2022-10-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
1. Vad vet vi om TTs pojkvän?
- Stämmer det att han nyligen stängt ner sin fb?

2. Pojkvännens relation till JJ.... Berätta sanningen

3. Vad vet vi om JJs far och eventuella koppling till TTs "försvinnande"?

4. Grepen/högaffeln som JJ lagt ut på Marketplace är högintressant, ligger TT begravd i gödselhögen?????

Jag tycker det är skamligt om inte alla gödselhögar i området är genomsökta. Folk letar för dåligt känns det som.
Citera
2022-10-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Skulle du lägga ut ett ”vapen” på blocket?

Den här försäljningen om något tyder på att en person bara tänker på annat. Kanske inte ens inblandad i försvinnandet.

Kanske inte. Men dom behöver vända på alla stenar för att hitta henne. Hittas hon inte kommer dom gå fria om dom nu är skyldiga.
Citera
2022-10-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I teorin kan de ha ”stängt av” hennes mobil i höjd med MC-g*uiden och W*isy längs 127 Västerleden eller uppe vid Ridcenter. För där är det signal från Biltema-masten efter mina mätningar igår. Går säkert få signal närmare den här parkeringen också men så noggrannt är det inte uppmätt än.

Ja de kan ha stannat till innan man skiljs åt. För att ha en enig berättelse så långt det är möjligt.

Nu finns det självklart flera skäl till att söka i dammar, Emån och Illharjen där men har någon sett tjejerna där så är det väldigt bra för fallet.

Men än så länge får man ta uppgiften med skepsis då det inte är bekräftat.

Sen tänker jag mycket på om TT verkligen är i lgh men det får man anse vara fallet med tanke på att vad som framkommit då.

Intressant är också hur länge hon är där.
Alltså när kommer de från Nöjet och när lämnar hon/de lgh. För det är ju där som polisen menar ett människorov begås 02:30. För ingen vet vad som hänt efter samtalet med/till pojkvännen.

01:49 har de kontakt. Det ska vara när TT och MGM är på väg hem till JJ från Nöjet. TT leder då sin cykel enligt uppgifter.

Regnade det när Nöjet stängde är också intressant att veta? Tobe ska enligt uppgift haft kavaj. Hade hon paraply? Eller var de dungsura när de kom tillbaka?

Den faktorn är intressant för det stjäl ju lite tid väl tillbaka om nån behöver ta på sig torra kläder, fixa håret osv.

M a o har t.ex JJ samma kläder på sig när hon möter grannen som hon hade på Nöjet?
Eller har hon bytt kläder av andra skäl än regnrusk?

Och finns de kläder hon hade på Nöjet eller den kvällen i beslag hos polisen nu eller har hon gjort sig av med dem? Samma gäller MH.

Så 01:49 är de till fots på väg till JJ. 02:30 sker nästa kontakt med pojkvän och då ska TT vara redo att ta sig hem.

Så en dryg halvtimme så blir de sams där under promenad och inne hos JJ. Sen hemåt.

Nu kan det ju vara längre än en halvtimme om brottet inte sker 02:30 efter samtalet.

Men sker brottet innan JJ kommer nerför trappan och möter grannen?

Den tiden är ju intressant att veta exakt när hon dyker upp där i trapphuset för det kan ha gått ytterligare en halvtimme fram till 03:10 eller vilken tid de nu ska ha åkt till McD.

Där de använder tid till runt 03:50 då TT’s mobil åker med t/r och klockan är alltså strax efter 04 när JJ är tillbaka i lgh och där beslutar sig för att stänga av TT’s mobil då uppkopplad mot Biltema-masten som bevisligen har täckning där.

Lever TT då, m a o, när dör den ”fulla kompisen som trillat”?

Så då är JJ tillbaka och det lär vara runt 04 kanske då.

Vad händer sen? Är hennes mobil igång? Kör/Går hon ut igen och isf när?
Kan de m a o se om förflyttning sker den här morgonen m h a mobilen/master. Samma gäller MH.

Åker hon till stallet/pappa på fm? Och vad gör hon restenbav söndagen.

Mycket som har läckt via grannar och tjejernas kompisar vet vi men väldigt lite om söndagen.

Så går funderingarna här.

Och i Efterlyst säger inte polisen något om att pojkvännen ringer när hon är på väg till JJ. Polisen säger att Tove lämnar nöjet efter 01 och sen ” 01:49 får hon samtal från pojkvännen: allt var bra och hon sa inget som pojkvännen reagerade på. Han ringer för att se om hon är på väg hem helt enkelt.” citerar Finndahl på grova brott. Sen är det efterlyst reporter som fortsätter : enligt uppgifter till Efterlyst går dom därefter till en av dom misstänkas lägenhet ( JJ) Jag tror att reportern på efterlyst menar efter nöjet vid 01. Ingenstans framkommer det från polisen att samtalet till pojkvännen sker påvägs till JJ. Så i teorin kan hon varit hos JJ en bra stund redan vid 01:49.
Citera
2022-10-30, 10:15
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ytterst relevanta resonemang och frågeställningar...

Vad köpte JJ på Dollar Store?

Var exakt observerades pappan på söndagsmorgonen?

Det är inte bekräftat om JJ var på Dollar Store. Bara nått som en användare i tråden postade ett inlägg om. Har inte gått att verifiera. Om hon var där så vet bara polisen vad hon köpte.
Citera
2022-10-30, 10:16
Medlem
Citat:
Håller med, tjejerna kan definitivt ha löst detta själv.

Ligger kroppen i en sjö eller i en gödselhög eller på annat ställe?

Uppmanar till att gräva i gödelhögarna... Samt leta i sjöarna...

Känns bara som så dum placering. Nångång töms ju gödselstacken och körs ut på fälten. Då kommer det uppdagas direkt. Förr i tiden var det vanligt att man slängde djur som dött på gödselstacken. (Absolut inte lagligt idag, man ska ha godkänd kadavercontainer) Men det förmultnar inte alls som man tror i gödselstackar. Och i brunnar med flytgödsel är det i princip syrefritt så där bevaras kroppar rätt bra.

Men man vet ju inte hur dom kan ha tänkt, och jag har funderat en del på den där grepen. Om den har använts till något.
Citera
2022-10-30, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Ja det är ju mycket möjligt att de helt enkelt chansade när de tror alla grannar sover och snabbt som attans bär ut henne till bilen. Jag menar, bättre dra en chansning än att bli kvar med "problemet" när det blir ny dag folk börjar undra vart Tove är......

Ja precis. Och gör de detta vid 04 eller liknande så är det ju ingen större risk att någon är uppe och ser dem. Förr om åren var jag en riktig nattuggla och sov på dagen och var vaken på natten. Oftast var det helt dött ute vid 04-04:30. Som om inga människor existerade typ. Helgerna kunde förstås vara ett undantag men annars kan man nog räkna med att de flesta sover djupt. Såg också en del skumt ute ibland när jag var vaken vid just den tiden. Enstaka människor som träffades ute som man aldrig någonsin sett i området osv.
Citera
2022-10-30, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Att hota avslöja nåt har gett motiv och skäl till våld många gånger tidigare.

”Jag ska kontakta polisen, pojkvännen, föräldrar och avslöja det jag vet. Har inte med vårt fjortisbråk att göra men nu har jag fått nog av dig så nu kommer jag berätta detta för att bla bla bla”.

Sen small det, kvävdes elldr ströps det eller slogs det.

Att få med sig TT som stretar emot levande mot sin vilja ut huset kan inte ha gått grannarna förbi. Om hon inte var tyst och väldigt full då.

Tänker snarare att det kan finnas någon större hemlighet på orten då? Men det kanske är att vara konspiratorisk.
Citera
2022-10-30, 10:18
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hon skulle ha cyklat hem .
Men i tråden innan nämns det att hon kanske inte skulle till pojkvännen då han inte vaknat förrän senare på fm , utan då kanske till sin mamma . Men hon bor i Myresjö så otänkbart .
Men nu tog hon inte cykeln utan lämnade den kvar , hon gick ett tag antar jag och nån tog henne på vägen . Och kidnappade henne . Sista signalen från hennes telefon var runtomkring biltema så nån måste ju ha tagit henne dit , alternativt en mobil .
Men det är vad jag tror .

Citat:
Precis, ett ytterst rimligt scenario.

En stark person kan enkelt bära ner TT själv..

Tänkt på att det är precis vad MH gör under tiden grannen under tar med JJ till donken.
Ingen märker nu när hon baxar ner T till JJs bil för det är lugnt i huset o ingen hör.
JJ hann dessvärre inte fixa bort mobilen, flytta cykeln och hämta påsen innan grannen dök upp.
Skulle det ha lyckats hade T spårats ha åkt därifrån ca2:30 men mobilen slocknat ett tag efter att hon åkt, bara den låsta och skeva cykeln hittas sen men mobilen saknas precis som T.
Så mobilen åker av misstag också med på donken och påsen från cykelkorgen tar JJ sen med sig upp.
Inte förrän senare kan JJ smyga ner, flytta bort cykeln och gå nån gata bort där MH väntar.
Sen försöker man göra sig av med alla bevis och upptäcker då att Ts mobil fortfarande är på!
Var allt sen dumpats har MGM inte självmant berättat och eftersökningar pågår.
Men om uppgiften stämmer har båda MGM setts i JJs bil väldigt tidigt på söndagmorgon.
Nu är det bara MGM som vet allt som hände, men även polisen vet ganska mycket.
Citera
2022-10-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Nyfiken man blir då nu får folk beraätta.

Ja vill någon berätta om konflikten så är det lättare att förstå hur de lyckas sätta sig i den här situationen.
Det kan vara bagatellartad. Så som det beskrivs som ett fjortisbråk.

Mycket prestige och stolthet och fördomar då.

Sen kan diskussioner när det ska pratas och lösas hetta till. Situationen där i stunden kan eskalera.

Fördomsfull som jag är så drar tjejer varandra i håret när de börjar slåss. Sen är det full fart.

Men det brukar höras när de slåss. Skrik. Men sånt har grannar inte hört.

Därför är denna obekräftade uppgift intressant att JJ säger till grannen att kompisen i lgh är ”full” och har ”TRILLAT”.

När man trillar så kan man skada sig. Och i värsta fall dö.

Har man överdoserat (själv eller m h a MGM) Tramadol så får man epileptiska anfall och då rasar man rakt i backen. Kolla videor på Youtube hur det ser ut.

Så även om konflikten varit ”barnslig” så kan det ha eskalerat i lgh.
Citera
2022-10-30, 10:20
Medlem
Nån som är med på MPs sök idag?
Citera
2022-10-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Känns bara som så dum placering. Nångång töms ju gödselstacken och körs ut på fälten. Då kommer det uppdagas direkt. Förr i tiden var det vanligt att man slängde djur som dött på gödselstacken. (Absolut inte lagligt idag, man ska ha godkänd kadavercontainer) Men det förmultnar inte alls som man tror i gödselstackar. Och i brunnar med flytgödsel är det i princip syrefritt så där bevaras kroppar rätt bra.

Men man vet ju inte hur dom kan ha tänkt, och jag har funderat en del på den där grepen. Om den har använts till något.

Du bestämmer väl själv när eller om du vill att den töms.....

Grepen är högintressant...

Är samtliga gödelhögar noggrant genomsökta?
Citera
2022-10-30, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nån som är med på MPs sök idag?

Bor för långt bort. Är du med?

Bra om gödelhögarna kan undersökas..

Letar ni i vattendragen också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera