Citat:
Ursprungligen postat av
pjabas
Jo tyvärr är ryssar vanligt folk. Människor är i grunden relativt lika, minus indoktrinering från propaganda, i Ryssland och
i varje annan nation.
Jag menar att ryska folket nu har ett ansvar att störta sin regim - och att de i en framtida tribunal inte kan ursäkta sig med att "de inte visste".
Internet gör att de vet.
Massor ryssar har flytt till gränsande länder.
Och jag klandrar dem inte, de har inte valt att födas till en nation där psykopater styr.
Det är intressant att se att en hel del Georgier verkar acceptera dessa som flyktingar, trots att de automatiskt borde vara fiender. Det ger hopp för mänskligheten:
https://www.youtube.com/watch?v=NyYrioVAEy4
Jo, ca 25 procent av rySSarna i RF är helt normala människor. De riskerar nu att fängslas, eller måste fly. Där är jag, ändå optimistisk. Jag skulle kunna sagt 13 procent istället, med tanke på hur stor andel som säger sig stödja Putler.
Jag såg filmen. Men den tar upp de som flytt till Georgien direkt efter att storinvasionen började, eller dess för innan. Det är dock en annan sak med de som flytt först när de själva eller nära anhöriga riskerade att kallas in till armén. Men en lite andel av dessa kan, förstås, varit opositionella även innan dess.
Men, minst, 75 procent av rySSarna som lever i RySSland är inte normala utan sinnesjuka pga den traditionella rySSka hjärntvätt som de utsatts för allt sedan födseln. Problemet är att blotta storleken på det rySSka imperiet gör att hjärntvätten av en stor majoritet av befolkningen där fortsätter. Därför måste imperiet falla sönder i småstater.
Det kan bli en blodig historia, även fast jag hoppas på samma under som när Sovjetimperiet föll samman. Jag har, i sig, ingen önskan att 10 tals miljoner civila rySSar skall behöva dö i ett blodigt inbördeskrig, även fast jag, rent känslomässigt kan förstå de som tycker att de förtjänar det. Men, när, väl dessa ryssar lever i mindre normala stater så kommer hjärntvätten att, automatiskt, släppa för de allra flesta av dem. De sinnessjuka kommer att vara en minoritet, precis som fallet för de ryssar som flytt RySSland och bor i normala stater, inklusive Sverige.
Slava Ukraini!