
2. Inte kan utesluta att T faktiskt självmant håller sig borta.
3. Inte kan utesluta att T har begått självmord.
4. Inte kan utesluta att T har rövats bort av annan part.
5. Man kan inte avgöra om det är M eller J som har begått människorovet, eller om de gjort det i samförstånd.
6. Andra scenarion.

Osv... Det finns för lite bevisning och dessutom inte ens ett säkerställande att ett människorov har skett. Iaf inte såvitt vi känner till. Försvaret skulle få alldeles för lätt att så frön till rimligt tvivel för att en dom ska kunna falla här.

Mina funderingar:
Punkt 6 är inte alls feltänkt. Tove kan ha vacklat ut ur huset, blåslagen och upprörd. Därefter lurats in i en okänd bil och vidare mot okänt öde. Kanske vacklat ut i gatan och blivit påkörd och föraren har smitit och gjort sig av med kroppen. Behöver inte ens vara någon som känner de övriga inblandade. Ett olyckligt sammanträffande.

Men sen är det detta med cykeln som ställer till med problem i resonemanget...
Senast redigerad av zilvereko 2022-10-30 kl. 14:12.
Citera
2022-10-30, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Ja då är det anmärkningsvärt.
Undrar om stegen var böjd innan händelsen också.

Inte troligt, den andra är vid god vigör bredvid. Det börjar bli för många indicier nu. Vart och ett av alla dessa indicium kan bortförklaras var för sig, men tillsammans pekar dom allihop åt samma håll.
Citera
2022-10-30, 14:07
Medlem
Pythia_88s avatar
Kan "osämjan" ha rasistiska motiv? Halvtysk, halvjude och sydafrika?
Citera
2022-10-30, 14:08
Medlem
Jättenyfiken på vem det var TT letade efter, och vad bråket berodde på. Men konflikten/bråket i sig själv blir ju motivet, och är bekräftat av alla parter.
Citera
2022-10-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Punkt 6 är inte alls feltänkt. Tove kan ha vacklat ut ur huset, blåslagen och upprörd. Därefter lurats in i en okänd bil och vidare mot okänt öde. Behöver inte ens vara någon som känner de övriga inblandade. Ett olyckligt sammanträffande.

Men sen är det detta med cykeln som ställer till med problem i resonemanget...

Det som också ställer till det är ju det faktum att mobilen eventuellt inte handhafts av henne under natten och sedan också det faktum att de båda MGM ljuger om den där McD-resan.

Men om vi ponerar att anledningen till att de ljuger är pga de vill dölja knark eller något helt annat, så ja, då återkommer vi till att mobilen och cykeln är frågetecknena. Man skulle ju dock annars kunna tänka sig ditt scenario, att Tove vacklar ut ur huset med cykeln, går/cyklar dit den är ställd, där träffar någon helt annan och att det sedan händer henne något.
Citera
2022-10-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Kanske orolig att någon skulle pejla luren till lägenheten??

Ja och då kan man tänka att mobilen åkte iväg innan TT men varför ta med sig mobilen t/r så tillbaka till lgh, och då igång…
Citera
2022-10-30, 14:14
Medlem
Fortfarande inga fynd efter T och dammen håller på att tömmas på vatten ännu:

I fredags inleddes arbetet med att tömma en damm i området i hopp om att hitta försvunna Toves väska, klädesplagg och mobiltelefon.

– De håller fortfarande på att tömma dammen. Vad jag vet har man inte anträffat något, säger Angelica Israelsson Silfver, presstalesperson på polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=980484
Citera
2022-10-30, 14:14
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Å nej, helt lönlöst att försöka hinna läsa ikapp tråden. Ligger efter redan enormt, och bättre blir det inte idag.

Så skummade igenom dina inlägg först, och hamnade på det här.

Blir väldigt förvånad att föräldrarnas bilar står på parkeringen. Vad gör de där?

Men en yngre kvinnas bil, som du tycker är anmärkningsvärt (eller hur du nu uttryckte det).
Man blir ju riktigt ledsen om det är MH:s bil (föräldrars bil). Den borde om hon tagit den till JJ, vara i beslag.

Hopas att inte JJ:s pappas Audi är röd. Inte så många röda Audin man ser tycker jag, men kan ha fel där.

Å andra sidan borde utredarna mycket tidigt sett om JJ hade kontakt med sin far, eller annan i familjen samt att kopplingen röd Audi inte borde ge polisen huvudvärk isf.

Han har dessa bilar:

Bolinder-Munktell 500 Röd Traktor 1977
Trailergruppen 130 T Vit Släp 1998
Suzuki Alto 1.0 Röd Halvkombi 2010
BMW 116i Vit Herrgårdsvagn 2012
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in