Citat:
Ursprungligen postat av
MaximusYaris
Anledningen till att de båda MGM sitter häktade är att de ljuger om sina förehavanden under natten och att polisen kan bevisa detta, bl.a. genom teknisk bevisning (mobiler) och vittnesutsagor. Polisen kan troligtvis styrka att tidpunkten då MGM påstår att TT lämnade lägenheten inte stämmer. Att TT skulle lämnat bråket och lägenheten för att sedan bli överfallen och bortförd/mördad av tredje man förefaller extremt osannolikt givet de kända omständigheterna.
1. Tre personer beger sig till en lägenhet för att lösa en konflikt
2. Onormala ljud hörs från lägenheten, till den grad att flera grannar reagerar och till och med ringer på dörren mitt i natten.
3. TT mobil pingas till Mcdonalds och tillbaka med en av MGM och till lägenheten
4. TT försvinner
5. MGM är de sista som sett TT innan försvinnandet
6. MGM ljuger om sina förehavanden
Att försvinnandet inte skulle ha något med ovanstående att göra är att gå över bron efter vatten. Det stora mysteriet är 1. Hur bortforslingen av TT genomförts 2. Hur MGM håller ihop i förhören och inte berättar
Ja krångligare är det inte. Känslan på plats igår var att två personer inte kommer så långt med en livlös person utan fordon. I Gränsgatans förlängning går järnvägen norrut genom skog. Där går ungefär gränsen uppskattar jag att släpa/bära någon. Förbi några dussintal potentiella natt/morgonvakna vittnen då i kvarteret.
Bära/släpa direkt över gatan till kyrkogården är ju en ”fin” tanke men där är hon ju inte heller.
Så min undran är hur långt har polisen kommit i sin (tekniska) kartläggning om vilket fordon och i vilken riktning en eller båda tjejerna åkte iväg denna (tidiga) morgon?
Och sov MH över hos JJ? Promenerade sen halvtimmen hemåt Orkestervägen?
Eller fick hon skjuts dit på morgonen i samband med bortforsling? Har man kollat vägen mot vattentornet bortom MH’s bostad t.ex.