2022-10-30, 02:29
Medlem
Försökt lusläst på jobbet medans maskinerna jobbar men inte läst allt !

Enkel och min teori :
Dom träffas/bråkar på pub
Dom pratar och blir/ska bli kompisar
Dom åker till GM lägenhet
Nåt händer,osams/planerat/olycka
"Dunsarna" är BO´s huvud mot golvet så hon svimmar/dör
GM ska dumpa sakerna - blir påkommen - ljuger om det (därav mobilrundan)
Dom dumpar henne någonstans (fan vet var)

Jag tror någon av dom kommer erkänna eller att hon hittar i någon sjö eller skog,sorgligt jävla fall dock,fel människa på fel plats som blev helt fel helt enkelt tror jag,det måste ha varit en sneflipp eller gammal sak som fick GM att helt enkelt flyga på BO och sen om det var planerat eller olyckligt dödsfall.... Tror iallafall att BO hittas innan nästa helg. Glad hallween på er!
Citera
2022-10-30, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det är inte någon kort tid det utspelar sig på? Hon talar med sin kille kl 01:49 hon anmäls försvunnen kl 11. Dom har nio 9 långa timmar på sig.

Men det äger väl rum ett samtal 02.30 också har jag läst.någonstans? Vissa skriver det var till en röstbrevlåda, andra skriver samtal.
Det är därför jag inte får ihop det. Hur kan hon ringa 02.30 å sen hinna mördas och TT vara påväg till mcd 02.45.?
Citera
2022-10-30, 02:35
Medlem
Citat:
Det är inte någon kort tid det utspelar sig på? Hon talar med sin kille kl 01:49 hon anmäls försvunnen kl 11. Dom har nio 9 långa timmar på sig.

I sak kan du ha rätt, men du får nog ändå utgå från att det hela sker från runt 02:00 fram tills dess att gryningen sker, eftersom att om M/J har bragt T om livet och sedan forslat iväg hennes kropp så har de knappast gjort det i dagsljus. Det innebär att mord samt bortforsling skett på mindre än 5 timmar (om vi räknar från 02-07 när det blir ljust), och där går lite tid bort pga McD-besöket osv också.

Det som dock lämnar frågetecken är isf besöket på Dollarstore, om det nu är relevant för saken och något inköptes där till något specifikt syfte, för det inköpet skedde ju bevisligen på öppettid i dagsljus.

Det finns ju en liten möjlighet att T faktiskt inte bortforslades förrän natten därpå. Det är ju på måndagen som M/J häktas. I så fall har du rätt i att det är många timmar man har haft på sig. Men då öppnas istället frågan - vart förvarade man T:s kropp under kanske ett helt dygn? Var det detta man rådgjorde och planerade med pappan om?
Citera
2022-10-30, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Men det äger väl rum ett samtal 02.30 också har jag läst.någonstans? Vissa skriver det var till en röstbrevlåda, andra skriver samtal.
Det är därför jag inte får ihop det. Hur kan hon ringa 02.30 å sen hinna mördas och TT vara påväg till mcd 02.45.?
Varför skulle hon vara mördad?
Hon har ju kidnappats!
Meddelandet skickas när allt är över och klart.
Citera
2022-10-30, 02:37
Medlem
Undrar just vad polisen har skickat för något till NFC. Att det skickats åtminstone något dit är jag övertygad om. Svaren kan dock ta lite tid, då fler brott än detta troligtvis väntar på svar.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-30 kl. 02:43.
Citera
2022-10-30, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
I sak kan du ha rätt, men du får nog ändå utgå från att det hela sker från runt 02:00 fram tills dess att gryningen sker, eftersom att om M/J har bragt T om livet och sedan forslat iväg hennes kropp så har de knappast gjort det i dagsljus. Det innebär att mord samt bortforsling skett på mindre än 5 timmar (om vi räknar från 02-07 när det blir ljust), och där går lite tid bort pga McD-besöket osv också.

Det som dock lämnar frågetecken är isf besöket på Dollarstore, om det nu är relevant för saken och något inköptes där till något specifikt syfte, för det inköpet skedde ju bevisligen på öppettid i dagsljus.

Det finns ju en liten möjlighet att T faktiskt inte bortforslades förrän natten därpå. Det är ju på måndagen som M/J häktas. I så fall har du rätt i att det är många timmar man har haft på sig. Men då öppnas istället frågan - vart förvarade man T:s kropp under kanske ett helt dygn? Var det detta man rådgjorde och planerade med pappan om?

Alla dessa antagen om att hon bragds om livet är antaganden, det mesta tyder på att hon rövats bort, det är en avsevärd skillnad.
Citera
2022-10-30, 02:40
Medlem
Citat:
Varför skulle hon vara mördad?
Hon har ju kidnappats!
Meddelandet skickas när allt är över och klart.
Men det var väl inget meddelande?
Så du tror hon kidnappad alltså? Varför, på vilket sätt tror du att JJ och den andra tjejen vinner på att göra så?
Vad är meningen med kidnappningen?
Citera
2022-10-30, 02:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Varför skulle pojkvännen ha gjort det om tjejerna är häktade på sannolika skäl sen nästan 10 dagar tillbaka?

Finns det någon bra teori om var hon ev. dödats? I lgh? Hur fick de ut kroppen? Styckad? Kan inte ha gått obemärkt till. Och den där bilen de fiskade upp ur någon sjö, vem tillhör den?

Verkar mest vara samma diskussioner fram och tillbaka om tidsspann och motiv.

Bilen, hämtad från jjs arbetsplats, inte en sjö, och det är hennes bil.

Kroppen. polisen verkar ha bestämt att söka dom platser som redan sökts, kolla sida 1,på grund av var mgms mobiler har rört sig, alternativt också baserat på vittnen som sett dom tidigt på söndag morgon vid illharjen, eventuellt har också mgms pappa setts där.

Var är T?
Citera
2022-10-30, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Så du menar att två personer som begått ett mord, lyckats forsla bort kroppen och gömma den utan att någon har sett det, utan att polisens tekniker hittar spår, lyckats ställa cykeln på en plats utan att någon har sett det heller, sedan inte klarar av att ljuga korrekt om att båda (inte) var på McD på morgonen tillsammans?

Eller vänd på det - hur kan två personer som inte klarade av att ljuga om McD-besöket där grannen körde J ha lyckats med allt det andra så perfekt? Det låter inte trovärdigt. Inte omöjligt, men inte trovärdigt. Men visst, det kan ju vara så.

Nej, i mina ögon så känns det som det finns någon variabel här som vi saknar i pusslet.
Där är vi helt överens. Vi får hoppas att mer kommer fram från polis o media. Det svåra i denna karusell är att vi får så mycket andrahands information. Den ena grannen säger si den andra säger så. Men vi tar det vi får för det är det vi har att jobba med. Vi får klura vidare hur detta har gått till.
Citera
2022-10-30, 02:41
Medlem
Citat:
Men det var väl inget meddelande?
Så du tror hon kidnappad alltså? Varför, på vilket sätt tror du att JJ och den andra tjejen vinner på att göra så?
Vad är meningen med kidnappningen?
Vad vinner två ostraffade tonåringar på att få livstid för mord?
Citera
2022-10-30, 02:43
Avslutad
Citat:
tt var aldrig på väg till mcd.

det tar en sekund att dö

Hur länge tror du ett mord håller på?

Om hon torterades så kan det ju givetvis ha pågått en halvtimme vem vet

Om hon ströps, en eller två minuter

Kniv. 30 sekunder?

Ett slag i huvet, eller fyra slag i huvet, en minut?

Vad har du för teorier om hur lång tid det tar att mörda någon?
Citera
2022-10-30, 02:45
Medlem
Citat:
Vad vinner två ostraffade tonåringar på att få livstid för mord?
Jag tror inte det var planerat utan ngt som hände i vredesmod i såna fall utan konsekvenstänk.
En kidnappning brukar väl ha antingen ett ekonomiskt syfte (tex att pressa anhöriga på pengar) eller ett sexuellt syfte vilket jag inte tror att de har.
Ser ingen anledning till att de skulle ha kidnappat henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in