2022-10-30, 01:01
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Haha tyvärr inte, även om jag misstänker det kan ha varit nåt liknande men sen tände nån snett den här kvällen.

Jag har upptäckt en sak idag relaterat till fordon som gjorde mig väldigt häpen som jag gärna berättar mer om när någon avslöjar vad de bråkade om.

De bråkade om pojkvännen till Tove?
Citera
2022-10-30, 01:02
Medlem
u
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Åtminstone om jag får en bild, video, ljudfil skickad till mig är det lätt att se när den är inspelad även på min enhet. Nu vet jag ju inte hur just den här funktionen är så jag har ingen koll på det. Ska dock höra med kidsen och reda ut vad det är.
Sen en tanke om ifall mgm skulle ha skickat iväg det senare... Vad skulle de ha för nytta av det? Jag tänker mer att ju tidigare TT verkar ute från lägenheten, desto bättre. Kan inte se hur de officiellt skulle vilja ha henne där senare.

Hur ser du det?
Menar du via filens egenskaper/metadata?
I vilket program granskar du då på din mobil? Har du android eller iPhone?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Teorin bygger ju i så fall på att T var i lghn med M när J åkte till McD och att T vid den tidpunkten var vid liv och vän än med M och J. Och att de sedan efteråt när M kom hem igen tillsammans gick till en annan plats där T (eller M/J) ställde cykeln och att det därefter hände henne något. Det förklarar ju varför cykeln var utanför J:s hus. Återigen så antyder ju T:s samtal med pojkvännen 02:00 samt 02:30 att hon var vid liv i lghn och inte fruktade för sitt liv vid något av de två tidpunkterna. Iaf inte vid tidpunkten 02:00 för då framkommer det ju att pojkvännen pratade i realtid med T utan att det vad det verkar som ska ha låtit på henne som att hon var i fara (då torde ju pojkvännen ha reagerat/gjort något).
Vad menar du med att det därefter hände något? Dom har alltså gått till Gränsgatan. Då undrar jag vad hände där?.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Haha tyvärr inte, även om jag misstänker det kan ha varit nåt liknande men sen tände nån snett den här kvällen.

Jag har upptäckt en sak idag relaterat till fordon som gjorde mig väldigt häpen som jag gärna berättar mer om när någon avslöjar vad de bråkade om.

Och varför kan du inte berätta om din så kallade ”upptäckt” innan du får reda på vad dom ”bråkade” om?😂 Inser du inte hur patetiskt det låter när du skriver så?🤣 ”jag berättar om du berättar”, är du tio år gammal?
Citera
2022-10-30, 01:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Sannolikheten att grannen är inblandad är låg. Han hade redan suttit på sannolika i det fallet.

Ponera att TT lämnar JJs lägenhet frivilligt. En granne dyker upp och mördar henne. Kroppen inklusive hennes mobil läggs i hans bil. Samma bil transporterar senare JJ, TTs lik och mobil tur och retur McDonalds.

Detta är en spekulation. Någon har kanske gjort samma spekulation. Jag håller på att läsa ikapp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Vad menar du med att det därefter hände något? Dom har alltså gått till Gränsgatan. Då undrar jag vad hände där?.

Hur ska jag kunna veta det menar du? Om jag visste det skulle jag väl rentav kunna lösa hela fallet?
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Nä, varför skulle hon inte skicka iväg det när hon spelar in det. Känns ju rätt orimligt. Enda anledningen, kan ju iofs va nåt... Är att hon spelade in det och precis efter, innan hon hann skicka det hände nåt. Men det känns lite långsökt. Likaså att mgm skulle skicka det senare. För dem skulle det ju va bättre ju tidigare hon ringde och sa att hon var på väg därifrån.
Ja orimligt och långsökt

Visst är det kul att läsa alla konspirationsteorier men 99% är just orimliga och långsökta
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det finns gott om raggare. Även mycket barnfamiljer. Kriminalitet finns som överallt annars, sen är väl frågan vad man tänker på när man säger kriminalitet. Gängkriminalitet, nej.
Droger är väldigt utbrett, men då handlar det framförallt om helg/fest-knarkande, dem allra flesta har fortfarande ordnade liv med jobb, partner osv, men det är väldigt utbrett i alla olika sorters umgängen, allt från dem ”fina” människorna till mer åt raggar-hållet. När man själv vet vilka som tar droger så blir det nästan löjligt att tex gå ut på Nöjet och inse att majoriteten där är påverkade av något.
Dem populäraste drogerna skulle jag säga är kokain, tjack & röka, iallafall för folk som går ut. Sen finns det ju dem som föredrar att sitta hemma och chilla på något piller istället, men inte lika vanligt.
Anledningen till att jag har så bra insyn i detta är då jag själv umgåtts i många av dessa umgängen, inte längre då jag inte ens dricker alkohol nu för tiden, men känner ju fortfarande folket väl och har insyn.

Dem som sitter i tråden och tror att bara för att tjejerna är bekanta med droger så rör dem sig tungt kriminella kretsar, langar osv förstör sig inte på hur det faktiskt funkar här i stan. Såå många gånger jag varit på fest där någon fixar något (tex tjack eller kola) och det läggs upp på bordet, sen delas det med liksom, precis som att någon skulle ha med en box vin och bjuda på, det är liksom ingen ljusskygg skum langare som dessa tjejer har kontakt med, inte heller några gängkriminella, det är helt vanliga Svenssons som på måndagen sen går till jobbet, gymmar, går ut och äter middag med sin flickvän osv osv. För dem som inte VET att dessa personer tar droger då och då skulle aldrig heller kunnat gissa att dem gör det.

Sorry för långt svart, men hoppas det kan ge lite klarhet i hur det ser ut här.

Svinbra inblick, tack! Men en följdfråga, kommer knarket utifrån eller finns det någon obehaglig typ som man går till lokalt? Eller varifrån kommer det?
Citera
2022-10-30, 01:06
Medlem
Citat:
Är nog för gammal för den funktionen. Annars brukar jag ha koll på teknik. Men hör jag röstmeddelande tänker jag på det vissa talar in på när ingen svarar...
Men ett sånt du beskriver kan ju isf lätt missbrukas och sändas när det passar vissa. Men jag känner ändå att polisen borde ha lite koll där, eftersom åklagaren preciserat brottet från 02:30
Det är liksom inget avancerat, det ligger där man skickar sms istället för att skriva text så trycker du på den grå runda iconen med streck i den ligger i samma lilla nedersta ruta där du skriver text. Men istället för att skriva text där du brukar så trycker du bara på den lilla grå pricken med streck i då kommer en röstinspelare att starta som spelar in meddelandet den skickas inte iväg förrens du trycker sänd. Det kan gå fem timmar om du så vill innan du skickar iväg det
Citera
2022-10-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Hur ska jag kunna veta det menar du? Om jag visste det skulle jag väl rentav kunna lösa hela fallet?
Ja då bli ju din teori väldigt tunn. Vad skulle slutknorren kunna vara?.
Citera
2022-10-30, 01:07
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ponera att TT lämnar JJs lägenhet frivilligt. En granne dyker upp och mördar henne. Kroppen inklusive hennes mobil läggs i hans bil. Samma bil transporterar senare JJ, TTs lik och mobil tur och retur McDonalds.

Detta är en spekulation. Någon har kanske gjort samma spekulation. Jag håller på att läsa ikapp.
Och att se någon i trappan så får man plötsligt tanken ” oj henne kan jag mörda” ?????
Citera
2022-10-30, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Fick idag höra något väldigt intressant. En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej.
Det var JJ och MH som satt i bilen.
Litar på personen som berättade det för mig, men kan inte uttala mig om personen som berättade det för hen.
Polisen ska vara underrättade om detta. Kan ju vara en anledning till att dem sökt mycket där.

Det här tipset är ju ett av de mest intressanta i hela tråden!

Går det ta reda på exakt var kollegans pappa såg bilen med JJ och MH - och mer exakt när det var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in