2022-10-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Beror på vad man vill få ut av det faktum att den är sista kontakt.
Behöver veta cellid eller PCI polisen/media syftar på med "masten på höjden ovanför Biltema". Det avgör vilken vinkel antennen är riktad.

Betyder uppkopplingen att mobilen lämnar JJ's lgh? Nej inte helt säkert alltså.

(På dörren till "teknikhuset" för aktuell Biltema-mast hade förresten någon satt fast en blå sopsäck modell "bygg" och ett par Biltema-handskar. Såg lite udda ut. )

Bra jobbat med ditt span i varje fall. Snyggt jobbat och hoppas att du kan få fram mer med hjälp av masterna!
Citera
2022-10-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Känns ju lite skumt ändå att när JJ är på MacD ber hon grannen stoppa bilen när hon ser den röda Audin för att prata med sina bekanta i Audin. Känns ju som man då måste haft någon form av syfte med att ta kontakt med personerna i bilen, svårt att tro man gör det bara för att småsnacka om man just har tagit livet av en person.
Troligtvis va mannen i den röda Aydin som JJ skulle möta men då grannen dök upp drog hon till med att hon skulle köpa mat,på vägen dit skriver hon till mannen att de får samtala där? Får känslan av att Audin levererade ”bud” med något till JJ.
Citera
2022-10-29, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är helt sjukt. Och jag tror knappast att det är något raffinerat tillvägagångssätt som gör att det är så.

Ne inte jag heller ofta är det dom enklaste sätten som är de mest troliga. Ja tippar på strypning därav dunsar, inlindad i något, åkt och dumpat någonstans i närområdet till en väg fär man inte kan bära så långt möjligtvis fadern till hjälp JJs far. Väl dold (nergrävd , vatten, brunnar, andra hålutrymmen)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Vilda spekulationer:

Läser i sammafattningen att folk ska ha blivit drogade på Nöjet samma kväll.
Läser också att TT pratade med restaurangchefen i 10 minuter för att hon var orolig för nån yngre tjej.
Därtill läser jag att en av JJs grannar jobbade som vakt på Nöjet den aktuella kvällen och kom hem på natten.

Kan det ha hänt något på Nöjet som TT fick upp ögonen för (att man med flit drogade unga tjejer tex)? Kan hon ha talat med restaurangchefen om sina misstankar? Kan restaurangchefen och vakten tillsammans ha kommit överens om att röja undan TT? Men hur kommer då JJ och MH in i bilden? Fick de betalt för att lura med sig TT hem? De umgicks ju i drogkretsar, läser jag. Kanske man lovade dem droger mot att de var med i komplotten?
Ber om ursäkt för att jag drar in oskyldiga människor i detta, det är förstås bara spekulation. Men är ändå intresserad av vilken av grannarna det var som jobbade som vakt på Nöjet. För visst är det ju ett sammanträffande att en person som jobbade som vakt på Nöjet samma natt bor i samma trappa som JJ.

Hmm… eftersom det är så tyst som det är ifrån personer som känner de det gäller eller som sett eller hört saker så tycker jag att din teori ändå faktiskt inte låter helt osannolik. Det är ju inte omöjligt att det är något sådant inblandat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Om inte Tove varit i lägenheten så ska alltså JJ och MH ha tvingat TT att tala in ett meddelande, därefter slagit ner eller drogat henne, gömt henne, snott telefon och cykel och gått till lägenheten och dessutom ska JJ ha tagit en tur till donken under tiden. Jag tycker nog att det är ställt bortom rimligt tvivel att TT varit i lägenheten.

Tvingat henne att spela in ett meddelande hade de såklart varit tvungna att göra. Sno cykel och mobil av en neutraliserad person känns inte så omständigt. Donken skedde senare.

Förstår att det är troligare att hon varit i lägenheten, men hur en eventuell kropp forslats bort under dessa omständigheter känns minst lika oförståeligt.
Citera
2022-10-29, 20:59
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Vilken konstaterad fakta då?
Som finns i sammanfattningen där bland annat en tidslinje finns.
Lite svårt att blunda för att tjejerna sitter anhållna på sannolika skäl för människorov och som blivit även omhäktade. Uppenbart finns en hel del bevisning för att åklagaren skall ha på fötterna
Citera
2022-10-29, 21:00
Medlem
[Strange Days]s avatar
Vill passa på att rikta ett stort tack till användarna Avel och Oaklake-15 som har varit ute och rekat på olika platser i Vetlanda idag, och som har gett statusuppdateringar och mycket nyttig info!

Om någon här i tråden har varit med i Missing People's sökning idag så vill jag även passa på att tacka er!
Citera
2022-10-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Sannolikt användaren som spridit desinformation, villospår och lögner här i några dagar.
Men oavsett så jätte tråkigt eftersom jag iallafall följer sammanfattningen och dess uppdateringar kontinuerligt. Hoppas någon annan kan sköta det?

Greven är avstängd i en vecka för ohörsamhet står det att läsa under ”Avstängningar och bannlysningar”.
Citera
2022-10-29, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
Vännen som intervjuas i SR pratar också som att JJ sa att TT var i lgh och cyklade hemåt.

”Vi kanske inte kommer bli nära vänner igen, men vi känns inte som ovänner länge”

Ska JJ ha sagt till vännen.

Mörkt citat om hon ströp TT i lgh kvällen innan…

https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

Kan dessa två möjligen vara M*a och Jennif*r som nämndes i början av tråden som var ute tillsammans med Tove?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
Medlem
kauwts avatar
Förlåt för dum fråga. Men NOA som är inkopplade, vad är deras uppgifter?
Fattar att det är skillnad på "polis och polis", men vad?
Som sagt, verkligen förlåt men jag förstår inte.
Citera
Medlem
Citat:
Eloge till detektivarbetet och för du delar med dig.

JAg har kollat fordonen på Storgatan 71. Familjen under som har nämnts i sammanhanget hade två fordon på plats. En annan granne ett. Grannen längst upp hade en bil hemma och sen var det en besökare eller flickvän parkerad där ocks¨å.

Wi-Fi har jag loggat över halva stan. Donken, Nöjet, Storgatan, osv.

Finns en kraftig brandstege ut från JJ's lgh på baksidan. Evakuering via fönstret. Finns taklucka också mellan lgh högst upp.

Brandstegen landar bredvid grannens balkong. Och sen är det väl bara att hoppa antar jag. Förutom nån vanlig TV-antenn på taket så är det minst tre TV-paraboler och sen en riktad antenn som är av modell "stärka mobilt bredband från mobilmast". Sitter på JJ´s takkupa på baksidan riktad mot stan som det såg ut. Kan vara annat syfte med antennen också och kan serva annan hyresgäst än JJ eller nåt som alls inte är i drift.
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Vad? Hur är det möjligt? Den mest serösa och som verkligen bidragit till att vi får uppdaterad fakta hela tiden. Detta känns helt oförklarligt
Avstängd en vecka pga ohörsamhet (tror jag det var) Antagligen för att h*n, med rätta, gick för hårt fram mot Modig39(som för övrigt är avstängd för samma sak) GrevenFB är mån om att saker kommer fram som är sanna, och har gjort de fantastiska sammanställningarna på första sidan. Den andra däremot spammade tråden med diverse olika och otroliga alternativa scenario, rena lögner och förvrängningar av andras inlägg. Kändes mest som att h*n ville rikta uppmärksamheten mot Allt annat än JJ och MH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in