Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag tänker att utifrån ett förmodat mord, är det inte vanliga mönster det här sker.
Konfliker, det finns överallt, ständigt. Inte så ofta att det blossar upp konflikter som spittrar gäng?
Min spekulation är just nu, att det handlar om en person, JJ.
Det är hon som är den person som inte klarar av att hantera konflikter, avvisanden. Tänker på det som nämnts i tråden, att hon satt eld utanför sitt ex lgh (misstänkt, men aldrig fällts för det).
Konflikten kan handla om bara något som litet som andra inte tycker är en konflikt, men för JJ kan det handla om att hon känner sig kränkt. Inte ha kontrollen.
Samtidigt är hon en person som är drivande i gänget, i de personliga kontakterna i sitt gäng. Hon mekar och styr de andra, utan att de märker det.
En sådan person kan skapa mycket konflikter runt om sig, precis som i det här fallet.
En lättkränkt person, det kan vara motivet i mordet (vilket jag tror det är).
Nej detta är ovanligt och väldigt tragiskt. Nu utgår jag också från att det är förmodat mord.
Vi har ungefär samma uppfattning om JJ som person. Sen kan nog även hämndlysten, gränslös och rivaliserande läggas till på cv:t.
Att hon är drivande och styrande ger nog även att det är hon som valt dumpningsplatsen.
Lägg därtill street smart så har du säkert hennes förmåga att planera/organisera det hela.
Vet inte om det skett gruppering efter någon specifik konflikt eller om det är allmänt rivaliserande parter.
Det som framkommit i tråden pekar nog snarare på att folk dragit sig undan från henne i största allmänhet. Och det kan vara pga drogerna.
Ja konflikten skulle kunna vara lättkränkhet, avundsjuka, rivalitet etc men oavsett bottnar det i något som tydligen var värt att döda för.