2022-10-30, 10:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Dunsarna då? går ju inte att förklara direkt sen att JJ tar T lur till donken makes no sense at all

De som säger sig ha hört dunsar kanske inte har gjort det.
Jag förutsätter att grannarna under är släkt med varandra och av förklarliga skäl
vill att det ska ha hörts dunsar.

TTs lur kan ju ha funnits i bilens bagagerum tillsammans med en avdomnad TT.
Det "makes sense".

Luren spårades ju till en ort norr om Vetlanda klockan 04.00.

Vad är det för ort där luren tystnade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vilket/vilka fönster tillhör hennes lägenhet?

Vad jag förstått så är JJ's lägenhet vindsvåningen till vänster när man kommer upp, därav bör det vara den till höger på dessa bilder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaximusYaris
Anledningen till att de båda MGM sitter häktade är att de ljuger om sina förehavanden under natten och att polisen kan bevisa detta, bl.a. genom teknisk bevisning (mobiler) och vittnesutsagor. Polisen kan troligtvis styrka att tidpunkten då MGM påstår att TT lämnade lägenheten inte stämmer. Att TT skulle lämnat bråket och lägenheten för att sedan bli överfallen och bortförd/mördad av tredje man förefaller extremt osannolikt givet de kända omständigheterna.

1. Tre personer beger sig till en lägenhet för att lösa en konflikt
2. Onormala ljud hörs från lägenheten, till den grad att flera grannar reagerar och till och med ringer på dörren mitt i natten.
3. TT mobil pingas till Mcdonalds och tillbaka med en av MGM och till lägenheten
4. TT försvinner
5. MGM är de sista som sett TT innan försvinnandet
6. MGM ljuger om sina förehavanden

Att försvinnandet inte skulle ha något med ovanstående att göra är att gå över bron efter vatten. Det stora mysteriet är 1. Hur bortforslingen av TT genomförts 2. Hur MGM håller ihop i förhören och inte berättar

Ja krångligare är det inte. Känslan på plats igår var att två personer inte kommer så långt med en livlös person utan fordon. I Gränsgatans förlängning går järnvägen norrut genom skog. Där går ungefär gränsen uppskattar jag att släpa/bära någon. Förbi några dussintal potentiella natt/morgonvakna vittnen då i kvarteret.

Bära/släpa direkt över gatan till kyrkogården är ju en ”fin” tanke men där är hon ju inte heller.

Så min undran är hur långt har polisen kommit i sin (tekniska) kartläggning om vilket fordon och i vilken riktning en eller båda tjejerna åkte iväg denna (tidiga) morgon?

Och sov MH över hos JJ? Promenerade sen halvtimmen hemåt Orkestervägen?

Eller fick hon skjuts dit på morgonen i samband med bortforsling? Har man kollat vägen mot vattentornet bortom MH’s bostad t.ex.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Haha dem är inga langare 😂
Återigen, jag bor i Vetlanda, känner umgängena dem hängt i, vet vilka som säljer i stan och vilka som tar grejer. MH och JJ är två småtjejer som börjat hänga med folk som gillar att knarka på helgerna, dem blir antingen bjudna på någon lina här och där, möjligtvis betalar då och då, men that’s it. Alla som snackar om att dem langar, hierarkier i gäng, att dem skulle tagit in en ”städare” är så mycket ute och cyklar så det blir skrattretande.

Lik förbannat är Tove försvunnen, och detta p.g.a ett fjortisbråk, som ingen vill yppa något om, låter ju väldigt rimligt. Varför är Tove försvunnen, hur får du ihop det annars? Tror du har ett eget litet intresse i att saker inte blir kända då du är en del av saken själv.
(FB) Psykos eller normalt?
Senast redigerad av Haldane 2022-10-30 kl. 10:59.
Citera
2022-10-30, 10:57
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Vad jag förstått så är JJ's lägenhet vindsvåningen till vänster när man kommer upp, därav bör det vara den till höger på dessa bilder.
Då är det ganska osannolikt att man lyckats kasta ut en person därifrån, som ska ha hamnat på marken.
Citera
2022-10-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Lik förbannat är Tove försvunnen, och detta p.g.a ett fjortisbråk, som ingen vill yppa något om, låter ju väldigt rimligt. Varför är Tove försvunnen, hur får du ihop det annars?

Vilka droger höll MH och JJ på med?

Vem försåg de med drogerna?
Citera
2022-10-30, 10:58
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Haha dem är inga langare 😂
Återigen, jag bor i Vetlanda, känner umgängena dem hängt i, vet vilka som säljer i stan och vilka som tar grejer. MH och JJ är två småtjejer som börjat hänga med folk som gillar att knarka på helgerna, dem blir antingen bjudna på någon lina här och där, möjligtvis betalar då och då, men that’s it. Alla som snackar om att dem langar, hierarkier i gäng, att dem skulle tagit in en ”städare” är så mycket ute och cyklar så det blir skrattretande.
Vad är din och byns hetaste teori?
Citera
2022-10-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Har JJ och pojkvännen haft någon slags relation?

Ingen aning faktiskt
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Idag skulle dom söka i skog, vilket jag tycker är vettigt. Min gissning är att hon hittas 1-2 mil utanför stan och max 50 meter från en avskild mindre grusväg.

https://sverigesradio.se/jonkoping
Det verkar vettigt man åker nog inte på lång bilutflykt med ett lik i bakluckan. Sedan orkar de inte bära kroppen en längre sträcka från vägen. Är nog en enslig väg utan hus och folk i farten. Säkerligen skogsmark med tät vegetation. Har skogsmark inte lätt att sätta spade och gräva i rötter och sten så hon ligger nog öppet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Lik förbannat är Tove försvunnen, och detta p.g.a ett fjortisbråk, som ingen vill yppa något om, låter ju väldigt rimligt. Varför är Tove försvunnen, hur får du ihop det annars?

Men det går väl se andra fall där svartsjuka förekommit. Ett ”fjortisbråk” brukar handla om konflikter om pojkvänner, killar etc. Även om -normala- människor anser det är ett fjortsibråk så kan det för JJ vara förödande och ett hat i henne har växt sig stort. Folk har dödat för -mindre-.

Och det där lilla tillägget du la till om BlueGupsy är ju bara fånigt. Jag bekräftar hennes syn på Vetlanda och drogerna så som hon beskrev det. Givetvis kommer knarket in och det finns några få personer som pysslar med sånt, men i våran stad är det inte benämnt som ”gängkriminalitet”. Få personer som förser hela staden tänker jag att det är. Och sen är gängen utanför kommun.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-30 kl. 11:10.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Nu spårar tråden! Om alla bara kunde tänka sig in i situationen!

Två personer i en lägenhet med en kropp.

1. Ta bort tfn
2. Ta bort kroppen

Förutsättningen är att båda var lite fulla
Jag kan tänka mig såhär, De kliver in i lägenheten och sätter sig ner i soffan eller kring ett bord, det är till en början ganska smålugnt man pratar om saker och ting sen börjar de tjaffsa av oklar andledning, det går från noll till hundra, De ber om att få T lur för att kolla någon(?) T säger aldrig i livet, de/JJ försöker ta mobilen det uppstår dunsar etc, de får ner T på golvet antingen de båda eller JJ sen om det bara är JJ så ber hon om hjälp från MH, T ger bra motstånd, kanske T delar ut ett slag eller säger att hon ska avslöja något eller säger något olämpligt till JJ eller MH som får de att tappa besinningen helt å hållet och T stryps. Båda GM blir helt chockade när de fattat vad de gjort, de pratar ihop sig och bestämmer sig för att JJ ska dumpa både mobil o cykel men grannen kommer och förstör, då tänker jag här att eftersom någon har ringt på dörren tidigare så kanske de/dom tänker att det är smartast att inte gå med kroppen direkt för då är det ganska stor risk att någon granne kanske är uppe och avvaktar om de kommer mer ljud, sen efter donken så forslar dom bort T
Citera
2022-10-30, 11:01
Medlem
Hamsterbolls avatar
Vet vi att polisen verkligen HAR sökt igenom hela huset? Finns det något uttalande om det?

För de flesta lägenheter har ju en kallvind som ofta har många vrår och skrymslen och även förråd som ingen använder eller som är helt fullproppade med resväskor och lådor. Ibland finns även en dörr till nästa lägenhetsnummer, det brukar vara en branddörr, så man även kommer åt grannportens vind och förråd.

Tänker att eftersom ingen sett något kanske hon fortfarande är kvar i huset.

Har de sopnedkast i lägenheten? Man kan lätt då ner en liten tjej genom ett sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in