2022-10-29, 23:30
Medlem
Någon som testat custom bygge från Inet där dom monterar? Beställt och väntat ett tag nu, hur länge fick ni vänta?
Citera
2022-10-29, 23:35
Medlem
nedboys avatar
Jag har köpt och jag har vänner som köpt. Kommer dock inte ihåg hur länge jag fick vänta ... lol.

Men Inet är superseriösa i affärer så oroa dig inte för att de skulle blåsa dig eller något.

Hur länge har du väntat?
Citera
2022-10-29, 23:42
Medlem
La min order 18/10. Alla delar fanns i lager från 20 eller 21/10(valde nya cpun i5 13600kf) Tänker att jag får ringa och kolla på måndag om statusen fortfarande är funktionstestas. Den va färdigbyggd enligt status 25/10
Citera
2022-10-29, 23:44
Medlem
Gick från funktionstestas sen till efterkontroll , sen gick den tillbaka till funktionstestas igen
Citera
2022-10-30, 00:08
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alebaler
La min order 18/10. Alla delar fanns i lager från 20 eller 21/10(valde nya cpun i5 13600kf) Tänker att jag får ringa och kolla på måndag om statusen fortfarande är funktionstestas. Den va färdigbyggd enligt status 25/10

Citat:
Gick från funktionstestas sen till efterkontroll , sen gick den tillbaka till funktionstestas igen

Det står att det är 6 vardagars byggnationstid just nu så om delarna kom i lager 21/10 så skulle det innebära att den borde skickas ungefär på måndag. Att den fastnar i efterkontroll/funktionstest är ändå positivt eftersom det visar att de faktiskt tar sig tid att se till att den presterar som den ska och man väntar ju helt klart heldre en dag extra än att få en dator som är semideffekt och sen måste skickas tillbaka

Jag hade väntat någon dag och om den inte skickas på måndag så kan du ju höra av dig och se vad som händer, än så länge är dom ju typ inom tidsram.
Citera
2022-10-30, 07:33
Medlem
vigiers avatar
Har beställt 4-5 datorbyggen från inet genom åren och de har alltid levererats inom utsatt tid, oftast snabbare ändå. Välpackade och därmed utan transportskador. Alla kabeldragningar är snyggt gjorda och allt funkar som utlovat. Nu kanske jag låter som jag är sponsrad av dom men jag kunde inte vara mer nöjd faktiskt.
Citera
2022-10-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigier
Har beställt 4-5 datorbyggen från inet genom åren och de har alltid levererats inom utsatt tid, oftast snabbare ändå. Välpackade och därmed utan transportskador. Alla kabeldragningar är snyggt gjorda och allt funkar som utlovat. Nu kanske jag låter som jag är sponsrad av dom men jag kunde inte vara mer nöjd faktiskt.
Låter lovande, såg precis att jag själv gjort fel och valt ssd utan värmespridare i beställningen. Moderkortet har dock platser till m2 ssd med värmespridare som sitter i själva moderkortet det kanske räcker?
Citera
2022-10-31, 11:52
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Låter lovande, såg precis att jag själv gjort fel och valt ssd utan värmespridare i beställningen. Moderkortet har dock platser till m2 ssd med värmespridare som sitter i själva moderkortet det kanske räcker?

Om det är ett moderkort med värmespridare för SSD så går det inte ens att ha en egen värmespridare på så det kommer inte vara några som helst problem.
Citera
2022-10-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Om det är ett moderkort med värmespridare för SSD så går det inte ens att ha en egen värmespridare på så det kommer inte vara några som helst problem.
Skönt att höra 😁
Citera
2022-11-11, 11:47
Medlem
Fick custom datorn från inet nu, haft den lite över 1 vecka. Fungerar perfekt och riktigt snygg installation 😁
Citera
2022-12-12, 09:10
Medlem
Jag köpte förra datorn från inet och det fungerade bra. Jag har beställt en ny nu på black friday 23/11. Den håller på att testas nu står det. Väntade in lite artiklar några dagar, och sen har det visst varit hårt tryck då många beställde på black week. Kan återkomma, borde få ta hem den i veckan.
Citera
2022-12-12, 13:09
Medlem
Senaste projektet blev också från Inet.
Tog cirka 10 dagar, med deras montering inkluderat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in