Citat:
Ursprungligen postat av
Ettfantastisktnamn
Hej! Första inlägget. Har fått vänta några dagar på att få kontot aktiverat, men ville bolla en teori. Har inte sett att scenariot Har diskuterats.
Hur var det med det andra samtalet/meddelandet till pojkvännen? Var kom uppgiften från att hon ringde och sa att hon var på g hem? Minns jag rätt att MGM sa det? Jag tänker såhär. TT uppmanas ringa för att säga att hon är på väg hem. Eller, TT börjar känna sig obekväm med nåt som händer och säger till MGM att hon bara ska ringa och säga att hon är på väg hem. Hon når telefonsvarare och låtsas prata med pojkvännen. Istället för att lägga på, gömmer hon telefonen, så pojkvännen ska höra att det är problem. Pojkvännen hör detta på morgonen och kontaktar polis. Kan det vara därför polisen verkar så säkra på att det inte är ett frivilligt försvinnande?
Kan det vara därför de får bråttom att göra sig av med telefonen strax efteråt? De upptäckte att samtalet fortfarande var igång, vet att TT har snapkarta, så prio ett blir att få ut telefonen?
OBS. Spekulationer. Välkomnar kritik på resonemanget.
Om det nu vore så att T kände att det blivit obekvämt på ett obehagligt sätt så vore väl det logiska att T faktiskt lämnade lghn istället. Eller ringde 112? Att stanna kvar i en situation där hon, som läkarstudent dessutom, skulle uppleva att det är fara och färde för hennes egna hälsa/liv låter långsökt. Det är i så fall snarare mer logiskt antingen att det samtalet skedde under hot, eller att hon helt enkelt inte såg något illvilligt komma alls mot henne.
Skulle det finns en röstinspelning där det hörs att något sker så skulle det dessutom knappast ha tagit ett dygn innan polisen häktade, utan då skulle pojkvännen ha kunnat meddela det som hörs på samtalsinspelningen direkt när han larmar om att hon är saknad på förmiddagen.
Tyvärr så är det resonemanget bristande. Men jag uppskattar och puschar dig till att fortsätta att tänka utanför boxen, för mer sådant behövs. Det är lätt att stirra sig blind på blott en teori. Men i sådana här fall behövs nya synvinklar och inputs helt klart.