2022-10-30, 11:16
Medlem
Spotlifes avatar
Ingen i närheten som vill/kan åka och kolla på potatisgrepen?
https://vetlandatorget.se/hus_och_tradgard/3586232-potatisgrep_

Kanske lägga ett skambud eller bara sondera lite i terrängen?
Citera
2022-10-30, 11:18
Medlem
Inget liknande ärende sedan efterkrigstiden enligt GW, då förstår man att det är jäkligt märkligt fall!

Han hävdar nu att TT med stor sannolikhet är avliden men inte säkert pga MGM!

Han tror även att det finns fler inblandade, han säger även att han inte skulle bli förvånad att det skulle dyka upp en pojkvän
Citera
2022-10-30, 11:19
Medlem
Google Maps…

Typ rakt väster ut om man utgår från ”Hasses Gatukök” ligger en sjö/göl ”Klastorpargölen”.

Om vi nu utgår från Klastorpargölen. Öster om sjön ligger ett ”ödehus”. Eller inte öde som att folk varit inne i huset. Det är låst. Men trädgården är igenväxt och ingen uppkörd väg fram till huset. Kanske någon som ärvt och bara ser till det var 10:e år typ..ingen aning såklart, men status på huset är väl i den ”stilen”.
På framsidan av huset finns en stor grön handpump/brunn.
Detta vet jag för att jag gick rakt på huset i vårt egna sök förra helgen. Vi kollade allt vi kunde. Det hade börjat bli mörkt och vi hade amatörmässigt bara våra telefoner som ficklampor. Brunnen rubbade vi inte på. Men mossan i kanterna såg ändå orörd ut..
Under huset fans plats för att krypa in/gömma. Vi lyste och kunde varken se eller känna någon lukt.
Kändes spontant ”stillsamt”, inte så nedtrampat men visst fanns det några tecken på kliv i högt gräs. Men inte som att man fart runt.
Men. Ändå.

Om man går runt sjöns topp, väster. Där finns ett stort stenchakt (vet inte om det heter så). Men iaf, väldigt mkt sten i varierande stl. En ny/tillfällig stenväg är lagd till området.
Vi kom ifrån kalhygget och skogen, men gick ut via grusvägen och då finns där en bomm in till området. Dock så var den ej låst.
Citera
2022-10-30, 11:19
Medlem
BayouXs avatar
Runt 80 personer från Missing People är ute och letar just nu enligt aft.bladet.
Ingen större uppslutning kan tyckas, fler som bor i trakterna borde pallra sig ut och hjälpa till.
Ju längre tid hon är borta, desto svårare att säkra DNA och andra bevis
Citera
2022-10-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad är din och byns hetaste teori?

Har svarat på detta tidigare, och ingen vet. Ingen kan ens fatta vad som hänt.
Visst att JJ har ett rykte om att vara speciell, jobbig, psyk osv, men ingen trodde väl att hon skulle kunna göra något sådant som hon är misstänkt för.
Och MH ännu mindre, som beskrivs här som sjukt snäll, omtänksams osv.
Det är en riktig gåta.
Citera
2022-10-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det är bara AB som kommit ut med uppgifter om att T ska ha ringt sin pojkvän 2:30, samma tid som MGM ska ha uppgett att hon cyklat hem. Jag tycker det är märkligt att polisen på Efterlyst inte nämner detta (givetvis kanske dom inte vill släppa på den uppgiften MEN märkligt ändå)

Jag börjar tro att den uppgiften enbart kommer från MGM i förhören och även pojkvännen genom att JJ sagt till honom att hon lämnade 2:30 och då var allt bra?

Eller kan inte åklagaren sätta 2:30 på tidpunkt för människorovet baserat på MGM uppgifter?

För det enda jag kan se är att polisen har tiden 1:49 samt när mobilen släcks 03:50 ( runt 4)

Vilken användare var det som hört rykten om att det kunde varit ett röstmeddelande? Vid 2:30.

Ja intressant fråga. Kan dom sätta tidpunkten för människorov baserat bara på MGM uppgifter? Någon som vet det?

Och om uppgiften bara kommer från MGM så kan vi väl anta att dom har ett syfte med att sprida det och att något faktiskt hända just i samband med den tiden.
Citera
2022-10-30, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Haha du är så rolig.
Hade du varit minsta intelligent så hade du förstått att det var en trådstart på skoj, rövpanna? Slå med stekpanna? Really? Kom igen, bättre kan du.

Har dock varit extremt tydlig med att jag umgåtts i sådana umgängena, har jag inte?
Hade jag velat dölja saker hade jag knappast varit den som la ut MGM namn till en början, förklarat hur det fungerar i stan (som jag även fått medhåll av andra Vetlanda-bor i tråden, men visst, du som utomstående vet säkert bättre)

Du får tro vad du vill, jag har bidragit med väldigt mycket ordentlig information i denna tråden, medans du bara kommit med teorier som tagna ur en dålig deckare. Keep up the good work, Haldane, du löser nog detta 😉

Noterar att min fråga står obesvarad!
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Har svarat på detta tidigare, och ingen vet. Ingen kan ens fatta vad som hänt.
Visst att JJ har ett rykte om att vara speciell, jobbig, psyk osv, men ingen trodde väl att hon skulle kunna göra något sådant som hon är misstänkt för.
Och MH ännu mindre, som beskrivs här som sjukt snäll, omtänksams osv.
Det är en riktig gåta.
Kan min teori om att MH strulat med TT:s pojkvän när hon pluggade stämma?
Citera
Medlem
"Inga nya fynd i dammen..."

Vad har man funnit innan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Tvärtom, efter att JJ ringde sin pappa för att komma och undanröja kroppen, lämnade pappan mobilen hemma avsiktligt, för att inte koppla upp sig på masten närmast JJs lgh och därmed kunna bindas till mordplatsen

Men han behövde ett fordon och misstänker de denna manöver kan de försöka få ut loggar ur BMWn vad gäller start och stopp. Eller om han har nån tjänstebil.
Då behöver han förklara varför motorn var igång mellan tid xx:xx och xx:xx.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
GW tar upp bilen och han utesluter inte fler GM:s!
Citera
2022-10-30, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det har skrivits om JJ och att hon tänt på sin fd pojkväns dörr, rätta mig om jag har fel. När hände det? Var JJ myndig vid tillfället? Vad blev påföljden? Finns det någon artikel om denna händelse? JJ:s f d pojkvän som blev utsatt. Vem är det? Det klassas väl som mordbrand?

Det har spekulerats i att JJ är inblandad i den händelse som det skrivs om längst ner i denna artikeln, men som det står fanns det ingen misstänkt och det blev nog inte mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in