2022-10-30, 09:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det kommer både från mig och AB. Bartendern påtalade för AB att båda MGM var på nöjet samt sa han att han sagt till Tove att han inte sett den yngre väninnan på hela kvällen. Jag har efter det hört rykten om att bartendern visste vem denna yngling var och därför snabbt kunde svara på att han inte sett till henne eller att hon var där. Jag har då själv tänk att det är därför han spenderar ca 10 min med Tove, som kanske i verkligheten var 5. Tidsuppfattningen kan vara sisådär i efterhand.
Ööhh! Yngling?!
Citera
2022-10-30, 09:11
Medlem
Jag tror att JJ antingen var på väg ut o flytta på T:s cykel eller till MCD för att möta upp personen i Audin men blev avbruten av grannen i trappuppgången o fick dra till en nödlögn, blev tvungen o köpa nåt på MCD. Fick säga som det var till personen i Audin att vi hörs senare lr kom förbi hemma senare lr nåt. Immiga rutor som det benämns i en liten bil på söndag morgon kan betyda att de sovit i bilen tills DS öppnar efter en hektisk natt utan sömn och då JJ:s mor bor i Myresjö o pappan i Nye så kan man haft tillgång till spade åt vardera håll så kan tänka mig att hon kanske ligger nedgrävd max 2-3 mil antingen i riktning mot moderns håll eller mot faderns. Vore ganska oklokt att dumpa kroppen i Vetlanda närområde o om isf så borde kroppen varit hittad i nuläget för tror inte de hade tillgång varken till spade lr tyngder till att sänka kroppen i sjön utan tror mer på att hon är nedgrävd i nån skog ett par mil utanför. Kanske hittade TT massa droger när hon var hos JJ lr fick reda på nåt hon inte skulle få reda på o hotade med att gå till polisen lr nåt. Tror knappt hon bragts om livet för ett litet tjafs utan borde vara nåt allvarligare.
Hur kan man fortfarande inte fått reda på vem det var hon var så orolig för på Nöjet är och varför.
Citera
2022-10-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det tror jag är ganska låg sannolikhet, var väl knappast bestämt att dom skulle dit? samma sak med palme var väl knappast så att det var förbestämt att dom skulle gå förbi dekorima :P
isf borde hon väl skrika, finns ju dock nånting som kallas kloroform men jag tror väldigt mycket på att det har blivit en slags brottningmatch därav höga dunsar etc och sen slutat med strypning, förmodligen höll de för hennes mun med händer/handskar för att hon inte ska göra ljud ifrån sig
Fast de kan ju haft planer på detta innan och planerat in att försöka få med TT hem efter kvällen.. en chansning från deras sida som sedan funkade. TT kommer in i lägenheten och där står (?) TT pratar då in ett meddelande till pojkvännen att hon är på väg hem.. De som är i lägenheten försöker få henne till att stanna och det tjaffsas lite, sen försöker TT ta sig därifrån men de stoppar henne. De är inte dummare än så att de fattar att hon kommer börja skrika så de tystar henne på något sätt innan de startar sin dödskamp med henne..🤷‍♀️. Jag vet, långsökt, men något känns väldigt fel med tidpunkterna som den förra skrev i sitt inlägg..
Citera
2022-10-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Tack. Jag tänker också som du, tidsuppfattningen kan vara sisådär i sådana sammanhang. 3-4 minuter känns som 8, och då är det lätt att dra till med ”10 minuter”.

Å andra sidan kan ju barchefen varit mån om att bråket mellan TT och JJ på Nöjet den kvällen skulle få ett avslut, så han kanske la ner lite tid på att prata med TT bara för den sakens skull. Det konstiga är bara att ingen verkar ha sett eller hört något bråk.

Jag tänker att bråk kan vara lika med tjafs och är något som ett sällskap hör som sitter vid ett bord tillsammans. Inte att det är en bråk med skrik etc.
Citera
2022-10-30, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ööhh! Yngling?!

Valde fel ord och tänkte inte på att yngling är av manligt kön. Rättar till -yngre vännina- som jag hade skrivit två rader upp.
Citera
2022-10-30, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Finns en sjö (liten) nära området JJs pappas hus. Vad heter den?

Den som ligger en liten bit söder om heter Förshultasjön enligt kartan, jag känner inte till den närmare. Undrar om inte någon här sa att de sett polisen där i närheten rätt så tidigt förra veckan.
Citera
2022-10-30, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Jag tror att JJ antingen var på väg ut o flytta på T:s cykel eller till MCD för att möta upp personen i Audin men blev avbruten av grannen i trappuppgången o fick dra till en nödlögn, blev tvungen o köpa nåt på MCD. Fick säga som det var till personen i Audin att vi hörs senare lr kom förbi hemma senare lr nåt. Immiga rutor som det benämns i en liten bil på söndag morgon kan betyda att de sovit i bilen tills DS öppnar efter en hektisk natt utan sömn och då JJ:s mor bor i Myresjö o pappan i Nye så kan man haft tillgång till spade åt vardera håll så kan tänka mig att hon kanske ligger nedgrävd max 2-3 mil antingen i riktning mot moderns håll eller mot faderns. Vore ganska oklokt att dumpa kroppen i Vetlanda närområde o om isf så borde kroppen varit hittad i nuläget för tror inte de hade tillgång varken till spade lr tyngder till att sänka kroppen i sjön utan tror mer på att hon är nedgrävd i nån skog ett par mil utanför. Kanske hittade TT massa droger när hon var hos JJ lr fick reda på nåt hon inte skulle få reda på o hotade med att gå till polisen lr nåt. Tror knappt hon bragts om livet för ett litet tjafs utan borde vara nåt allvarligare.
Hur kan man fortfarande inte fått reda på vem det var hon var så orolig för på Nöjet är och varför.

Tänker endast kommentera här om att JJ mor inte alls bor i Myresjö. Det är Toves mamma som gör.
Citera
2022-10-30, 09:17
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Enligt grannen som skjutsade jj till McD stod cykeln kvar då dom kom tillbaka, jj ska då ha tagit en påse från cykelkorgen.
Just det ja, så var det ju.
Då måste cykeln ha flyttats innan/efter man kör iväg Tove.

Det har varit så mycket trams och knasiga teorier i tråden så man blir helt förvirrad själv också
Citera
2022-10-30, 09:20
Medlem
Är Vetlanda-Posten oförmögna att luska fram vad det är för konflikter som pågår mellan kompisar i Vetlanda ? Det är låg nivå…. Borde finnas 100-tal som vet vad detta handlar om …
Citera
2022-10-30, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Svar på fråga 2: Vi vet inte om Tove var påväg hem till sin pojkvän eller till sin pappa. Anta att hon skulle sova hos pappan, då somnar pojkvännen i trygg förvissning om att hon snart är hemma.

Fråga 5: Jag har läst här i tråden att chefen på nöjet som pratade med TT har sagt att han kände igen JJ, MH och tjejen TT letade efter. Det bör alltså vara en tredje tjej, okänd för oss. Jag är mycket osäker på om detta är sant, dvs. om det är något vi fått veta av media eller polis, eller om det är en sk. trådsanning.

Nåja, hade jag varit pojkvän så hade jag inte somnat förrän jag visste att hon var hemma i god ordning (även om hon skulle sova hos pappan). Kanske var han förbannad för att hon inte ville hem till honom och sova...?

Var har Du läst att det var chefen på nöjet som TT pratade med? Jobbade han (chefen) i baren?
Citera
2022-10-30, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nåja, hade jag varit pojkvän så hade jag inte somnat förrän jag visste att hon var hemma i god ordning (även om hon skulle sova hos pappan). Kanske var han förbannad för att hon inte ville hem till honom och sova...?

Var har Du läst att det var chefen på nöjet som TT pratade med? Jobbade han (chefen) i baren?

Barchef är han och det finns en artikeln med honom i AB.
Citera
2022-10-30, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Just det ja, så var det ju.
Då måste cykeln ha flyttats innan/efter man kör iväg Tove.

Det har varit så mycket trams och knasiga teorier i tråden så man blir helt förvirrad själv också

Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jag har sagt det tidigare att jag tror det är ett triangeldrama!
Sen är jag övertygad om att de fått hjälp att forsla bort kroppen.
Vem som hjälpt dem kan ni kanske räkna ut själva.

1. Vad vet vi om TTs pojkvän?
- Stämmer det att han nyligen stängt ner sin fb?

2. Pojkvännens relation till JJ.... Berätta sanningen

3. Vad vet vi om JJs far och eventuella koppling till TTs "försvinnande"?

4. Grepen/högaffeln som JJ lagt ut på Marketplace är högintressant, ligger TT begravd i gödselhögen?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in