Citat:
Ursprungligen postat av
Linalo1990
Tycker ytterligare en sak skulle kunna tala för alternativ.
Om jag sitter på en efterfest hemma hos någon och ska bege mig hemåt, reser mig från soffan och går ut i hallen för att klä på mig, då plockar jag inte upp mobilen för att ringa ett samtal/spela in en ljudfil samtidigt som jag fipplar med jacka och skor utan det känns otroligt mycket mer logiskt att vänta tills jag är ute ur lägenheten. Framförallt om det varit bråk/diskussion.
Känns det inte lite märkligt att hon, när hon pratat med pojkvännen 40 min tidigare väljer att ringa igen innan hon lämnat?
Håller med om att det logiska är att man brukar ringa när man är på väg hem. Att hon ringde berodde väl förmodligen isf på att de kommit överens om att hon skulle höra av sig till honom när hon var på väg hem från J.
Det spekuleras ju dock i att det där röstmeddelandet skulle ha spelats in tidigare och isf under hot från M/J. Om det stämmer vet vi ju inte. Det är ju blott spekulation.
Men återigen, det skulle annars kunna vara så att hon ringde in röstmeddelandet i huset för att hon visste att hon sen skulle hoppa på cykeln hem och inte ville ringa när hon cyklade. Det är en alternativ förklaring. Sedan tog hon isf cykeln, antingen själv eller i sällskap med tex M/J och därefter hände något.