2022-10-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad du borde fråga dig istället är: hur kan Putin äga 2000 miljarder kronor? Vad har han gjort för att få dessa pengar?

Jag vet att han var taxichaufför tidigare. Är det besparingar från den tiden när han körde taxi?

Var har jag tagit despoten Putins sida ? Kan du hänvisa till ett enda inlägg där jag gör det ?

Klarar ni inte av att ha två tankar i huvudet samtidigt?
Citera
2022-10-29, 22:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenfriFalafel
Ryssarna tillåter endast reportage av reportrar som de vet är trogna den ryska agendan.
Patrick Lancaster som du länkade till är exempel på en sådan.

Fristående reportrar blir nekade direkt.
Willy OAM ansökte om att få rapportera i DPR och blev som väntat nekad.

Länge sedan man såg något ifrån honom i tråden ?

Lever han ens ?
Citera
2022-10-29, 22:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Var har jag tagit despoten Putins sida ? Kan du hänvisa till ett enda inlägg där jag gör det ?

Nej. Det gör du kanske inte. Men ska man hitta en väldigt korrupt president så är det nog i Ryssland man ska söka först.

Zelensky verkar vara ganska ok ur den synvinkeln. Möjligtvis inte perfekt, men han ligger helt i lä jämfört med Putin.
Citera
2022-10-29, 22:41
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch

Klarar ni inte av att ha två tankar i huvudet samtidigt?
Varför sprider du då skit om den ena och menar att allt är hans fel. Eller är du bara ett dumtroll som försöker fucka upp tråden? Eller vad vill du säga, egentligen?
Citera
2022-10-29, 22:43
Medlem
raskenss avatar
En rysk general som var ansvarig för östfronten har hittats drunknad i Moskva.

https://24tv.ua/moskvi-riki-distali-tilo-generala-lapina_n2187712

Kreml rensar
Citera
2022-10-29, 22:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Nej. Det gör du kanske inte. Men ska man hitta en väldigt korrupt president så är det nog i Ryssland man ska söka först.

Zelensky verkar vara ganska ok ur den synvinkeln. Möjligtvis inte perfekt, men han ligger helt i lä jämfört med Putin.
`

..och sedan kriget började, har han växt något enormt. I historieböckerna.., om detta århundrade.., så kommer han att hamna mycket högt !
Citera
2022-10-29, 22:44
Medlem
BenfriFalafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Länge sedan man såg något ifrån honom i tråden ?

Lever han ens ?

Han laddade upp på youtube för två dagar sen.

Rysstrollen har redan spelat det kortet och alla vet om att han är pro-ryss, så det är nog därför hans klipp inte postas i tråden längre.
Citera
2022-10-29, 22:45
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Vad du borde fråga dig istället är: hur kan Putin äga 2000 miljarder kronor? Vad har han gjort för att få dessa pengar?

Jag vet att han var taxichaufför tidigare. Är det besparingar från den tiden när han körde taxi?
Jag tror han körde lastbil. Det är fina löner som lastbilschaufför i Moskva 👍
Citera
2022-10-29, 22:49
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror han körde lastbil. Det är fina löner som lastbilschaufför i Moskva 👍
Nej! Han körde taxi, men det var på den tiden som ryska maffian var som mest aktiv. Så han kan ha varit inblandad i det också.
Citera
2022-10-29, 22:49
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Varför sprider du då skit om den ena och menar att allt är hans fel. Eller är du bara ett dumtroll som försöker fucka upp tråden? Eller vad vill du säga, egentligen?

Fattar ni inte att hela den här binära allt eller inget mentaliteten förstör alla typer av debatter?

Om man inte anser att man bör tvinga fullt friska inga människor att medicinera sig mot sin vilja så är man er ANTI VAXXXXER!!

Om man anser att kriget i Ukraina har två deltagare, en despotiskt regim mot en annan, så är man RYSSSSS.

Ni idioter förstör allt. Samhällets tillstånd beror på sånna som er.
Citera
2022-10-29, 22:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det rapporteras nu ikväll att Nazi-Ryssland försöker att spärra åtkomst till meddelandetjänsten Telegram. Då finns det nog snart inte nåt fritt internet kvar i Nazi-Ryssland.

https://twitter.com/patriot_singles/status/1586459234392281088
Citera
2022-10-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenfriFalafel
Ryssarna tillåter endast reportage av reportrar som de vet är trogna den ryska agendan.
Patrick Lancaster som du länkade till är exempel på en sådan.

Fristående reportrar blir nekade direkt.
Willy OAM ansökte om att få rapportera i DPR och blev som väntat nekad.

Du menar att motsvarande beroendeställning på ukrainska sidan inte finns då?
Jag hittade förresten en till som rapporterade från ryska sidan från India Today.
Hon har även rapporterat från ukrainska sidan.
https://www.youtube.com/watch?v=QWWlbIii56U
Men vi får väl hålla till godo med propagandan. Vi är ju trots allt i väst.

Tack för länken till Willy OAM förresten
Senast redigerad av DrNoob 2022-10-29 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in