2022-10-30, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Så, käre ryssmongol, om nu det ukrainska folket hatar väst, vilket du påstår, vad ska de då göra åt saken? Knyta näven i fickan och skriva ilskna inlägg på FB via Google translate

Som jag påpekade i mitt tidigare kan man hata eller tycka illa om mer än ett folk. Finnarna är t.ex inte sådär jätteöverförtjusta i svenskar, men om de fick välja mellan Sverige och Ryssland skulle de allra flesta garanterat välja Sverige.

Käre usamongol, det är nog efter kriget de kommer börja hata väst när det går upp för ukraina att de bara var en bricka i väst spel mot Ryssland.
Citera
2022-10-30, 07:50
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Käre usamongol, det är nog efter kriget de kommer börja hata väst när det går upp för ukraina att de bara var en bricka i väst spel mot Ryssland.

Men käre ryssmongol, du svarar ju inte på frågan. Om ukrainarna börjar hata väst efter kriget, vad ska de då göra åt saken, annat än gnälla lite vid middagsbordet? Och om de börjar hata Väst, kommer de då automatiskt att tycka bättre om Ryssmongoliet för det? Eller kommer de säga "vet du, jag hatar väst, men jag hatar de där förbannade ryssmongolerna ännu mer"?
Citera
2022-10-30, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Fel igen. Ryssland har anfallet Ukraina för att dom vill återuppbygga Sovjetunionen.

Förresten, vad ger Ryssland rätten att blanda sig i Ukrainas interna angelägenheter.
Som jag redan sagt; du är ett jävla spån!

Ser att många natomongoler försöker skriva en massa offtopic, tråden handlar om varför ukraina kommer hata väst i framtiden. Denna tråfd handlar inte om jag är ett spån eller om min IQ eller om jag är korkad Ni är så gulliga när ni ej kan argumentera .

Ukraina kommer hata väst för att de offrades i väst krig mot Ryssland, just nu är propagandan massiv i ukraina mot Ryssland, men sanningen kommer fram efter kriget.
Citera
2022-10-30, 07:58
Medlem
ukrainare borde ha borjat hata de inhemska oligarker med kopplingar till usa och israel for langesedan, oligarkerna som borjade plundra omedelbart nar sovjet upplostes.
de borde omedelbart forstatt nar han aspirerade pa ledarskapet att zelinzky gar oligarkernas intressen.
Citera
2022-10-30, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Men käre ryssmongol, du svarar ju inte på frågan. Om ukrainarna börjar hata väst efter kriget, vad ska de då göra åt saken, annat än gnälla lite vid middagsbordet? Och om de börjar hata Väst, kommer de då automatiskt att tycka bättre om Ryssmongoliet för det? Eller kommer de säga "vet du, jag hatar väst, men jag hatar de där förbannade ryssmongolerna ännu mer"?

Det verkar nästan som om Rysslanddtrollen tror att de kommer bli vänner med Ukraina efter det här, kanske till och med ingå i samma typ av allians som med Vitryssland?

Man slutas aldrig att förundras över hur det landet klarat av att existera så länge. Men tror inte vi behöver oroa oss om det allt för länge till..

Skillnaden är väl att Ukraina kommer få stöd och hjälp och definitivt komma närmre Europa, bara de kan spela rätt kort efter kriget medan ryssland kommer få ruttna bort och tyna i sin ensamhet. Hoppas det kommer kännas bra för er med rysstroll!
Citera
2022-10-30, 08:09
Medlem
Om framtiden vet vi ju inte men det vi vet är i alla fall att dagens ukrainare har valt sin president på löftet han gav att leda Ukraina in i västsfären. Just nu har man vilket som fullt upp med att hata ryssen som föröder deras land. Väst är framtiden så västintegration och EU-medlemskap är enligt dagens ukrainarna det man nu slåss för. Hat mot väst finns ju inte däremot kanske en besvikelse över att väst inte än mer aktivt hjälper Ukraina att slå ut rysk trupp som finns i landet. Får hoppas för vår egen skull och framtid det blir ändring på det och mer vapen att eliminera rysspatrasket i Ukraina skickas från väst.

Klokt folk dessa ukrainare som inte låter sig kuvas av dom ryska fascisterna. En framtid under ryskt förmyndarskap önskar man ´ju inte något folk och def, inte Europas störst demokrati med Zelenskyj vid rodret.
Citera
2022-10-30, 08:10
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ukraina hatar folk i väst redan men ukrainakriget kommer att öka detta hat ännu mera. Detta oavsett hur kriget går. Om väst vinner kommer ukrainare hata väst för att de lurade in dem i globalismen med all subversion. Ukrainare kommer vara lika fattiga som vanligt fast nu med massor av folk de känner som stupade i kriget.

Om Ryssland vinner kommer ukrainare hata väst för de blev lurade in i kriget, detta oavsett hur väst drog sig ur. T.ex. Taiwan blir attackerat och väst fokuserar på det istället på det kriget och lämnar Ukraina till sitt öde.

Oavsett är ukrainarna förlorare vilket är till stor del självförvållat. Detta följer även mönstret på tidigare intervensioner av USA i diverse länder där tidigare allierade med USA blir deras värsta fiender. Nu håller även Europa på med samma traditioner som USA. Detta kommer innebära problem för Europa eftersom ukrainare kommer att vilja hämnas.
Som vanligt med dig är det stora foliehatten på från början och många kodord, exempel: Väst "lurade" Ukraina in i "globalismen" med "subversion". Du kunde inte klämma in något om pedofili, vaccin och Sion vise också?

OnT: Kan Ukrainarna bli bittra på väst pga att man blir "lämnad i sticket"? Javisst, det finns en sån risk. Speciellt om man, efter att Ryssland förr eller senare men oundvikligen drar sig tillbaka, inte hjälper Ukraina för att återhämta sin helt raserade ekonomi. Hjälp till självhjälp får vi hoppas på.
Citera
2022-10-30, 08:14
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Du gör det tydligen.
Det är förjävligt att vi ger massa pengar till den där korrumperade knarkaren så han kan fortsätta kriga mot en annan korrumperad idiot.

Sverige ger pengar till Ryssland också trots kriget men det anser du förstås är bättre? Vilken värld lever du i?
Citera
2022-10-30, 08:17
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
De kommer att hata och förakta Zelensky när de inser hur många gånger han har svikit dem. Många har säkert redan insett den saken.
Nej givetvis inte!

De kommer att hata ryssarna och älska sin modiga president!

Allt annat är bara foliehattstrams!
Citera
2022-10-30, 08:20
Medlem
EiraThunbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ukraina hatar folk i väst redan men ukrainakriget kommer att öka detta hat ännu mera. Detta oavsett hur kriget går. Om väst vinner kommer ukrainare hata väst för att de lurade in dem i globalismen med all subversion. Ukrainare kommer vara lika fattiga som vanligt fast nu med massor av folk de känner som stupade i kriget.

Om Ryssland vinner kommer ukrainare hata väst för de blev lurade in i kriget, detta oavsett hur väst drog sig ur. T.ex. Taiwan blir attackerat och väst fokuserar på det istället på det kriget och lämnar Ukraina till sitt öde.

Oavsett är ukrainarna förlorare vilket är till stor del självförvållat. Detta följer även mönstret på tidigare intervensioner av USA i diverse länder där tidigare allierade med USA blir deras värsta fiender. Nu håller även Europa på med samma traditioner som USA. Detta kommer innebära problem för Europa eftersom ukrainare kommer att vilja hämnas.

Är du helt säker på det? Vissa sorts globalister (✡︎) vill endast Ukraina väl. När Ukraina närmar sig väst och får HBTQ samt massinvandring och folkutbyte, hur kan då Ukraina vara förlorare? Se bara hur bra det gick för Sverige.
Citera
2022-10-30, 08:21
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
ukrainare borde ha borjat hata de inhemska oligarker med kopplingar till usa och israel for langesedan, oligarkerna som borjade plundra omedelbart nar sovjet upplostes.
de borde omedelbart forstatt nar han aspirerade pa ledarskapet att zelinzky gar oligarkernas intressen.
Det är bara i ditt foliehattshuvud som detta sker!

Ukrainare kommer att hata Ryssland i generationer. Och vara tacksamma mot väst som hjälp dem att kasta ut ryssjävlarna ur Ukraina
Citera
2022-10-30, 08:33
Avslutad
Väst är inte väst som förr. För mycket skit på G.
Ett jävla huvudvärk iallafall. Att hata väst anses inte vara hur man hatar den liggande makten enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in