2022-10-30, 07:44
  #250753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Enda som din terrorarmé gör är ju att terrorbomba civila plus att ljuga ihop den ena false flagen efter den andra och direkt bli avslöjade med sitt ljugande. Pinsamt dålig armé ni har där borta.

Som en slags ekokammare eller primalskriklåda funkar den här tråden alltmer när ni vrålar VI KOMMER SEGRA för att höra ekot av era egna röster. Bara det att ni låter alltmer som några förblindade fyllon på en parkbänk som börjar tappa humöret och samlas här i er undergångssekt.

Det pratas väldigt mycket om hur lera i Ukraina gör krigföring svår under den blöta årstiden som nu börjar. Däremot har jag sällan hört talas om dimma. Häromdagen hörde jag någon prata om hur ökändag områdena vid Donetsk varit för tät dimma som kan ligga kvar veckovis och göra sikt under den allt kortare dagen obefintlig. Som jag förstår så försämrar även tät dimma sikten för värmekameror viket kommer göra dem mer användbara.

Sägs att Wagner-trupperna ser fram mot detta väder som väl även det är ett slags Ryss-väder finnarna så ogärna talade om. Ryssar som har en fallenhet för brutal närstrid anföll ofta under snöstorm då sikten var obefintlig och ryzzen kunde komma nära utan att finnen såg honom och komma igång med sin brutalitet. Ryss-väder kallade finnarna det.
Citera
2022-10-30, 07:46
  #250754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Ryska missilerna tar slut i rasande takt. Snart måste de skära ner på dem nästan helt. Bra läge att starta förhandlingar. Ryssarna kommer frysa i vinter utan förråd.

Någon som vet hur Rysslands förmåga för nyproduktion av ammo, vapen,stridsvagnar och missiler ser ut idag?
Tänker ifall man jämför deras produktion under ww2 så hade ju tyskarna aldrig en chans oavsett hur många T-34or de skjöt sönder.
Citera
2022-10-30, 07:48
  #250755
Medlem
De kanske kan effektivisera sin produktion om de måste men de lär nog hota med kärnvapen istället
Citera
2022-10-30, 07:49
  #250756
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
90- 95% identifierar sig som ryssar i Mariupol.
De har nog aldrig haft det så bra som nu. Nu har de trygghet och kan bygga upp sina liv igen utan Zelenskyy och Azovtrupper.
De vet att Azov sitter i finkan nu och kan inte göra ytterligare skada.

De ryssar som flyttar in i staden har det nog bra. Ryska myndigheter kan ju rimligen göra punktinsatser där man lägger pengar på en grupp eller delar av stadens uppbyggnad. Men du vill glömma den enorma tragedi som utspelade sig i staden, som Ryssland låg bakom. Alla krigsbrott.

Många på Krim fick det bättre efter annekteringen. Men den gick smärtfri och hade säkert kunnat glömmas bort om Putin nöjt sig med den.
Nu har, vad jag förstår, det allmänna motståndet i Ukraina växt sedan dess.
Eller vad anser du?
Citera
2022-10-30, 07:53
  #250757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Någon som vet hur Rysslands förmåga för nyproduktion av ammo, vapen,stridsvagnar och missiler ser ut idag?
Tänker ifall man jämför deras produktion under ww2 så hade ju tyskarna aldrig en chans oavsett hur många T-34or de skjöt sönder.
I dag kan Ryssland producera enklare vapen och ammunition.
Däremot så har de inga möjligheter att producera mer avancerade vapen. Därav att de försöker köpa allt som finns på marknaden, bl.a från Nordkorea och Iran samt att de renoverar upp materiel från museum.
Dessutom försvinner mycket på vägen, därav brist på uniformer och vettiga skodon.
__________________
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-10-30 kl. 07:57.
Citera
2022-10-30, 07:54
  #250758
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Någon som vet hur Rysslands förmåga för nyproduktion av ammo, vapen,stridsvagnar och missiler ser ut idag?
Tänker ifall man jämför deras produktion under ww2 så hade ju tyskarna aldrig en chans oavsett hur många T-34or de skjöt sönder.
Går inte att jämföra rakt av:
Glöm inte att under andra världskriget så fanns det ett Lend-lease program, med amerikanska varor som höll Stalin under armarna.
Bland annat ingick följande i hjälpen:
400,000 jeeps & trucks
14,000 airplanes
8,000 tractors
13,000 tanks
1.5 million blankets
15 million pairs of army boots
107,000 tons of cotton
2.7 million tons of petrol products
4.5 million tons of food
https://ru.usembassy.gov/world-war-ii-allies-u-s-lend-lease-to-the-soviet-union-1941-1945/#:~:text=Totaling%20%2411.3%20billion%2C%20or%20%2 4180,common%20enemy%20%E2%80%94%20bloodthirsty%20H itlerism.%E2%80%9D
Citera
2022-10-30, 08:02
  #250759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag vet att de flesta är väldigt ledsna efter att ha flytt sina hemländer.
Det beror framför allt på migrationspolitiken i Europa. Man får lägenhet och fritt uppehälle resten av sina liv.
Om mikronesien hade erbjudit det samma hade de flytt dit istället.
Sen är det en kvarleva från kolonialtiden då man plundrade naturresurser, nu plundrar man istället på humankapital för att fylla fabriker och välfärdsarbetare.
Men det är en helt annan diskussion…

Men fortfarande ingen förklaring till varför de vill ha mobiltelefoner, internet, Coca-Cola, Foppatofflor, hamburgare, amerikanska filmer, traktorer från Volvo, bussar från MAN, klockor från Schweiz eller läkemedel utvecklade i väst (som man dessutom ofta vill ha gratis)?

Och om man är ledsen över att ha behövt fly, så finns väl desto större anledning att inte fly? Istället borde man väl stanna kvar hemma och försöka motarbeta kaoset och istället bygga upp landet. Att lämna hemlandet åt terror och skövling tyder inte på nån jättekärlek till hemlandet (i detta sammanhang faktiskt lite heder åt det ryska folket; det är i alla fall ur patriotisk synvinkel i någon mening positivt att stannar och försvarar sitt land även det uppträder som Ryssland gör just nu när de nu "valt" att inte sätta stopp för Putin internt).
Citera
2022-10-30, 08:06
  #250760
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Som en slags ekokammare eller primalskriklåda funkar den här tråden alltmer när ni vrålar VI KOMMER SEGRA för att höra ekot av era egna röster. Bara det att ni låter alltmer som några förblindade fyllon på en parkbänk som börjar tappa humöret och samlas här i er undergångssekt.

Det pratas väldigt mycket om hur lera i Ukraina gör krigföring svår under den blöta årstiden som nu börjar. Däremot har jag sällan hört talas om dimma. Häromdagen hörde jag någon prata om hur ökändag områdena vid Donetsk varit för tät dimma som kan ligga kvar veckovis och göra sikt under den allt kortare dagen obefintlig. Som jag förstår så försämrar även tät dimma sikten för värmekameror viket kommer göra dem mer användbara.

Sägs att Wagner-trupperna ser fram mot detta väder som väl även det är ett slags Ryss-väder finnarna så ogärna talade om. Ryssar som har en fallenhet för brutal närstrid anföll ofta under snöstorm då sikten var obefintlig och ryzzen kunde komma nära utan att finnen såg honom och komma igång med sin brutalitet. Ryss-väder kallade finnarna det.

Hehe, min herre behagar skämta. Ryssar och/ eller wagner har verkligen inte framgångsrika närstrider som merit, såvida du inte menar att mörda obeväpnade civila på nära håll?
Citera
2022-10-30, 08:11
  #250761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
U will see.....wagner group är hårda stridsvana män.....inga fnittrande fjollor som är gay...dom har 2 granater på sig som ska utlösas i händelse av tillfångatagande☠
Det är de vanliga operettryssarna, det vet du mycket väl. Den vanliga inkompetensen, naiviteten, fegheten och bristen på rationellt tänkande. Ingen räds er längre, sorry.
Citera
2022-10-30, 08:15
  #250762
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Uuuuuura pmc wagner group🙌💪kommer att störta den knarkande puppet...
https://vm.tiktok.com/ZMFAJDJuv/

Det verkar som Putins kock har skickad dem som inte duger till kanonföda till trollfabriken.
Nivån på intelligensen på de senaste hackade kontona tyder på att han har rekryterat folk från mental institutionerna till cyberkriget.
Citera
2022-10-30, 08:16
  #250763
Medlem
nezzoms avatar
Uuurrrraaaa
https://vm.tiktok.com/ZMFAJjCQt/
Yes....dom kommer att störta kokainväldet...och alla biowarfare labs usa har i ukraina
Citera
2022-10-30, 08:19
  #250764
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Wagner group tystar usarunkarna ...https://youtu.be/Txmtg5KkAu8
https://vm.tiktok.com/ZMFAJhMLK
Den homofile knarkarens tid är snart förbi

Vad var det där? En hyllning till alla i Wagner som dött? Kan inte vara många kvar nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in