2025-12-09, 12:38
Medlem
Nej, vi kommer inte att sluta stödja Ukraina. Det spelar ingen roll hur många dåliga argument ni Putinister tänker ut.
Citera
2025-12-10, 15:43
Medlem
Upplyftens avatar
Jag tror hellre att Ukraina kommer att bära med sig generationer av Rysshat , precis som förra gången vid Stalinutrensningarna. Inget snack om saken. Ryssjäveln kommer aldrig på allvar få in en Moskvastövel i landet någonsin igen.
Det har aldrig funnits en vänskap mellan UA och RU , endast Moskamuppar som satt vid makten i Kiev , numera utsparkade som rabiesmittade hundar

Vilken idiotråd förresten Full av Putinister som inte klarar av det här med tvärtomspråk särskilt bra. Förutom som rena rama parodier på en massa trams de inte fattar någonting av
Citera
2025-12-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Mannerheim blev vald till den största finländaren genom tiderna i en omröstning man hade för ett antal år sen. Ingen annan kom ens nära. Precis som Zelensky kommer att bli uppskattad som den största ukrainaren genom tiderna.

Om man följer olika intervjuprogram och ukrainaska debattörer så får man (för min del lite överraskande) negativ bild av Zelenski i den ukrainska befolkningen. Det görs ju undersökningar av förtroende och han ligger på samma bottennivår som regeringschefer i Nato-länder.

Grejen med Ukraina är ju att Zelenski undanröjt eller föreberett undanröjande av konkurrenter genom vilande åtaln osv. Detta alltså förutom att de flesta politiska partier är förbjudna och det finns en läskig och brutal inofficiell rättskipning i landet.

Den enda kraft som jag tror kan ta över efter Zelenski är Ukro-nazis med Budanov i spetsen. I Sverige är det kanske inte längre ett problem men i en del andra länder som till exempel Polen eller Tyskland är man inte mogna att stödja en nazist-regering i Ukraina.

Lite kul att Nato-nassar förtfarande hänvisar till Finlands samarbete med Tyskland, först när man störtade den demokratiskt valda regimen och sedan under andra världskriget när man stred tillsammans med Hitler. Nu skiter man i det blå skåpet en tredja gång och nu tornar de ekonomiska svårigheterna upp sig efter det förhastade och dumdristiga Nato-medlemskapet.

Är man granne med ett så stort och mäktigt land som Ryssland så gör man sig inte till fiende i onödan - i synnerhet inte ekonomiskt.
Citera
2025-12-10, 18:58
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Om man följer olika intervjuprogram och ukrainaska debattörer så får man (för min del lite överraskande) negativ bild av Zelenski i den ukrainska befolkningen. Det görs ju undersökningar av förtroende och han ligger på samma bottennivår som regeringschefer i Nato-länder.

Grejen med Ukraina är ju att Zelenski undanröjt eller föreberett undanröjande av konkurrenter genom vilande åtaln osv. Detta alltså förutom att de flesta politiska partier är förbjudna och det finns en läskig och brutal inofficiell rättskipning i landet.

Den enda kraft som jag tror kan ta över efter Zelenski är Ukro-nazis med Budanov i spetsen. I Sverige är det kanske inte längre ett problem men i en del andra länder som till exempel Polen eller Tyskland är man inte mogna att stödja en nazist-regering i Ukraina.

Lite kul att Nato-nassar förtfarande hänvisar till Finlands samarbete med Tyskland, först när man störtade den demokratiskt valda regimen och sedan under andra världskriget när man stred tillsammans med Hitler. Nu skiter man i det blå skåpet en tredja gång och nu tornar de ekonomiska svårigheterna upp sig efter det förhastade och dumdristiga Nato-medlemskapet.

Är man granne med ett så stort och mäktigt land som Ryssland så gör man sig inte till fiende i onödan - i synnerhet inte ekonomiskt.
Chansen är nog cirka 257 ggr högre att Ukrainare kommer att hata ryzzhoror och ryzzar efter kriget, finns den insikten hos dig?
Citera
2025-12-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Chansen är nog cirka 257 ggr högre att Ukrainare kommer att hata ryzzhoror och ryzzar efter kriget, finns den insikten hos dig?

Allting avgörs genom pengar, konsumtion och välstånd.

Du tillhär väl de Nato-svennar som tror ukrainarna suktat efter HBTQ, "demokrati", mångkultur, genusuppfostran och allmänt hedniskt beteende. Jag tror ukrainarna ville ha bra privatekonomi, konsumtion och slippa värsta korruptionen genom att ansluta sig till EU/väst.

Kolla hur pass "populärt" mångkultur till exempel är i Polen och Baltikum? De vill gärna ha det svenska välståndet och utnyttja västuropa men skiter fan i de där sjuka tankarna som nu frodas i väst.

Jag tror EU kommer splittras i en väst och en öst där öst kommer vilja vara neutrala och handla likaväl med Ryssland som tex Tyskland.

Folk vill ha ett bra liv och inte sitta och vara grälsjuka och gnälliga på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in