2022-10-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Här i väst brukar vi inte, under pågående brott, rapportera utifrån förövarnas perspektiv utan fokuserar på brottsoffret. Förövaren kanske har en intressant historia att berätta, och den brukar kunna komma fram senare när man gör dokumentärer.
Just nu är inte tiden att lyssna på de ryska våldtäktsmännens förklaring till varför de invaderat Ukraina och mördar/våldtar dess befolkning.

Ukrainska folket är offer. Deras regim not so much.
Citera
2022-10-29, 21:59
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Du får ogilla Ukrainas demokratiska regering bäst du vill, men den ukrainska befolkningen har valt dem och de har makten att avsätta dem om de inte är nöjda. Har du något specifikt klagomål som du vill rikta mot Ukrainas regering?
Citera
2022-10-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Haha, ja men vem fan kommer att köpa den bilen när det är enormt mycket billigare att tillverka den med vanligt stål?
Men det är klart... Väst kan ju fortsätta att piska sig själva. Man gillar ju sanktioner. Varför inte bestämma att sanktionera icke fossilfritt stål.
Väst vet verkligen hur man borrar sig själva i sank.
Det är uppenbart att du inte har förståelse för framtiden, det finns t.o.m. ryska företag som jobbar stenhårt med att bli miljöaccepterade.

Nu är det dock kört för dessa företag då Rysslands industri sakta håller på att kollapsa, flera har redan fallit samman.
Citera
2022-10-29, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du får ogilla Ukrainas demokratiska regering bäst du vill, men den ukrainska befolkningen har valt dem och de har makten att avsätta dem om de inte är nöjda. Har du något specifikt klagomål som du vill rikta mot Ukrainas regering?

Ukrainas regering är inte demokratisk.

Mina specifika klagomål är att Ukrainas regering, tillsammans med de 40 tal oligarker som äger landet, fullständigt våldtar landet. Jag var i Lviv för några år sedan och folket lever som råttor där. Deras månadslön är runt 2000kr, trots att Ukraina är ett av Europas resursrikaste länder.

Ett annat klagomål är att zelensky, den värdelösa clownen som folk tror är Ukrainas ledare, är mångmiljardär. Hur blir man mångmiljardär som professionell clown i ett land där folket lever på brödsmulor ?
Citera
2022-10-29, 22:03
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Hur förklarar du att det närmast är tradition i Europa att sätta sig på ett flyg i flera timmar för att svettas på en sketen strand varje sommar ?
Jämfört med att pumpa upp olja och gas för att sälja till krigskassan år det väl oskyldigt..
Citera
2022-10-29, 22:05
Medlem
Citat:

Mina specifika klagomål är att Ukrainas regering, tillsammans med de 40 tal oligarker som äger landet, fullständigt våldtar landet. Jag var i Lviv för några år sedan och folket lever som råttor där. Deras månadslön är runt 2000kr, trots att Ukraina är ett av Europas resursrikaste länder.

Ett annat klagomål är att zelensky, den värdelösa clownen som folk tror är Ukrainas ledare, är mångmiljardär. Hur blir man mångmiljardär som professionell clown i ett land där folket lever på brödsmulor ?

Fast noll bevis har presenterats för att han skulle vara mångmiljardär.
Citera
2022-10-29, 22:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:

Ukraina har fortfarande stora problem med korruption, men Zelenskyj gick till val på att få bukt med många av de post-sovjetiska problem som fortfarande plågar Ukraina. Det tar tid och jag tror att den ukrainska befolkningen fortfarande stödjer den ukrainska regeringens försök att vända trenden. De är för tillfället begränsade av att deras nazistiska grannland, Ryssland, invaderat dem och våldtar dess befolkning, men så fort de kastat ut orcherna så kan de fortsätta sitt viktiga arbete.
Citera
2022-10-29, 22:07
Medlem
Citat:
Det är den typen av argument både fascist och kommunistanhängare hävdar.

Du är säkert varken fascist eller kommunist men vilken typ av politik anser du har tjänat världen på bästa sätt?
Citera
2022-10-29, 22:08
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasse
Fast noll bevis har presenterats för att han skulle vara mångmiljardär.
Det är bara rysk troll-propaganda
Citera
2022-10-29, 22:08
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Så sketna medelhavs-semestrar är viktigare än ”klimatet”?

Det är visst inte så bråttom, och konsumenterna skiter i klimatet.
De flesta skiter i klimatet, men man gillar elbilar och annat som inte släpper ut avgaser och andra gifter. Det är också en väg bort från ryssar och araber så man inte är beroende av deras länder och oljan. En ny värld med friskare luft och vatten. Inte att förakta.
Senast redigerad av EnCarte 2022-10-29 kl. 22:10.
Citera
2022-10-29, 22:09
Medlem
BenfriFalafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Så här ser det ut nu i Mariupol.
Ryssland har byggt upp en hel del nya bostadsområden.

Det är bostäder byggda av den ryska armén, på västra utkanten av Mariupol längs vägen mot Mangush, avsedda att användas av de ryska soldaterna stationerade i Mariupol. Förmodligen tvångsbosätter man en och annan civil där för att agera mänsklig sköld åt soldaterna, så att byggnaderna inte kan förstöras utan civila offer.

Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Rapport på spanska:

Rapporten må vara på spanska, men reportern heter Liu Sivaya och är född och uppvuxen i Krasnoyarsk.
Man vill få det att låta som att det är en västerländsk reporter som rapporterar positivt om ryssarna. Därför få hon kräka ur sig propagandan på spanska istället för ryska.

Nu får du återvända till Telegram-kanalerna och jaga nästa "scoop".
Citera
2022-10-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Graham Philips är dock ingen riktig journalist utan Kreml-propagandaist och konspirationsteoretiker:
Det är sant.
Jag följde hans reportage under Maidan/Donetsk/Lugansk.
Han visade då vad som verkade vara Ukrainsk militärs övergrepp mot civila. Vilket det kanske var - det föreföll så när man såg videoklippen. Jag tänker speciellt på ett klipp när en obeväpnad demonstrant skjuts ner av Ukrainsk militär.
Men han visar selektiv information.

Och det har varit intressant att se hans youtubeintervjuer av vanligt folk i utbrytarregionerna.

Men det står helt klart för mig nu, att Graham Philips är en farlig manipulatör, en sociopat.
Han gör det själv uppenbart, i sina reportage kring konflikten från 2022, men också i sin efterblivna narcissist-clinch med den han kallar "Panic Lancaster" a k a Patrick Lancaster som har fräckheten att konkurrera med honom kring "neutral" rapportering från kriget i Ukraina.
Patrick Lancaster kan man betrakta som en tragikomisk reporter från Rysslands sida av konflikten, ska tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in