Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Men det är förstås lika onyanserat från andra hållet. Varför angriper du bara de som står på Ukrainas sida som onyanserade om du själv skulle vara nyanserad. Jag vill väl påstå att de som står på Rysslands sida är mest onyanserade. I sitt har mot USA, vilket de oftast drivs av, hittar de på hur mycket som helst som inte stämmer och drar upp andra historiska händelser i världen för att försvara Rysslands agerande. Bara ditt hån mot Paasikivi visar exakt på att du inte är objektiv. Han ser det från sitt håll. Andra ser det från ett annat håll. Vad du kan göra själv är att bedöma informationen och fundera på om den är korrekt eller inte.
Sen att alla skulle behöva vara objektiva och så att säga trycka undan sina känslor och se det i som du verkar se det, objektivt bara från rysk sida förstår jag inte.
Sen har man själva skuldfrågan. Vem startade och orsakade det här kriget? Vem är god och vem är ond?
Där behöver nog många som ställt sig på Rysslands sida, fundera hur objektiva de faktiskt är.
Ang att ryssarna är lika onyanserade, ja, gör två fel ett rätt? Nej, självklart är majoriteten av Ryssarna helt förblindade, åtminstone dem som är för kriget. Dock anser jag att vi Svenskar med vår historia och med lång tradition av att leva i ett ganska öppet samhälle borde veta bättre.
Jag tar om du läser min text korrekt inte Rysslands parti, men ifrågasätter nyttan med att, håna, förlöjliga, och enligt mig kraftigt underskatta Ryssland, jag tror snarare att det är direkt kontraproduktivt.
”Där behöver nog många som ställt sig på Rysslands sida, fundera hur objektiva de faktiskt är.” Om man har valt en sida är man nog inte längre objektiv, oavsett vilken sida man valt tyvärr. Jag väljer att i traditionell svensk anda försöka hålla mig neutral, och jag hoppas fortfarande på att en lösning via samtal kan nås och att man går tillbaka till rotorsaken till konflikten och tar det där ifrån.