2022-10-29, 23:41
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruNorr
Har inte skrivit något tidigare, jag har dock följt tråden slaviskt. Fascinerande att trots man inte varit inloggad på 4 timmar så är det samma saker som diskutera om och om igen. Tänker att varför upprepa samma sak om och om igen i över 1000 inlägg.? Förhoppningsvis kommer nya uppgifter imorgon .. Håller tummarna för det!

Det är så det fungerar här på Flashback. Mycket av det som skrivs i dessa trådar är återupprepningar. Om det är nån användare som t. ex. kommer med nån ny uppgift så blir det femtioelva sidor med återupprepande frågor kring uppgiften, och ännu fler spekulationer. Så man får verkligen sålla bland alla inlägg för att hitta guldklimparna.
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Nu ska jag här delge vad jag tror baserat på dels det jag vet hittills, dels på tidigare erfarenhet när det gäller såna här fall.
* Tove är död.
* Tove mördades i Johanna Janssons lägenhet natten till söndagen före Mc Donalds besöket. Hon kom aldrig ut levande ur lägenheten.
* Både Jansson och Hellman är inblandade, men i vilken respektive grad låter jag vara osagt .
* Ingen annan än de två är inblandad och de har själva skaffat undan kroppen förmodligen i Johannas bil.
* Kroppen ligger antingen slängd i skogen, ej nedgrävd, eller slängd i nån sjö eller damm.
Ungefär samma som jag tyvärr tänker...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Jag hittade detta om ett ödehus i Vetlanda på nätet.

https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/hemnet/huset-har-statt-orort-i-20-ar-kan-bli-din-dromherrgard/

Har dock svårt att hitta det på google maps, känner du till det?

Inte direkt, men jag har mina aningar. Problemet är att det finns mer än ett Björkholm.
Citera
2022-10-29, 23:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Nu ska jag här delge vad jag tror baserat på dels det jag vet hittills, dels på tidigare erfarenhet när det gäller såna här fall.
* Tove är död.
* Tove mördades i Johanna Janssons lägenhet natten till söndagen före Mc Donalds besöket. Hon kom aldrig ut levande ur lägenheten.
* Både Jansson och Hellman är inblandade, men i vilken respektive grad låter jag vara osagt .
* Ingen annan än de två är inblandad och de har själva skaffat undan kroppen förmodligen i Johannas bil.
* Kroppen ligger antingen slängd i skogen, ej nedgrävd, eller slängd i nån sjö eller damm.

Konkret så det förslår. Instämmer helt. Det är bara märkligt att nästan ingenting framkommit än. Har faktiskt svårt att tro att "polisen så klart vet mer än vi, och att de inte går ut med det". I annat fall hade omhäktning för mord redan skett. Jag tror heller inte att man i så fall hade sökt mer eller mindre planlöst på flera platser, och att Missing People varit ute flera gånger och kammat noll.

Ser att brunnar/tankar förekommit frekvent i tråden senaste timmen. Klassiskt gömställe.
Citera
2022-10-29, 23:43
Medlem
Upp med handen, hur många från Vetlanda är här inne?
Citera
2022-10-29, 23:43
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
https://omni.se/sista-sparen-efter-tove-mystiska-ljud,-dumpad-cykel/a/l332jA
En av många länkar om detta-
Finns inga belägg för att Tove har ringt kl 02.30 där.
Kom ihåg mig sen när FUP kommer att Tove EJ ringt till pojkvännen alls.
Citera
2022-10-29, 23:44
Medlem
Är det någon som säkert vet att JJ använde droger???
Citera
2022-10-29, 23:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Konkret så det förslår. Instämmer helt. Det är bara märkligt att nästan ingenting framkommit än. Har faktiskt svårt att tro att "polisen så klart vet mer än vi, och att de inte går ut med det". I annat fall hade omhäktning för mord redan skett. Jag tror heller inte att man i så fall hade sökt mer eller mindre planlöst på flera platser, och att Missing People varit ute flera gånger och kammat noll.

Ser att brunnar/tankar förekommit frekvent i tråden senaste timmen. Klassiskt gömställe.
Jag kan säga som såhär, slängd i skogen kan man stryka direkt, dessa brudar har ju gömt henne väl och dolt, knappast slängd i någon damm/sjö, negrävd? ja inte helt omöjligt. men jag tror bombhårt på en brunn möjligtvis tank. om inte de som söker sökt på dessa gömställen så hoppas jag att dom gör det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ni kan ju skriva om rykten som går på stan. Någon av er måste ha hört varför T och J blev ovänner? Hur snackas det i fikarummen, har JJs farsa varit synlig i stan och hur många av er har hört ryktet om att JJ och MH sågs tillsammans i en bil på söndagsmorgonen? Har ni hört att JJ var på Dollar Store på söndagen? Hur var hon på jobbet i måndags?

Lite sånt.

Vi är några stycken som är från Vetlanda här i tråden, vi har skrivit allt vi vet, hört och sett redan. Det är bara att läsa tråden, förstår om det är mycket att läsa genom, men vi kan knappast sitta och återupprepa det hela tiden bara för att du och några andra inte orkar läsa/söka i tråden själva.
Börjar bli lite tröttsamt med alla upprepningar nu alltså, du är knappat den första som gapar om ”vART äR ALlA fRÅN VeTlAnDa, vArFöR äR nI sÅ tYsTa?!”
Det är vi inte, vi har varit väldigt aktiva i tråden, men vad vill du vi ska göra? Börja hitta på saker för att göra dig nöjd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Så kan det oxå varit, men jag kanske var lite otydlig eller inte skrev, men det blev lite gruff etc först med rejäla dunsar och sen lyckades precis strypa henne när grannen knackade på, därav blev det helt tyst(?) strypning är väl det enda sättet att döda henne på och inte få blod i lägenheten tänker jag...
Ja, det är en sjuk tajming om dunsar pga strypning slutar precis vid tillfället då grannen ringer på. Därför tänker jag att grannen knackar på vid tillfället då de hanterar kroppen, det vill säga att de kan styra vad som hörs. Samtidigt känns det som om T knuffats och avlidit pga fall så borde det finnas blodspår. Och det kanske det gör, men kanske inte så mycket som gör att Polisen kan byta rubricering. Men att blod hittats finns det ju inga tecken på. Känns som den uppgiften borde läckt ut på något sätt.
Senast redigerad av Jotaalfa 2022-10-29 kl. 23:48.
Citera
2022-10-29, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Jag hittade detta om ett ödehus i Vetlanda på nätet.

https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/hemnet/huset-har-statt-orort-i-20-ar-kan-bli-din-dromherrgard/

Har dock svårt att hitta det på google maps, känner du till det?

Här, är jag rätt säker på.

https://goo.gl/maps/Zp61fwA2ZFsx76Yx9
Citera
2022-10-29, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur går snacket i Vetlanda? Har du hört några fler rykten?

Nej, det är ovanligt tyst alltså. Rykten brukar annars flöda fritt här, men denna gången känns det som ingen vet någonting! Frustrerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in