2022-10-30, 00:15
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Vi är några stycken som är från Vetlanda här i tråden, vi har skrivit allt vi vet, hört och sett redan. Det är bara att läsa tråden, förstår om det är mycket att läsa genom, men vi kan knappast sitta och återupprepa det hela tiden bara för att du och några andra inte orkar läsa/söka i tråden själva.
Börjar bli lite tröttsamt med alla upprepningar nu alltså, du är knappat den första som gapar om ”vART äR ALlA fRÅN VeTlAnDa, vArFöR äR nI sÅ tYsTa?!”
Det är vi inte, vi har varit väldigt aktiva i tråden, men vad vill du vi ska göra? Börja hitta på saker för att göra dig nöjd?

Det var inte menat till dig – du har varit värdefull och aktiv i denna tråd och delar med dig ❤️Jag har läst hela tråden.

Det var menat till alla andra. Som sitter och lusläser och är knäpptysta. Hur svår är det tex att bara svara på frågan som många har ställt tusen gånger: vad hände som gjorde att JJ och TT blev ovänner och kompisgänget splittrades?

Hur svårt kan det vara?
Citera
2022-10-30, 00:16
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Om det nu var ett röstmeddelande som skickades vid 2.30 så kan det varit inspelat tidigare (men ej iväg skickat). Då kan T varit död tidigare än 2.30. Kanske inte ens i lägenheten. Det ändrar tidslinjen. För 2.30 börjar ju ändå tiden ticka för MGM, om det nu är planerat. Från och med då så är det ju teoretiskt möjligt att pojkvännen får för sig att bege sig till JJs lägenhet för att leta.

Men varför skulle dom vilja befinna sig i lägenheten vid den tiden och väsnas. Kanske för att grannarna skulle veta att dom var hemma. Sen gick något i planen snett när J träffade grannen i trappen och blev tvungen att ta en tur till McDonalds.

Dagen efter säger JJ till pojkvännen att hon och T bråkat men blivit vänner, hade han pratat med T på kvällen när hon var påväg hem borde hon väl nämnt detta själv redan.
Alltså... Röstmeddelande är ju telefonsvararen... Inte en ljudfil som skickas.
Citera
2022-10-30, 00:16
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettero
Ok, sorry inte hängt med 100%. Rätt fet tråd detta

Det är inte samma hus, så inget att be om ursäkt för!
Citera
2022-10-30, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Det är inte samma ödehus som på youtube som vi diskuterar
Oh sorry! Jag ruttnade att följa tråden två dagar sen, sitter och fnular på mitt och tittar in sporadiskt.
Citera
2022-10-30, 00:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Tänker att ett enda fall kan räcka. En knuff, TT ramlar bakåt och slår i bakhuvudet i något trubbigt. Då hörs heller inga skrik. Men jag är kluven, antingen strypning eller fall skulle jag säga.
Kan tyvärr inte hålla med, eftersom det var rejäla dunsar d.v.s fler än 1 och sannolikt fler än 2, hammarslag med spik eller vadfan det nu sas måste ha jävla oflyt om man kolar efter ett fall bakåt iaf, utomhus fattar jag eftersom det är asfalt
Citera
2022-10-30, 00:18
Medlem
På plats på Storgatan 71, JJ’s hus, fanns en Honda och en Audi. Men saknades en Skoda Fabia från 2007.
Pappa kör Audi sedan 11/10, med lite coola tonade lyktor bak, mamma Hondan och boysen partar på Skodan?

Men kanske inte nu för polisen har den i beslag? Hur det än är så kan ni hålla utkik efter den ni som bor lokalt. Ska vara från 2007 alltså och har rullat rätt mycket.
Citera
2022-10-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark

Nej det finns alltså en funktion där man skickar ljudfiler. Man pratar in för att slippa skriva. Trodde det var en sån som åsyftades.
Citera
2022-10-30, 00:19
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Förklara hur det har varit planerat?
Att man bråkar inför ett flertal vittne innan mordet?
Att man mördar i sin egen lägenhet?
Att man mördar på ett sätt som får grannen att dyka upp mitt i natten, en granne som var nära på att ringa polisen?
Att man låter offret ringa sin pojkvän(ifall den uppgiften stämmer)
Att man låter offret parkera cykeln framför byggnaden och tvingas flytta den?
Att man tvingas bli av med kroppen mitt i staden, bland grannar som riskerar att se detta?

osv osv

Om det var planerat så var det en jävligttttt dålig planering

Tror inte det var planerat. Det kan ha varit opportunistiskt, men det mest troliga är väl snarare att JJ har fått en snedtändning på TT hemma i lägenheten och agerat i affekt.
Citera
2022-10-30, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det var inte menat till dig – du har varit värdefull och aktiv i denna tråd och delar med dig ❤️Jag har läst hela tråden.

Det var menat till alla andra. Som sitter och lusläser och är knäpptysta. Hur svår är det tex att bara svara på frågan som många har ställt tusen gånger: vad hände som gjorde att JJ och TT blev ovänner och kompisgänget splittrades?

Hur svårt kan det vara?

Okej, förstår! Sorry för reaktionen, men har vart många sådana inlägg tidigare. Tack ♥️

Jadu, det är frågan. Men helt ärligt, jag som bor i Vetlanda och ändå känner väldigt mycket folk i väldigt olika åldrar, olika umgängen osv, har inte hört ett knyst heller. Jag känner folk väldigt väl som festat endel med JJ, jag känner folk som faktiskt känner MH men ingen vet någonting, så känns som det måste vara väldigt privat dem emellan. Annars hade det kommit ut.
Citera
2022-10-30, 00:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Svårt att förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Känns dock som GM i Karlskrona visade på alla sätt att iallafall adoptivsonen hade grava psykiska problem sedan lång tid.
I detta fallet så visst vill många härinne beskriva JJ som manipulativ etc. Men ingen verkar egentligen veta. Är ju därför detta är svårt att förstå samtidigt som det är ju tonåringar vi pratar om.

Nej ingen verkar egentligen veta hur JJ är som person.

Ja det är svårt att förstå. En av de bidragande orsakerna till detta är att det handlar om två unga kvinnor som är misstänkta. Ett mycket komplext fall verkar det i a f att vara. Vi får hoppas att det kommer att klaras upp.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-10-30 kl. 00:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Behöver inte alls vara så, förvånansvärt många talar in ett meddelande och skickar iväg som ett sms iaf på iPhone.
Meddelande kan gott och väl spelats in och väntats ett bra tag med att trycka sänd. Då verkar det som att den skickats i real tid. Enda dom behövde va ett finger att posta iväg det med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tror inte det var planerat. Det kan ha varit opportunistiskt, men det mest troliga är väl snarare att JJ har fått en snedtändning på TT hemma i lägenheten och agerat i affekt.

Precis, allt talar emot att detta var ett planerat mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in