2022-10-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Vet inte om någon lagt fram en liknande teori, men kan det vara så att de lyckats stycka kroppen obemärkt? Vi vet att lägenheterna i det aktuella bostadshuset nyligen hade renoverats. Det kan även i samma veva gjort ett stambyte. Tänker att nylagt klinker och kakel saknar sprickor och annat som kan samla upp blod etc, samt att rören är nya och att inte lika mycket kan fastna? Lättare att städa lär det varit åtminstone. En tanke bara.

Nylagd klinker och kakel saknar inte sprickor. Det finns alltid småhål i särskilt fogmassorna som blod fastnar i. Microsprickor i klinkern/kakeln likaså förmodligen. Det är nästan omöjligt att få sådant helt rent från blod om man inte vet vad man gör. I det här fallet så antyder de båda MGMs personligheter att de inte hade den kunskapen eller noggrannheten att lyckas med det. Isf är det en tredje person som skulle ha städat upp efter dem. Betänk att allt detta också som sagt återigen skulle ha skett på en väldigt begränsad kort tid. Är det så att man har städat upp så är det förmodligen inte blod efter styckning utan blod efter mordet i sig. T var ändå så pass liten (160 cm) och ser smal ut så jag förmodar att hon inte vägde över 65 kg och en sådan liten kropp bär trots allt två personer ut ganska enkelt utan att lämna spår. Det är vid mordet i så fall som spåren lämnats/spridits i lghn. Om nu ett mord har skett, och om det nu har skett i lghn dvs.
Senast redigerad av linakova 2022-10-29 kl. 22:47.
Citera
Medlem
En sak jag klurat på är de två MGM skilda utsagor gällande mcd besöket. Där någon av dem påstått att bägge två skulle varit där? (Rätta mig om jag har fel).

Men vem skulle ha något att vinna på detta i det fallet? Varför beskrev inte bägge att enbart en åkte dit och den andra var i lgh. Då hade det ju även stämt med grannens vittnesmål. Kan det finnas någon anledning till denna lögn?
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag postade tidigare idag om min teori, att det rör sig om en fällbar bäddsoffa. Jag hade en soffa nyligen som gjorde riktigt höga metalliska klick när man först drog fram ryggstödet för att "frilägga" mekanismen och sen ytterligare ett par höga klick när man fäller ryggstödet bakåt i liggläge. Ljudet skulle lätt kunna misstas för hamrande ifall det hörs genom en vägg. Jag tror att det var 3-4 sådana klick tills den var lagt i sängläge.

Hittade en bild som jag är 95% säker är exakt den jag hade: https://cdn.asko.fi/tuotteet/uploaded/images/1272x1176_png/cross_vuodesohva_petrooli_tuo.jpg
Skulle man ju kunna tänka, om det inte varit så att JJ skyllde på sin kompis som "var full" när hon pratade med grannen. Hade det varit en bäddsoffa hade det ju varit enklare att säga det.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag tror personligen inte på detta, det är svårt att ta bort blod helt och hållet. OM det skulle visa sig att TT blev styckad så är jag rätt säker på att JJ haft en rulle industriplast i sin lägenhet, att göra styckningen på. Bara då känns det rimligt att polisen inte hittat några blodspår.
Jag tror inte heller på styckning. Blodspår hade de aldrig lyckats få bort. Jag tror T är i ett stycke.
Citera
2022-10-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Tycker det är lite intressant med Näsby. Ja skrev tidigare i tråden(måndags tror jag) om ett ödeshus där JJ med vänner har haft fester. Enligt uppgift ska detta hus ligga någonstans i trakterna kring Näsby/Hällinge. Vet tyvärr inte exakt var. Tror inte det gjorts nåt direkt sök åt de hållet. Men det är ju ett område eller väg som JJ bör vara bekant med.

Mycket intressant med övergivna hus/stenbrott etc. Där springer inte allt för många, vilket gör det hyfsat säkert att dumpa på.

Kanske någon i tråden som vet vart detta är och kan markera ut fastigheten på en karta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Vet inte om någon lagt fram en liknande teori, men kan det vara så att de lyckats stycka kroppen obemärkt? Vi vet att lägenheterna i det aktuella bostadshuset nyligen hade renoverats. Det kan även i samma veva gjort ett stambyte. Tänker att nylagt klinker och kakel saknar sprickor och annat som kan samla upp blod etc, samt att rören är nya och att inte lika mycket kan fastna? Lättare att städa lär det varit åtminstone. En tanke bara.

Vet inte om du läst ngt om fallet med Wilma. Där hade i stort sett hela lägenheten städats. Men ändå fanns där spår av blod genom blått ljus. Så även på toaletten och då på bla handfatet.
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Hela MH tycks vara ett mysterium i sig. Inte synlig någonstans efter vistelsen på Nöjet och strax därefter.
JJ tycks däremot varit synligt och hörts lite överallt.

Det känns som MH sitter tryckt där hon sitter ?
Ja det har varit ganska tyst om henne. Här inne har det mest handlat om JJ, och det är även henne vänner som blivit intervjuade har pratat om. Hennes lägenhet, hon som åkte till McD. Hon som pratat med vänner om bråket dagen efter. Hon känns ju klart drivande i det umgänget.
Citera
2022-10-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Angående TT's mobiltelefon.

Pratas ju om Biltema masten hela tiden, men kolla vad jag kom fram till.

När jag testade vid Föreda.

https://www.bildtagg.se/bild/reyz7g5ub9c228mrxoypc26m
(Uppkopplad mot Biltema masten)

När jag testade vid kvarndammen.

https://www.bildtagg.se/bild/gt7nriwzwm0swmuctirr66d
(Uppkopplad mot en centrum mast)

Sista testen var vid Mcd.

https://www.bildtagg.se/bild/o2q7vksazp4ft6ah8f867e
(Uppkopplad mot mast nära illarjen)

Så om sista uppkopplingen var mot biltema masten, så borde de inte leta i kvarndammen kan jag tycka.

Bra kikat. Måste ha skrollat för fort förbi ditt inlägg idag.

Här skymtar man nog masten vid McD.
https://www.bildtagg.se/bild/7gadcv5jxt4t9lg8mwpfq81

På tal om Kvarndammen så har jag inte sökt öster om Storgatan än. Men parkeringen där de sökte vid Kvarndammens B&B sänder samma cellid som vid korsningen Gränsgatan/Ekstigen och mitt på Ekstigen.
Vid Willys och Vitalavallen sänder samma antenn men med cellid två siffror från bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Ja, men frågan är ju när hon kom hem. På natten, tidig morgon, förmiddag, senare...

Ja och man kan tänka sig om familjen har uppgifter som skulle visa på att hon var hemma vettig tid eller ngt som visar på hennes oskuld så tänker jag att såna uppgifter hade man velat sprida som familj - men det är knäpptyst.

Jag bara antog du skrev om MH nu.
Citera
Medlem
Min teori till att tjejerna inte erkänt än: de har haft psykiska sammanbrott. Därav den tidiga P7an
Citera
2022-10-29, 22:49
Medlem
Vännerna om konflikten innan Tove försvann:

https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak
Citera
2022-10-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Skulle man ju kunna tänka, om det inte varit så att JJ skyllde på sin kompis som "var full" när hon pratade med grannen. Hade det varit en bäddsoffa hade det ju varit enklare att säga det.

Det hade ju också kunnat vara så att det kom något suspekt ljud i och med att någon (TT?) for i golvet, och att de sedan fixade bäddsoffan. Eller att bäddsoffan fixades tidigare. Grannen syftar på "hamrandet" men hörde inte dunsen. JJ tror att det är dunsen grannen syftar på, och drar storyn om sin fulla kompis.

Ingen aning som sagt, men jag har mycket svårt att föreställa mig varför de på riktigt skulle hamrat i lägenheten.

Började precis tänka på ett annat ljud: galgar som slår i bakstycket på en garderob. Det blir också dunkande ljud som eventuellt låter som hamrande. Spånar bara, försöker få kreativiteten att flöda lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in