2022-10-29, 21:28
Medlem
Blev NOA inblandade i Lisa Holm och Wilma-fallet? Nån som vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Kanske inte så troligt, men det är ändå lite konstigt att bartendern, eller om han var "barchef", har tid att snacka med en gäst (Tove) i 10 min, en gäst som vad jag förstår han inte kände sedan tidigare.

Visst är det konstigt tycker jag också. Under en av deras brådaste kvällar...
Lika konstigt som att JJs granne senare samma natt har tid och lust att köra henne av och an till McD kl 3 på natten.
Men teorin om Nöjet är trots allt rätt osannolik. Nog är det väl mer sannolikt att skälen till (det eventuella) mordet är rent personliga.
Senast redigerad av Golga 2022-10-29 kl. 21:37.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Vill passa på att rikta ett stort tack till användarna Avel och Oaklake-15 som har varit ute och rekat på olika platser i Vetlanda idag, och som har gett statusuppdateringar och mycket nyttig info!

Om någon här i tråden har varit med i Missing People's sökning idag så vill jag även passa på att tacka er!

Tumme upp till alla dem som letar, denna flickan måste hittas. Fruktansvärt om hon råkat ut för något brottsligt och någon kan gå fri. Det får inte hända.

Jag hoppas JJ och sydafrikanen MH är medvetna om att man gjort sig själva till Sveriges mest avskydda kvinnor i nivå med Arbogakvinnan.
Citera
2022-10-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Kanske inte så troligt, men det är ändå lite konstigt att bartendern, eller om han var "barchef", har tid att snacka med en gäst (Tove) i 10 min, en gäst som vad jag förstår han inte kände sedan tidigare.

Ja och han sa även att det var en kväll med extra mycket människor då det var någon speciell dag (kommer inte ihåg vad det var) att man då har tid att slå sig ner med en gäst och prata i 10 minuter med någon man inte känner sen tidigare🤔
Citera
2022-10-29, 21:29
Medlem
lindblomsgröns avatar
Så här står det nu på Expressen.

P4 Jönköping har talat med två väninnor till de häktade kvinnorna. En av den berättar att hon var tillsammans med dem på nattklubben ”Nöjet” på lördagen innan Tove försvann, och att det var god stämning under kvällen.
– Som jag känner dem är de inte kapabla till något sånt som polisen misstänker dem för, säger hon om de misstänka kvinnorna.
Enligt vännerna ska det ha funnits en konflikt mellan en av de häktade kvinnorna och Tove, vilket ska ha delat det stora vänskapsgänget i två läger. De senaste månaderna ska konflikten ha eskalerat och under lördagskvällen den 15 oktober blossade bråket upp inne i klubblokalen.
Tove och den misstänkta kvinnan ska ha bestämt sig för att gå hem till kvinnan för att prata ut. Där ska de båda ha blivit sams.
– Det hade ändå gått bra och efter när Tove skulle cykla hem så hade allting löst sig sa hon. Hon sa att de kanske inte skulle bli nära vänner igen men att de inte längre var ovänner, säger väninnan till P4 Jönköping

Då undrar jag men om så många vet om konflikten varför talar ingen om var det är.
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-10-29 kl. 21:31.
Citera
2022-10-29, 21:30
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hade gärna tagit del av deras. Då hade man kunnat göra mer.

Kikar man på Vetlanda på kartan och zoomar ut är det rätt mycket skog alltså...
Jag kollade täckning på master på de flesta vägar ut från Vetlanda och räcker åka nån km så är det vattendrag, sjöar, skog och mer skog.
Jag har haft en siffra nånstans hur många kvadratmeter en människa avverkar när den letar noggrant i typ drev. Minns den inte nu men skrev den i tråden om Amela i Grästorp. Kommer ta år att leta genom Vetlanda kommun.

Får se hur noggranna de hunnit bli just med masterna. Vanligtvis så har de en av de tre riktningar en mast sänder i och lite till. Tar in nån från Telia för att mäta lite. Hur långt de kommit i det här fallet med samma typ av analys jag fuskat runt med lite några timmar är okänt.

MP, räddningstjänsten, mfl söker norr om lgh mot Biltema, Föreda osv pga mastuppkoplingen? Och för att de ska utgå från där hon senast sågs såklart enligt alla regler och rutiner, lagen om skydd mot olyckor osv.
Men mastuppkopplingten i sig kan betyda att den förstörs eller stängs av i lgh. Sen kan den vara på månen vid det här laget.
Minns att jag läst i början att polisen sagt att oavsett masten vid biltema så behöver det inte innebära att mobilen varit där eftersom den masten har ett stort upptagningsområde även i stan. Kan ju stämma med det du på ett bättre sätt bevisat
Citera
2022-10-29, 21:31
Medlem
Har inte hunnit med o läsa allt som skrivet, men om detta inte va planerat är de inte lite märkligt att de inte finns några spår alls? Fingeravtryck, hårstrån? Alla lämnar ju spår efter sig på ett eller annat vis. Antar lägenhetshuset där hon ska ha varit har kollats (vind, källare, förråd)?, alltså inte bara lägenheten? Hoppas iaf hon hittas, även ifall oddsen är små, så hoppas ja hon hittas vid liv!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Ja, okej jag förstår.
Räcker det med att skulle ha markerat, för att kunna ändra häktningen till misstänkt mord eller dråp tror du, eller behöver dom kroppen? (eller en kroppsdel som i Wilma fallet)

Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Japp har reda på det finns 2 kvarndammar, en föreda kvarndamm och en kvarnens kvarndamm rätt centralt nära ett gatukök. Tror det är den centrala som håller på att tömmas?

Rätt! Ca 200m från jj lägenhet
Citera
Medlem
Jossans pappa spår är helt efterblivet, iaf att Tove ska ha varit där, grepen är upplagd som ett bete för alla att hugga på, säger sig självt.
Tvärtom är hon i motsatt riktning.
Citera
2022-10-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så här står det nu på Expressen.

P4 Jönköping har talat med två väninnor till de häktade kvinnorna. En av den berättar att hon var tillsammans med dem på nattklubben ”Nöjet” på lördagen innan Tove försvann, och att det var god stämning under kvällen.
– Som jag känner dem är de inte kapabla till något sånt som polisen misstänker dem för, säger hon om de misstänka kvinnorna.
Enligt vännerna ska det ha funnits en konflikt mellan en av de häktade kvinnorna och Tove, vilket ska ha delat det stora vänskapsgänget i två läger. De senaste månaderna ska konflikten ha eskalerat och under lördagskvällen den 15 oktober blossade bråket upp inne i klubblokalen.
Tove och den misstänkta kvinnan ska ha bestämt sig för att gå hem till kvinnan för att prata ut. Där ska de båda ha blivit sams.
– Det hade ändå gått bra och efter när Tove skulle cykla hem så hade allting löst sig sa hon. Hon sa att de kanske inte skulle bli nära vänner igen men att de inte längre var ovänner, säger väninnan till P4 Jönköping

Då undrar jag men om så många vet om konflikten varför talar ingen om var det är.

Och här är klippet som delades under förmiddagen idag från p4 Jönköping https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak
Citera
2022-10-29, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
Vännen som intervjuas i SR pratar också som att JJ sa att TT var i lgh och cyklade hemåt.

”Vi kanske inte kommer bli nära vänner igen, men vi känns inte som ovänner länge”

Ska JJ ha sagt till vännen.

Mörkt citat om hon ströp TT i lgh kvällen innan…

https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

Här framkommer alltså att det uppstod en konflikt förra året mellan TT och JJ som gjorde att det stora tjejgänget delades i två. Denna konflikt skall också eskalerat de senaste månaderna, hela tiden nämns denna konflikt, finns det verkligen ingen som vet mer konkret vad bråket handlar om, det verkar ju vara detta som ligger bakom alltihop.
Citera
2022-10-29, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Har ägnat delar av dagen med att kika på kartor över registrerade brunnar i Vetlanda. Kikade närmare på området Avel pejlat med Biltema-masten, i anslutning till ridhuset. De ljusgröna dropparna indikerar bevakningsobjekt.
Inget är ju uteslutet med tanke på att T ej är återfunnen. Jag hoppas att det ingår i sök att kolla brunnar.

https://delafil.se/2cd86fca4baac3bb/Brunnar.png
Vilket anger brunnar, för en som är lite trög...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in